דיווחים: תקיפה ישראלית באזור רכס הרי הלבנון, מטוסי קרב תקפו בחאן יונס

הותר לפרסום: סמל ראשון יאיר אביטן ורס"ל (במיל') יקיר שמואל טייטלבוים נפלו בצפון רצועת עזה • צה"ל ממשיך לפעול בסג'עייה ואיתר משגרים בבתי ספר ובמרפאה ואמל"ח בדירות מסתור • הנייה שוחח עם ראש המוידיעין המצרי במאמצים להגיע לעסקה עם ישראל

פעילות כוחות צה"ל ביו"ש. צילום: דובר צה"ל

היום ה-267 למלחמה: ארצות הברית הניחה נוסח חדש לעסקת חטופים, כך דווח הבוקר (שבת) באתר החדשות האמריקני "אקסיוס" מפי שלושה מקורות שונים. איראן מאיימת: אם ישראל תפתח במתקפה נרחבת בלבנון - תתפתח "מלחמת השמדה". פיקוד מרכז של צבא ארה"ב עדכן כי הרציף הימי שהקים פורק והוזז שוב לנמל אשדוד בשל מזג האוויר והים הסוער. דיווחים ערביים על עימותים בין כוחות הביטחון למחבלים חמושים בשכם.

עדכונים שוטפים:

00:40: דיווחים פלשתיניים: תקיפה של מטוסי קרב במזרח חאן יונס

00:15: דיווחים ערביים: תקיפה ישראלית באזור רכס הרי הלבנון.

23:49: דיווחים בלבנון: מטוסי קרב ישראליים עברו מעל ביירות וגרמו לבומים על-קוליים. (שחר קליימן)

22:40: הכתבת המדינית של "ישראל היום", שירית אביטן כהן, ספדה לאחיינה יאיר שנפל בצפון רצועת עזה: "בכלל לא היית צריך להיות בעזה והתעקשת ככ התעקשת כדי להשתתף במלחמה הצודקת למען העם הזה. וכמה דאגנו לך בכל פעם שהיית שם".

22:38: ראש הלשכה המדינית בחמאס, איסמאעיל הנייה, שוחח טלפונית עם ראש המודיעין הטורקי איברהים קלאן. השניים דנו במשא ומתן שנועד להביא להפסקת אש בעזה. (שחר קליימן)

21:30: הותר לפרסום: סמ"ר יאיר אביטן, בן 20 מרעננה, לוחם בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים נפל בצפון רצועת עזה. נוסף על כך, רס״ל (במיל׳) יקיר שמואל טייטלבוים לוחם בגדוד 77, בחטיבה 7, בן 21 ממעלה אדומים, נפל גם הוא בקרב בצפון רצועת עזה. מעבר לכך, לוחם מגדוד 13, של חטיבת גולני, וקצין לוחם מגדוד רותם, בחטיבת גבעתי, נפצעו באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו. לידיעה המלאה. (לילך שובל, ירון דורון)

סמ״ר יאיר אביטן ורס״ל (מיל׳) יקיר שמואל טייטלבוים נפלו בצפון רצועת עזה, צילום: ללא

21:14: גורם מדיני: ישראל מחוייבת לנוסח ההצעה שהנשיא ביידן בירך עליה. אין כל שינוי בעמדתה. עד לרגע זה לא התקבלה תגובת חמאס להצעה זו. (יהודה שלזינגר)

19:46: בכיר חמאס, אוסמה חמדאן, אמר הערב כי אין חדש במו"מ להפסקת אש, ומה שדווח עליו, בא בהקשר של הלחץ האמריקני על חמאס. עם זאת הוא טען כי ארגון הטרור מתייחס ברצינות לכל נוסח שיכלול הפסקת אש מלאה וסופית ועסקת חטופים. (שחר קליימן)

עזה בזמן הפסקת האש (ארכיון), צילום: ללא

19:20: שגרירות סעודיה בלבנון קראה לאזרחים הסעודים במדינה לעזוב, והמליצה שלא לנסוע אליה. בשגרירות ציינו כי הסיבה היא המעקב אחר ההתפתחויות האחרונות בלבנון. (שחר קליימן)

19:12: ראש הלשכה המדינית בחמאס שוחח טלפונית עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. על פי הודעת חמאס, השיחה עסקה בהליך המשא ומתן להפסקת אש בעזה. עוד נכתב כי כאמל ניחם את הנייה על מות אחותו. (שחר קליימן)

איסמעיל הנייה, צילום: אי.פי

19:10: דיווח ראשוני: טיל נ"ט שוגר למרחב המושבה שטולה לפני זמן קצר. לא ידוע על נזק או על נפגעים בעקבות הירי. (עידן אבני)

19:03: פעילת המחאה שקמה ברסלר נאמה לפני זמן קצר בהפגנה בצומת עמיעד: "120 אנשים נשים וטף, הם נמצאים כמה עשרות קילומטרים מכאן, מוחזקים בידי חיות אדם - מופקרים. הקבינט כמעט לא מתכנס, לשרי הממשלה לא אכפת וראש הממשלה לא משקיע את המאמצים הנדרשים. אנחנו לא שוכחים, אפילו לא לרגע. ההפקרה הזה של הממשלה קורית במשמרת שלנו, עלינו לפעול, עלינו לדרוש, וכן, עלינו לוודא שתקום ממשלה שלא תפקיר במדינה לעולם אף אדם. בראשות אדם שאכפת לו. אנחנו יודעים, היום זה הם ומחר אנחנו. ולכן, כל עוד הם חטופים, כולנו חטופים. אנחנו כאן כי אנחנו יודעים שראש ממשלה שאכפת לו רק מהמשך שלטונו לעולם לא ישקם את הצפון. אנחנו כאן כי אנחנו יודעים שראש ממשלה שלא מבין למה חשוב לתת לאזרחים וודאות לפני ה 1/9 לעולם לא יישקם את הצפון. אנחנו כאן כי אנחנו יודעים שלממשלה כהניסטית לא יכולה לשקם כלום. רק להביא עוד ועוד הרס". (עידן אבני)

הפנות נגד הממשלה והיעדר שיקום הצפון בצומת עמיעד // ללא

הפגנות נגד התנהלות הממשלה בשיקום הצפון בצומת עמיעד, צילום: ללא

18:44: חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שחוסל על ידי צה"ל בלבנון, עבאס מניף עטווי. מתחילת המלחמה אישר ארגון הטרור כי יותר מ-350 מחבלים שלו נהרגו בתקיפות של ישראל. (שחר קליימן)

עבאס מניף עטווי - מחבל חיזבאללה שחוסל בידי צה"ל, צילום: ללא

18:40: דיווחים פלשתיניים: הרוגים ופצועים בתקיפת בית בג'באליה בצפון רצועת עזה. (שחר קליימן)

דיווחים פלשתיניים: הרוגים ופצועים בתקיפת בית בג'באליה בצפון רצועת עזה\\ רשתות ערביות

18:20: כביש 90 נחסם בכניסה לקיבוץ עמיעד שבגליל העליון. המוחים במקום קוראים: "אין לנו צפון אחר, אין לנו בית אחר". (עידן אבני)

18:15: עינב צנגאוקר, שבנה בשבי חמאס, אמרה בהצהרה מול בסיס הקריה לפני העצרת השבועית של משפחות החטופים: "אנחנו פונים מכאן לשר הביטחון, גלנט, לרמטכ״ל, הלוי, לח"כ דרעי, ובעיקר לחברי צוות המו"מ, ניצן אלון, רונן בר ודדי ברנע: אמירת האמת, קשה ככל שתהיה, מציבה אתכם כמשרתי הציבור הנכונים. זו אחריות אישית שלכם לא לאפשר לנתניהו לטרפד שוב את העסקה, לצאת בהצהרות שיגרמו לחמאס להקשיח עמדות. אנחנו כפסע ממלחמה בצפון, וזו אולי ההזדמנות האחרונה. אם נתניהו מטרפד שוב את העסקה - צאו מיד לציבור ואמרו אמת! תשעה חודשים אחרי המחדל, הציבור מצפה מכם לצאת בפנים גלויות, ולומר: מי מונע את העסקה!". (אבי כהן)

עינב צנגאוקר (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

18:00: בסוף השבוע האחרון כוחות אוגדה 98 פעלו נגד מחבלים ותשתיות טרור במרחב סג׳עייה. הכוחות ניהלו קרבות עם מחבלים מטווח קרוב ובהכוונת אש מהאוויר, בעקבותיהם חוסלו עשרות מחבלים. כוחות צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 7 הובילו את האוגדה וכיתרו את המרחב האזרחי שהוסב על-ידי מחבלי חמאס למתחם טרור, הכוחות איתרו במרחב עמדות תצפית, אמצעי לחימה, רחפנים של האויב ומשגר רקטות ארוכות טווח ליד בתי הספר. לידיעה המלאה(לילך שובל)

משגרים בבתי ספר ובמרפאה ואיתור אמל"ח בדירות מסתור: פעילות צה"ל בלב השכונה העזתית, צילום: דובר צה"ל

15:05: כוח מיחידה 869 זיהה מחבלים נכנסים למבנה צבאי של חיזבאללה בחולא שבדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו את המבנה לצד מבנה צבאי נוסף של הארגון. כמו כן, חיל האוויר תקף מחבל חיזבאללה במרחב חולא. מוקדם יותר זוהו שני שיגורי נ"ט שחצו מלבנון ונפלו במרחב משגב עם, אין נפגעים. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי. (לילך שובל)

13:18: האזעקות בקריית שמונה והסביבה: זוהו שלושה שיגורי נ"ט שחצו מלבנון, אחד נפל במרחב תל חי, שניים נוספים במרחב משגב עם, אין נפגעים. כוחות מגיבים בארטילריה למקורות הירי. (עידן אבני)

12:41: אזעקות הופעלו בתל חי ובקריית שמונה 

11:09: דיווחים: על רקע המתיחות עם חיזבאללה, שר החוץ של קפריסין שוחח בטלפון עם ממלא מקום שר החות של איראן 

10:28: דיווחים פלשתיניים: ארבעה הרוגים ועשרה פצועים בתקיפה בשכונת סברה בעיר עזה (שחר קליימן)

09:48: דיווח ערבי: כטב"מ ישראלי תקף רוכב אופנוע בכפר חולא בדרום לבנון, הרוכב נפצע. (שחר קליימן)

09:30: נמשך המבצע בסג'עייה: כוחות אוגדה 98 ממשיכים בהתקפה על יעדי טרור במרחב סג'עייה ונלחמים מעל ומתחת לקרקע במקביל. צוותי הקרב החטיבתיים 7 והצנחנים חיסלו מחבלים רבים בהיתקלויות, ואיתרו מחסן אמצעי לחימה בבית ספר.  חיל האוויר תקף מטרות טרור וחוליות מחבלים חמושות, בהן חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע ירי לעבר הכוחות וחוסלה.

ברפיח, צוותי הקרב של חטיבות הנח"ל וגבעתי בפיקוד אוגדה 162 חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים במרחב, והשמידו בשיתוף חיל האוויר תשתיות טרור רבות, בהן פירי מנהרות.

במרכז הרצועה, כוחות אוגדה 99 חיסלו מספר מחבלים בירי מקלעים ובהכוונת תקיפות כלי טיס של חיל האוויר. כלי טיס של חיל האוויר תקפו מספר עמדות נ״ט מהן בוצעו שיגורים במהלך המלחמה לעבר הכוחות במרכז הרצועה.

אמש לאחר הירי לעבר שדרות מצפון הרצועה כלי טיס תקף בהובלת אוגדת עזה וחיל האוויר פיר תת קרקעי סמוך לעמדה ממנה בוצעו השיגורים, וכוחות האוגדה תקפו את מקור הירי.

09:20: ממשל ביידן הניח נוסח מתוקן לעסקת חטופים הכוללת הפסקת אש בין ישראל לחמאס, כך דווח באתר האמריקני אקסיוס מפי שלושה מקורות שונים. על פי הדיווח, ההצעה מבוססת על זו שאושרה על ידי קבינט המלחמה והוצגה על ידי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. 

06:49: אחרי דיווחים ליליים על תקיפות צה"ל ברחבי הרצועה, הפלשתינים מדווחים על ירי ארטילרי עוצמתי באל-מוואסי, צפונית מערבית לרפיח.

תיעוד מתקיפה של צה״ל בשכונת סג׳אעיה בימים האחרונים // רשתות ערביות

05:27: סוכנות הידיעות הפלשתינית סאפא מדווחת כי במהלך הלילה, כוחות הביטחון תקפו בירי ארטילרי ממערב למחנה הפליטים נוסיראת. בנוסף, הפגזות ארטילריות במרכז הרצועה ומזרחית לשכונת אלזיתון בעיר עזה.

תקיפות צה"ל בנוסיראת, הלילה, צילום: רשתות ערביות

04:40: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) עדכן כי הרציף הימי שהקים ברצועת עזה פורק והוזז שוב לנמל אשדוד בשל מזג האוויר הצפוי. עוד מסר הצבא האמריקני כי מאז 17 במאי, יותר מ-8,831 טונות של סיוע הומניטרי נמסרו לתושבי הרצועה דרך הרציף באמצעות ארגונים הומניטריים.

השלמת חיבור רציף הסיוע ההומניטרי לרצועה על ידי כוחות צה"ל (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

04:04: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי במהלך היממה האחרונה השמיד שבעה כטב"מים של המורדים החות'ים בתימן, כמו גם רכב בקרה שממנו הם תופעלו.

03:47: משלחת איראן לאו"ם כתבה פוסט ברשת X (לשעבר טוויטר: "אף על פי שאיראן רואה בתעמולה הציונית לוחמה פסיכולוגית, אם ישראל תצא למתקפה צבאית בקנה מידה גדול - תתפתח מלחמת השמדה. כל האפשרויות, כולל המעורבות המלאה של כל חזיתות ההתנגדות, על השולחן".

03:22: גדודי חללי אל-אקצא - שכם פרסמו הודעה לפיה מחבלים מעורבים בעימותים עזים עם כוחות הביטחון. "שימוש במקלעים ובמטעני חבלה".

02:59: דיווח: מטען צינור הושלך לעבר קבר רחל על ידי מחבלים. אין נפגעים באירוע.

02:24: על פי דיווחים ערביים, כוחות הביטחון נכנסים בשעה זו לפעילות לסיכול טרור בשכם. בנוסף, מחבלים פתחו בירי לעבר הכוחות בשכונת אלמכפיה בשכם. במקביל, כוחות הביטחון פשטו על הכפר פנדקומיה מדרום לג׳נין.

כוחות הביטחון נכנסים לפעילות לסיכול טרור בשכם 29.06.2024 // רשתות ערביות

01:35: דיווחים ערביים על פיצוצים חזקים שנשמע סמוך לקלקיליה וטול כרם.

01:00: דיווחים פלשתיניים על תקיפת חיל האויר במחנה הפליטים אל-מגאזי במרכז רצועת עזה. במקביל, הפלשתינים מדווחים כי התקיפות בסג׳עייה נמשכות ותקיפה בצפון מערב העיר עזה.

גם הלילה: תקיפות צה"ל בסג'עייה // רשתות ערביות

00:42: שרת החוץ האוסטרלית פני וונג קרא לאזרחי מדינתו לעזוב את לבנון באופן מיידי בעקבות "המצב הביטחוני המסוכן" כל עוד יש טיסות מסחריות מהמדינה. בכך מצטרפת אוסטרליה למדינות שהמליצו לאזרחיהן לעזוב את לבנון, ביניהן: קנדה, כווית, גרמניה, הולנד, ערב הסעודית, מקדוניה, רוסיה, ארה״ב, אירלנד וירדן.

שרת החוץ האוסטרלית, פני וונג, צילום: אי.אף.פי

00:26: ההתנגדות האיסלמית בעיראק, בשיתוף עם החות'ים בתימן, מצהירים כי תקפו עם מספר רחפנים את מיכלית הנפט "וולר" בים התיכון, שהיתה מיועדת להגיע לנמל חיפה. 

00:09: דיווח רויטרס: גורמים אמריקנים אמרו כי ארה"ב סיפקה לישראל 14 אלף פצצות מאז תחילת המלחמה. 

00:06: מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות מספר מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, אתר צבאי במרחב זבקין, שתי תשתיות מבצעיות במרחבים אל-חיאם וחולא ומבנה צבאי של הארגון במרחב אל-עדייסא. (עידן אבני)

צה"ל השלים גל תקיפות של מטרות חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

00:04: מחבל בשלוחה הסורית של הג'יהאד האסלאמי חוסל על ידי צה''ל בדרום לבנון. (שחר קליימן)

מחבל בשלוחה הסורית של הג'יהאד האסלאמי חוסל ע"י צה''ל בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר