יו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית: "יש לנו את המסוגלות להשתמש בנשק יום הדין"

יאיר כץ, התארח היום בשבת תרבות ביהוד-מונסון והתייחס לאיום האיראני על הרחבת המלחמה: "יש לנו נשק שובר שוויון" • "יחד עם זאת העזרה של האמריקנים, הבריטים והגרמנים היא חשובה"

יאיר כץ, יו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית: "יש לנו נשק שובר שוויון" שבת תרבות יהוד-מונסון

יאיר כץ, יו"ר ועד העובדים של התעשייה אווירית, התארח היום (שבת) בשבת תרבות ביהוד-מונסון. בדבריו התייחס לאיום האיראני להרחבת המלחמה במידה וישראל תתקוף בלבנון. "יש לנו נשק שובר שוויון".

כץ הדגיש כי חשוב להבין שיש סכנה קיומית. אך, "אם איראן תימן, סוריה, עיראק וכל מדינות המזרח התיכון מחליטות שהגיע הזמן לסגור חשבון איתנו, אני מבין שיש לנו את המסוגלות להשתמש בנשק יום הדין".

יאיר כץ, יו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית, צילום: שבת תרבות יהוד-מונסון

"יחד עם זאת הקואליציה שיצרנו לעצמנו חשובה" הדגיש. "האמריקנים, הבריטים והגרמנים מסייעים לנו בהיבט מודיעיני, הם יודעים לעדכן אותנו איפה יש מהלכים שעשויים לסכן אותנו. גם כשיש לנו את האמצעים בחלל לזהות את האיומים האלו בעצמנו. יחד עם זאת העזרה שלהם היא חשובה. ראינו מול האיראנים איך הם ידעו לעזור לנו.

בדבריו התייחס גם למתקפה האיראנית על ישראל.  "המהנדסים והעובדים שלנו נערכו לתרחיש הזה במשך מספר שבועות, באותה השבת כאשר אנחנו מתבשרים שאיראן החלה במתקפה  - חלק גדול מהעבדים שלנו פשוט הלכו לישון וההישג הגדול ביותר של התעשייה האווירית הוא שכולנו קמנו לבוקר שגרתי".

"גורם למשברים שלא לצורך". סמוטריץ', צילום: אורן בן חקון

כץ גם התייחס למשבר השכר מול משרד האוצר. "החברה הזאת שהיא בעצם חברה ממשלתית, הרוויחה רק בשנה האחרונה סכום שעומד על 320 מיליון דולר, שמחציתם עוברים אלינו לקופת המדינה. אנחנו גם מייצרים ביטחון וגם מכניסים כסף למדינה". לדבריו, יש לו ביקורת גדולה כלפי ראש הממשלה ושר האוצר על אופן ניהול התעשייה האווירית. "שר האוצר עושה מכביד עלינו דרך רגולציות ודרך ממונה על השכר וגורם למשברים שלא לצורך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר