ירי כבד לצפון: 40 שיגורים, יירוטים בעמק החולה; שתי נפילות במרחב פתוח סמוך לצפת ויער ביריה

סרן אלון סאקאג'יו נהרג בפעילות בג'נין • העיתון "אל-אחבאר" דיווח כי גלנט נפגש עם בכירים מצרים וקטארים כדי ללחוץ על חמאס שיקבל את המתווה להפסקת האש • חברת אבטחה בריטית דיווחה על אירוע באזור הים האדום • בכיר בממשל ביידן: "שום משלוח אינו מושהה מלבד המשלוח של פצצות במשקל 2,000 פאונד"

דיווחים פלשתינים: עזתים עוזבים את שכונת שג'עייה בעקבות התקפות צה"ל \ רשתות ערביות

היום ה-265 למלחמה: צה"ל התיר לפרסום הבוקר (חמישי) כי סרן אלון סאקאג'יו מחדרה נפל בפעילות בג'נין. 17 לוחמים נוספים נפצעו. פרטים חדשים על התקיפה בסוריה: ישראל תקפה מרכז הקשור לחיזבאללה ולמליציות האיראניות.

עדכונים שוטפים:

21:45: במרחב המועצה האזורית מרום הגליל נפגע בית מפגיעה ישירה בעת שהמשפחה שהתה בו. בזמן המטח התקיים בבית טקס "חלאקה" (גזירת שיער), ובנס גדול לא היו נפגעים בגוף, לבית נגרם נזק כבד. ראש המועצה האזורית עמית סופר הגיע לבית שנפגע ושוחח עם המשפחה.

פגיעה ישירה בבית בו שהתה משפחה: "חייבים לפעול כאן אחת ולתמיד" // קרדיט - דוברות המועצה האזורית מרום הגליל

21:11: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב רמיה. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר חיסל שני פעילים המשויכים לארגון, שזוהו במרחב א-טירי שבדרום לבנון.

20:38: בעקבות המטח לצפון, שרפה פרצה סמוך לצפת וליער ביריה.

בעקבות המטח לצפון שרפה פרצה סמוך לצפת וליער ביריה

20:30: סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם: "האיומים הישראליים לא ישפיעו עלינו לרעה, אלא יניעו אותנו להכנות נוספות".

20:25: חיזבאללה קיבל אחריות על מטח של עשרות קטיושות לעבר הגליל, בתור תגובה לחיסול מחבל הארגון בעומק לבנון. מדובר בהודעה שלישית היום של חיזבאללה.

20:20: החות'ים שוב טוענים שתקפו "מטרה חיונית" בנמל חיפה בשיתוף פעולה עם המיליציות השיעיות בעיראק. לטענה אין כל אימות בישראל. במקביל טוענים החות'ים כי תקפו ספינה בים האדום.

20:15: ראש הממשלה נתניהו למשלחת גנרלים ואדמירלים בדימוס מטעם JINSA: ״ציר הטרור של איראן לא מאיים רק עלינו - אלא גם עליכם. החובה הראשונה שלנו היא לקטוע את היד – את חמאס. מי שעושה לנו דבר כזה פשוט לא יהיה פה. לפנינו קרב ארוך; אני לא חושב שהוא יהיה מאוד ארוך, אבל ניפטר מהם".

נתניהו בפגישה עם משלחת הגנרלים והאדמירלים בדימוס מטעם JINSA, צילום: מעיין טואף

20:12: המשטרה מטפלת במספר זירות נפילה של פריטי אמל"ח בסביבת העיר צפת ללא דיווח על נפגעים בשלב זה, נזק נגרם לרכוש ושריפות פרצו במספר זירות. שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. 

20:04: לוחמי האש ממחוז צפון בדרכם ל-2 מוקדי נפילות במרחב פתוח סמוך לצפת וליער ביריה.

20:03: דיווח ב-Politico: סוכנויות הביון האמריקני מעריכות - מלחמה תפרוץ בין ישראל לחיזבאללה בשבועות הקרובים במידה וישראל וחמאס לא יצליחו להגיע להסכם הפסקת אש.

19:45: בדקות האחרונות, מטח ירי כבד לאזור הצפון עם עשרות שיגורים. יירוט בוצע מעל שטחים פתוחים בדרום עמק החולה, ככל הנראה של מטרה אווירית חשודה. אזעקות נשמעו בצפת ובראש פינה. 

מטח כבד לצפון: כ-60 שיגורים לאזור צפת

יירוטים באזור רמת הגולן, צילום: שחר גלילי, דוברות המועצה האזורית רמת הגולן

19:22: דיווח: אזרחית ישראלית נכנסה לעיר יריחו שבמרחב חטיבת הבקעה והעמקים. קציני מפקדת תיאום וקישור יריחו של המנהל האזרחי פעלו לאתרה בשטח הפלשתיני ולהעבירה לשטח ישראל. זמן קצר לאחר הדיווח, התקבל מידע כי האזרחית יצאה באופן עצמאי מהמרחב ונמצאת בשטח ישראל.

18:25: צה"ל מפרסם נתונים עדכניים על פעילותו מתחילת המלחמה: כ-4,200 עצורים ו-530 מחבלים חוסלו. ⁠למעלה מ-65 מבצעים חטיבתיים יצאו לפועל. ⁠למעלה מ-250 פעילויות במחנות הפליטים. ⁠למעלה מ-50 תקיפות מהאוויר של זיק, מטוסי קרב ומסוקי קרב. ⁠למעלה מ-310 מחבלים חוסלו בצפון השומרון. עשרות מעבדות לייצור אמל״ח ומטענים פוצצו והוחרמו.

18:10: צה"ל חיסל פעיל שיגור כטב"ם מהיחידה האווירית של חיזבאללה; הותקפו יעדי טרור של חיזבאללה בלבנון. מוקדם יותר היום כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב סחמר וחיסל פעיל שיגור כטב"ם מהיחידה האווירית של חיזבאללה אשר ביצע שיגורים לשטח הארץ. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים חולא ועיתרון.

במקביל, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי למרחבים ואדי חמול והאזור הסמוך לא-נקורה.

16:34: בהודעה ראשונה היום, חיזבאללה קיבל אחריות על שיגור כטב"מים לעבר ראש הנקרה.

16:30: דיווח לבנוני: הפגזות ארטילריה לעבר העיירה א-נאקורה בדרום לבנון.

15:57: דיווח לבנוני: ישראל תקפה אופנוע בכפר סחמר באזור הבקעא שבעומק לבנון. עוד דווח כי יש הרוג אחד בתקיפה.

15:12: אזעקות על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון.

15:05: דיווח ב"פייננשל טיימס": ישראל דוחפת ליצירת "רצועת ביטחון" בטווח של חמישה קילומטר בתוך לבנון (שחר קליימן)

14:45: ברצועה מדווחים על לפחות שבעה הרוגים ועשרות פצועים בתקיפה בשכונת שג'עייה בעיר עזה. במקביל, מדווחים על כמה הרוגים ופצועים בתקיפה במחנה נוסיראת (שחר קליימן)

14:20: בכירים בחיזבאללה ובתנועת אמל השיעית קיימו ישיבה משותפת שבה דנו בהתפתחויות מול ישראל. בסופה נמסר כי הם מדגישים את המחויבות לתמוך בסוגיה הפלשתינית. נוסף על כך, הם קראו לממשלת לבנון לתמוך בתושבים בדרום המדינה, ובמיוחד באלו שחיים בכפרים הקרובים לגבול או במפונים (שחר קליימן)

בכירים בחיזבאללה קראו לממשלת לבנון לתמוך בתושבים בדרום המדינה, צילום: איי.פי

14:10: משרד הבריאות של עזה המזוהה עם חמאס: 37,765 פלשתינים נהרגו במתקפה הצבאית של ישראל על עזה מאז 7 באוקטובר.

14:00: פיקוד הצפון ממשיך להגביר מוכנות בגזרה הצפונית עם תרגילים אינטנסיביים. לוחמי גולני התאמנו בשטחים מורכבים, תוך שיתוף פעולה עם כוחות שריון ואש. במקביל, חטיבת הצנחנים תרגלה תרחישי לחימה במרחבים משתנים, מדגישה את המוכנות המתמשכת של צה"ל לכל התפתחות בגזרה (לילך שובל)

אימון שטחים סבוכים: תיעוד תרגול בגזרה הצפונית

13:50: בהמשך להתרעת שנשמעה במרחב נחל עוז: שתי פצמ"רים נפלו ככל הנראה בשטחים פתוחים בין נחל עוז לכפר עזה.

13:32: אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

13:12: בעקבות המצב הביטחוני: שגרירות ארה"ב בביירות הזהירה "מזכירים לאזרחינו לשקול בקפידה נסיעה ללבנון".

13:03: סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה הודיעה כי קיבלה דיווח על תקרית מדרום-מערב לחודידה של תימן.

12:55: על פי דיווחים פלשתיניים, כטב"מים תקפו באזור בית הקברות בזמרח שכונת שוג'אעיה, במקום כמה הרוגים (שחר קליימן)

12:53: דיווחים ערביים: תקיפות בעיתרון בדרום לבנון.

דיווחים ערביים: תקיפות בעיתרון בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

12:32: הפלשתינים מדווחים על התקדמות כוחות צה''ל "באופן מפתיע" לתוך שכונת שג'עייה במזרח העיר עזה. עוד דווח שהתושבים נאלצו להתפנות מהשכונה ועל הפגזות מתמשכות (שחר קליימן)

דיווחים פלשתינים: צה"ל פשט קרקעית בשג'עייה \\ רשתות ערביות

11:36: דיווחים ערביים על תקיפות אינטנסיביות בשג'עייה.

תקיפות בשג'עייה, צילום: רשתות ערביות

10:26: דיווח ברויטרס: חברת אבטחה בריטית דיווחה על אירוע לא מפורט באזור הים האדום, מערבית לחופי תימן. האירוע התרחש במרחק ניכר מנמל חודיידה, אך פרטים נוספים לא נמסרו.

10:19: במהלך מבצע במחנה הפליטים ג'נין הלילה נהרג מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב, סרן אלון סאקאג׳יו, בן 22 מחדרה. 17 לוחמים נוספים נפצעו, עשרה במצב קל, שבעה במצב בינוני – זאת כתוצאה מעלייה על מטען. לידיעה המלאה

09:24: פרטים חדשים על התקיפה בסוריה: ישראל תקפה אמש  בדמשק מבנה, ששימש ארגון בשם "ג'יהאד הבנייה", הקשור לחיזבאללה ולמיליציות האיראניות, כך על פי דיווחים סוריים.

על פי הפרסומים, מדובר במרכז שירותים של הארגון המזוהה עם איראן, ובתקיפה נהרגו לפחות שלושה אנשים, ביניהם אישה מבוגרת. בזירת התקיפה באזור א-סיידה זיינב נגרם נזק גם לכלי רכב. (שחר קליימן)

08:52: העיתון "אל-אחבאר" דיווח הבוקר ממקורותיו כי לפני פגישותיו של גלנט בוושינגטון, התקיימו מגעים עם בכירים מצרים וקטארים כדי ללחוץ לקבלת המתווה להפסקת אש שהציג ביידן בנאומו (שחר קליימן)

יואב גלנט בבית הלבן, צילום: אלעד מלכה

07:40: בכיר בממשל ביידן: ארה"ב סיפקה סיוע ביטחוני של 6.5 מיליארד דולר לישראל מאז שהחלה מלחמתה בחמאס ב-7 באוקטובר, זאת למרות חילוקי הדעות בנוגע ללחימה. עוד אמר הבכיר, כי: "שום דבר אינו מושהה מלבד המשלוח האחד והיחיד של פצצות במשקל 2,000 פאונד".

07:39: כוחות צה״ל מסיירת חרוב ודובדבן, יחד עם כוחות מג״ב ושב״כ פעלו הלילה במחנה הפליטים ג׳נין לסיכול טרור. (חנן גרינווד)

07:20: דיווחים ערביים: צה"ל תוקף בשכונת סג'עיה שבצפון רצועת עזה.

פעילות כוחות צה"ל במרחב שג'עייה שבצפון הרצועה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

03:20: גלנט הזהיר במהלך ביקורו בוושינגטון: "ישראל לא רוצה מלחמה, אבל יכולה להחזיר את לבנון לתקופת האבן".

00:08: דיווחים בעזה על תקיפות נרחבות של חיל האוויר במזרח חאן יונס. הרוגים ופצועים בתקיפה שכוונה לבית ספר אל-ח'נסאא. (שחר קליימן)

23:52: דיווחים בסוריה: פיצוצים ברובע האיראני באזור דמשק. לידיעה המלאה (שחר קליימן)

התקיפה בסוריה, צילום: רשתות ערביות

22:55:  בהודעת דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי נכתב הערב כי "פאדי ג'יהאד מוחמד אל-וואדיה, שחוסל אתמול בערב, שעבד בארגון 'רופאים ללא גבולות', פעל כמחבל בולט במערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי". על פי סא"ל אדרעי, "פאדי אל-וואדיה עבד במערך הייצור של הג'יהאד האסלאמי במשך 15 שנה ונחשב מומחה בארגון בתחומי האלקטרוניקה והכימיה. באותה שנה שבה הוא הצטרף לארגון הרפואי, הוא ניסה לעזוב את הרצועה לאיראן בליווי שני מחבלים אחרים, במטרה להצטרף לאימונים שם". (שחר קליימן)

אל-ואדיה במהלך פעילותו כמחבל בג'יהאד האסלאמי, צילום: דובר צה"ל בשפה הערבית
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר