מתקפת כטב"מים חריגה בצפון: "נסראללה שוב מוכיח שהוא הריבון"

רצף אזעקות בלתי פוסק הערב בשורה ארוכה של יישובים באזור נהריה, הגליל העליון והגליל המערבי • רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על שיגור נחיל כטב"מים שחדר על פי הדיווח לישראל • כמה מטרות חשודות יורטו, נפילה באזור שלומי, אין נפגעים • כל התיעודים

לאחר שנחיל כטב"מים חדר לישראל מלבנון: נפילה בשלומי // ללא

התרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין וגם על ירי רקטות וטילים הופעלו הערב (שישי) במשך דקות ארוכות בשורת יישובים בגליל העליון והמערבי, וכן באזור נהריה.

פגיעת שברי מיירט בשיח' דנון, הערב, צילום: 27א

בשלומי נפל כטב"מ שגרם לשריפה, בית נפגע מרסיסים. פגיעה נוספת גם במושב בצת ליד בתי מגורים, נזק קל במקום, אין נפגעים. בנוסף, מספר נפילות באזור בית הילל, בשלומי ובשניר.

ירוט מעל נהריה, הערב // ללא

בין היתר, הופעלו אזעקות גם בישובים כברי, בן עמי, יחיעם וגעתון. ממד"א נמסר כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפגעים, צוותי מד"א יצאו לסרוק בזירה בעיר שלומי בה התקבלו קריאות. צוותי החירום בקרית שמונה סורקים את העיר ומוודאים שאין אירועים חריגים. 

נפילה באזור שלומי // 27א

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, תקף: "בזמן שממשלת ישראל עושה מאמצים עילאיים להגיע להסדר בצפון, נאסרללה שוב מוכיח שהוא הריבון. ומשפחות שהסבו סביב שולחן השבת נאלצו לשבת בממ"ד ובחדרי הביטחון".

בתוך כך, דובר צה"ל מעדכן כי בשעה האחרונה זוהו שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב הגליל המערבי, אין נפגעים. שוגרו מיירטים לעבר כלי הטיס, לא בוצעו יירוטים.

ירוטים מעל מעלות-תרשיחא // אלן גורין

כמו כן, זוהו כעשרים וחמישה שיגורים שחצו מלבנון לעבר הגליל המערבי ואצבע הגליל, אין נפגעים, נגרם נזק למבנה במרחב הגליל המערבי. כוחות כיבוי פועלים כעת על מנת לכבות מספר שריפות שפרצו בעקבות השיגורים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר