רצף אזעקות בצפון; גלנט: "אם חיזבאללה יבחר ללכת למלחמה - אנחנו נדע מה לעשות"

מקור בחמאס אמר לתקשורת הערבית כי בארגון הטרור קיבלו מסר חדש מארה"ב לגבי עסקת חטופים • הפנטגון: המזח הימי הצף בעזה יפורק בשל תנאי הים • צה"ל תקף תשתית צבאית בשימוש המערך האווירי של חיזבאללה • צבע אדום גם בשדרות ובעוטף • דיווחים פלשתיניים: פשיטה על אזור תחנת המשטרה של חמאס ברפיח תוך כדי ירי והפגזות ארטילריה • דיווחים בתימן: כלי טיס של ארה"ב ובריטניה תקפו בנמל תעופה שבשליטת החות'ים

חטיבה 7 החלו בפעולה במרחב שג'אעייה // צילום: דובר צה"ל

היום ה-266 למלחמה: מטח חריג לצפון הערב (שישי). צה"ל תקף בשעות האחרונות תשתית צבאית בשימוש המערך האווירי של חיזבאללה. במקביל, צבע אדום גם בשדרות ועוטף עזה. בתוך כך, צה"ל ממשיך לפעול ברפיח. על פי דיווחים פלשתיניים, התבצעה פשיטה על אזור תחנת המשטרה של חמאס ברפיח תוך כדי ירי אינטנסיבי והפגזות ארטילריה.

עדכונים שוטפים:

23:33: מקור בחמאס אמר הערב לתקשורת הערבית כי בארגון הטרור קיבלו מסר חדש מארה"ב לגבי עסקת חטופים. על פי המקור, המסר עבר דרך המתווכות במטרה להמשיך במשא ומתן לרגיעה בעזה. הוא ציין כי המסר מארה"ב כלל שינויים קלים בהצעה שעליה דיבר הנשיא האמריקני ג'ו ביידן. לדבריו, יש תנועה חדשה שמובילות המתווכות לחידוש המשא ומתן לעסקת חטופים. (שחר קליימן)

23:00: לפי דיווחים נוספים, מתבצעת תקיפה נוספת בכפר כילא שבדרום לבנון. (שחר קליימן)

תקיפה בכפר כילא שבדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

22:50: דיווחים ערביים על תקיפה ישראלית בכפר זבקין שבדרום לבנון. (שחר קליימן)

21:40: בהודעה שמינית להיום חיזבאללה קיבל אחריות על שיגור לעבר מבנה במטולה. (שחר קליימן)

21:30: דוח הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית חושף: איראן מתקדמת בדרך לפצצה גרעינית. באתרים הגרעיניים התת-קרקעיים בפורדו ובנתנז הותקנו צנטריפוגות ומתקני העשרה חדשים ומתקדמים. בנוסף, בנתנז כבר החלו בהעשרת אורניום.

21:07: הפנטגון: המזח הימי הצף בעזה יפורק בשל תנאי הים. (אביב דרורי)

21:00: חיזבאללה הודיע: שיגרנו רקטות לעבר אזור הר דב. מדובר בהודעה הרביעית להיום. ביממה האחרונה הודה ארגון הטרור כי חמישה מחבלים משורותיו חוסלו על ידי צה''ל בלבנון. (שחר קליימן)

20:45: דובר צה"ל: 3 כטב"מים חצו את הגבול והתפוצצו בגליל המערבי, אין נפגעים. כמו כן, זוהו כעשרים וחמישה שיגורים שחצו מלבנון לעבר הגליל המערבי ואצבע הגליל, אין נפגעים, נגרם נזק למבנה במרחב הגליל המערבי. כוחות כיבוי פועלים כעת על מנת לכבות מספר שריפות שפרצו בעקבות השיגורים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי. לכתבה המלאה (לילך שובל)

20:20: האזעקות באצבע הגליל: לא היו נפילות בקריית שמונה. מספר נפילות באזור בית הילל ובשניר. (עידן אבני)

לאחר שנחיל כטב"מים חדר לישראל מלבנון: נפילה בשלומי

20:02: תיעוד ירוט מעל שמי נהריה במטח האחרון לצפון. (עידן אבני)

ירוט מעל נהריה, הערב // ללא

20:00: רצף האזעקות בצפון נמשך: התרעות ירי רקטות וטילים גם בבית הלל, קריית שמונה והגושרים.

19:45: צה״ל תקף תשתית צבאית של המערך האווירי של חיזבאללה בג׳אבל סאפי ממנו בוצעו שיגורי טילי קרקע-אוויר לעבר כלי טיס של חיל האוויר. מהתשתית שהותקפה שוגרו בחודשים האחרונים טילי קרקע-אוויר לעבר כלי טיס של חיל האוויר. (לילך שובל)

19:37: שר הביטחון גלנט ללוחמי ההגנה האווירית בגבול הצפון: ״נגיע לצומת קבלת החלטות עבורנו ועבור האויב - אם הוא יבחר ללכת למלחמה אנחנו נדע מה לעשות. אני מודע לכך שהמצב בצפון לא פשוט, אך בלבנון קשה יותר - קל לשאת הצהרות מהבונקר, למרות שהשטח מוכה״. (לילך שובל)

"גלנט ללוחמי ההגנה האווירית בגבול הצפון: ״נגיע לצומת קבלת החלטות עבורנו ועבור האויב - אם הוא יבחר ללכת למלחמה אנחנו נדע מה לעשות // שחר יורמן

19:35: אזעקות התרעת ירי רקטות וטילים וחשש לחדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים בגליל המערבי.

19:20: הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות על ירי מהרצועה לעבר שדרות, לאחר שהופעלה אזעקת צבע אדום בעיר ובסביבתה.

19:12: הפלשתינים מדווחים על חילופי אש של כוחותינו עם מחבלי חמאס בשג'אעיה שבמזרח העיר עזה. (שחר קליימן)

19:10: תיעוד פיצוץ מבנה במערב רפיח בצל המשך התקיפות במקום. 

פיצוץ מבנה במערב רפיח בצל המשך התקיפות // רשתות ערביות

19:07: בהמשך לאזעקת צבע אדום בשדרות: דוברות עיריית שדרות מעדכנת כי לא נרשמו נפילות או יירוטים בשטח העיר. בשלב זה לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

19:00: אזעקות צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה.

17:51: אזעקות חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון.

17:28: דיווחים בתימן: כלי טיס של ארה"ב ובריטניה תקפו בנמל התעופה אל-חודיידה שבשליטת החות'ים. (שחר קליימן)

17:05: כוח צה"ל זיהה לפני זמן קצר מחבלים פועלים במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר כילא שבדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה בו שהו המחבלים. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב שיחין שבדרום לבנון. כוחות צה"ל ביצעו לאורך היום ירי ארטילרי להסרת איום לעבר מרחב א-נקורה. 

צה"ל תוקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

16:51: הפלשתינים מדווחים על תקיפות בצפון-מערב רפיח. (שחר קליימן)

16:40: ארגון הטרור חמאס הגיב על החלטת הקבינט על קידום בנייה ביו"ש: "הצהרה מעשית על המשך התוכנית של סמוטריץ' להשתלט על הגדה המערבית". (שחר קליימן)

16:36: דיווחים פלשתיניים: כוחות צה''ל פושטים על אזור תחנת המשטרה של חמאס בלב רפיח תוך כדי ירי אינטנסיבי והפגזות ארטילריה. (שחר קליימן)

14:22: אזעקות בגין ירי רקטות וטילים לעבר הכפר בלום שבגליל העליון 

13:08: בג"ץ על הקמת ועדת חקירה ממלכתית למחדל 7 באוקטובר: על המדינה להגיב עד ה-28.7  (נטעאל בנדל)

העתירה לבגץ של נפגעי השבעה באוקטובר ובני משפחתם, צילום: ללא קרדיט

13:06: הודעה שקיבלו תושבי מטולה: תושבים יקרים, אנו מבקשים לעדכן שהחל ממחר בבוקר לא תתאפשר כניסה למטולה עד יום ראשון כולל, בהמשך נוציא את הנחיות צה"ל לגבי נהלי הכניסה לישוב. שבת שלום, בטחון מטולה (עידן אבני)

פגיעות במטולה (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

12:36: שר החוץ ישראל כ"ץ הוזמן על ידי מזכיר המדינה אנתוני בלינקן להשתתף בפסגת נאט"ו, שתיערך במעמד נשיא ארה"ב ביידן ב-9 ביולי בוושינגטון לציון 75 שנה לברית נאט"ו.

12:16: סגן הרמטכ״ל, אלוף אמיר ברעם, קיים השבוע ביקור מקצועי באירוח עמיתיו מצבא ארה״ב ונפגש עם מפקדים בכירים בסנטקום (פיקוד המרכז), נורת׳קום (פיקוד הצפון), חיל הים, המטו״ם ומשרד ההגנה לטובת חיזוק שיתוף הפעולה הפורה בין הצבאות ואופן ההיערכות לאתגרים המתהווים.

במהלך ביקורו, סגן הרמטכ״ל קיים שיח אסטרטגי עם בכירי צבא ארה״ב והפנטגון על תכניות המלחמה בדרום ובצפון, ההיערכות אל מול איראן וזרועותיה והאינטרסים המשותפים של צה״ל וצבא ארה״ב במזרח התיכון (לילך שובל)

סגן הרמטכ״ל, אלוף אמיר ברעם, צילום: דובר צה"ל

10:30: כוחות אוגדה 98 החלו בפעולה במרחב סג'עייה: צה"ל ושב"כ תקפו במהלך הלילה מחבל שפעל מתוך מרחב הומניטרי במרכז הרצועה (לילך שובל)

כניסת טנקים למרחב שג'עייה, צילום: דובר צה"ל

09:34: שוב, אזעקות בערב אל עראמשה ויישובי הגליל המערבי

09:26: אזעקות בגין ירי רקטות ביישובי הגליל המערבי

08:37: על פי דיווחים פלשתיניים, לפנות בוקר התרחשו חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלי חמאס במערב רפיח (שחר קליימן)

08:35 סוכנות הידיעות הלבנונית מדווחת כי צה"ל מפגיז באזור כפר כילא בדרום לבנון (שחר קליימן)

7:20: בעיראק ובאיראן מאמנים מאות לוחמי מיליציות ליום פקודה. על פי העיתון "אל-אחבאר", האימונים כוללים הכשרה לשימוש בנשק מתקדם וכטב"מים (שחר קליימן)

6:50: צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון (לילך שובל)

05:56: דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמל אייל שיינס, בן 19 מקיבוץ אפיק, לוחם בגדוד 931 בחטיבת הנח"ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. (לילך שובל)

סמל אייל שיינס, בן 19 מקיבוץ אפיק, לוחם בחטיבת הנח"ל, נפל בקרב בעזה, צילום: דובר צה"ל

05:15: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי יירט בהצלחה כטב"ם שהמורדים החות'ים, שלוחי איראן בתימן, שיגרו לעבר הים האדום. "הכטב"ם היווה סיכון מיידי לספינות מסחר ולכוחות ארצות הברית והקואליציה שלה באזור".

04:42: דיווח ערבי: כוחות הביטחון פועלים בשעה זו בטול כרם בפעילות לסיכול טרור.

03:37: מועצת הביטחון של האו"ם אישרה החלטה הדורשת מהחות'ים לעצור את התקפותיהם על ספינות בים סוף. ההחלטה אושרה ברוב של 12 תומכות לעומת 0 מתנגדות, כשרוסיה, סין ואלג'יריה נמנעו. סגן שגרירת ארה"ב באו"ם, רוברט ווד, אמר כי התקפות החות'ים "מאיימות על השלום והביטחון הבין-לאומי" והן "אתגר עולמי" ש"מחייב פתרון גלובלי".

02:11: דיווחים פלשתיניים על תקיפות ברפיח.

01:42: הערבים מדווחים על כניסת כוחות הביטחון למספר יישובים באיו"ש ולשכונה ברמאללה.

פעילות כוחות הביטחון ברמאללה // רשתות ערביות

01:34: הערבים מדווחים על מותו של המחבל עבדאללה דראג'מה, פעיל טרור מטעם גדוד טובאס, שנפצע קשה כתוצאה ממטען חבלה שניסה להטמין ולפגוע בכוחות צה"ל לפני כשבוע.

מת מפצעיו המחבל עבדאללה דראג'מה, פעיל טרור מטעם גדוד טובאס שנפצע קשה כתוצאה ממטען חבלה שניסה להטמין, צילום: ללא

00:33: ארגון הטרור חיזבאללה הודיע על מותו של פעיל נוסף משורותיו - מוחמד חוסיין קאסם "האדי", מהעיירה עיתא א-שעב בדרום לבנון. מוקדם יותר הודיע ארגון הטרור על שני מחוסלים נוספים:  עבאס אחמד סורור "סג'יד" מהעיירה עיתא א-שעב בדרום לבנון ועבד אל-אמיר ג'וואד אסילי.

הרוג נוסף משורות חיזבאללה, צילום: ללא

00:14: דיווח ברויטרס: מקור המעורה בפרטי סוגיית משלוחי הנשק שמעכבת ארה"ב אמר כי באופן כללי יש התקדמות מסוימת בשחרור חלק מהפצצות שמעוכבות אבל לא כולן. זאת בעקבות השיחות שקיים השבוע שר הביטחון יואב גלנט בביקורו בוושינגטון. גורם אמריקני אמר כי ארה"ב וישראל דנות על שחרור משלוח הפצצות שהושעה בחודש מאי בגלל החששות לגבי המבצע ברפיח.

00:00: רשת החדשות האמריקנית NBC מדווחת: הפנטגון מעביר את "נכסיו" הצבאיים קרוב יותר למזרח התיכון, כחלק מההכנות לפינוי אפשרי של אמריקנים מלבנון במקרה של מלחמה כוללת בין חיזבאללה לישראל.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר