אף שמטרות המלחמה לא הושגו: נתניהו ידון היום בהמשך הלחימה

עם סיום הפעילות ברפיח, על צה"ל להשלים את שלב ב' של הלחימה בעזה • בפגישה בפיקוד דרום, נתניהו ובכירי צה"ל ידונו במעבר לשלב ג' בלחימה בעזה

הפצצה בסוף השבוע בדרום לבנון. צילום: אי.אף.פי

קן הצרעות בעזה שנקרא שכונת סג'עייה גבה במהלך סוף השבוע קורבנות. שני לוחמי צה"ל, מחטיבת הצנחנים ומחטיבה 7 של השריון, נפלו ביום שישי בקרב במסגרת הפשיטה המחודשת של צה"ל על השכונה שממנה יצאו הכוחות לפני כמה חודשים.

נתניהו בגבול הצפון: "גם כאן נשיג ניצחון, לא פחות מזה" // רועי אברהם / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

הלחימה המחודשת בסג'עייה היא חלק מפעילות צה"ל ברצועה במסגרת שלב ג' של המלחמה, שכוללת פשיטות נקודתיות, בכל פעם במקום אחר, בהתאם לצורך מבצעי ולמודיעין עדכני, במטרה למנוע מחמאס להשתקם ולהרים שוב את ראשו במקומות שבהם צה"ל כבר הודיע על פירוק המסגרות האורגניות של יחידותיו.

למעשה, בתקופה הקרובה צפוי צה"ל להשלים את הלחימה בשלב ב' ברצועה, עם השלמת הפעולה העצימה ברפיח. אז יכריז צה"ל על פגיעה קשה עד כדי פירוק ארבעת הגדודים ברפיח, אף שבפועל אלפי מחבלים נמלטו מהעיר ערב הפעולה של צה"ל במקום.

עם השלמת הפעולה ברפיח, בצבא יכריזו כי פירקו את כל גדודי חמאס ברצועה (למעט שני גדודים במחנות המרכז), ויעברו באופן רשמי לפעילות במסגרת שלב ג', קרי פשיטות נקודתיות, כמו זו שמתנהלת בימים אלה בסג'עייה, תוך המשך החזקה קבועה בציר נצרים המבתר את הרצועה בין צפונה לדרומה, כמו גם המשך החזקה בציר פילדלפי. כל אלו ועוד יידונו היום בישיבה מיוחדת שיקיים רה"מ בנימין נתניהו בפיקוד דרום.

נתניהו בפיקוד דרום (ארכיון), צילום: לע"מ

אך אם מסתכלים לאחור על המלחמה בתשעת החודשים האחרונים (פחות שבוע), אי אפשר לא לזוז בכיסא באי־נוחות נוכח ההבנה שחרף המחיר הכבד מאוד ששילמה החברה הישראלית - אף אחת ממטרות המלחמה לא הושגה: חמאס לא פורק לחלוטין מבחינה צבאית ושלטונית, והוא עדיין מחזיק ב־120 חטופות וחטופים, מבלי שלישראל יש מספיק מנופי לחץ כדי לגרום לסינוואר לנהל משא ומתן להשבתם הביתה.

מתקפת כטב"מים

בצה"ל ובדרג המדיני אמנם החריפו בימים האחרונים את הטונים בנוגע לחיזבאללה, וצה"ל השלים את ההיערכות למלחמה חרף אי־הגעת משלוח החימושים לחיל האוויר מארה"ב, אך בדרג המדיני מנסים לעשות הכל כדי להימנע ממלחמה שמחיריה עבור עורף הישראלי וצה"ל עלולים להיות גבוהים מאוד.

יירוטים בצפון, צילום: אי.אף.פי

אלא שהמציאות לא מחכה להחלטות בישראל, וגם במהלך סוף השבוע לא היה שקט בגבול הצפון. ביום שישי בערב זוהו שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב הגליל המערבי, אך לא גרמו לנפגעים. מיירטים שוגרו לעבר כלי הטיס הללו, אך לא בוצעו יירוטים. אתמול נשמעו אזעקות בקריית שמונה ובתל־חי.

בינתיים, מדינות נוספות קראו לתושביהן לעזוב את לבנון כל עוד אפשר, ומשלחת איראן באו"ם איימה כי אם ישראל תפתח במלחמה בלבנון, איראן תפתח ב"מלחמת השמדה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר