חילופי משמרות באמ"ן: מפקד חדש מונה לאגף המבצעים המיוחדים

תת-אלוף י' נכנס לתפקיד מפקד מערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין במקומו של תת-אלוף ע׳, שכיהן בתפקיד בשנתיים וחצי האחרונות • מפקד מערך המבצעים המיוחדים, תת-אלוף י': "כדי להצליח להתמודד עם הניצב לפנינו, נמשיך להידרש לדמיון פרוע ומחשבה מנומקת"

מינוי חדש למפקד מערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין. צילום: דובר צה"ל

טקס חילופי המפקדים נערך היום (רביעי), בראשות ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, משפחות, מפקדים לשעבר, משרתי היחידה, המשפחות השכולות ומוזמנים נוספים. תת-אלוף י' נכנס לתפקיד מפקד מערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין במקומו של תת-אלוף ע׳, שכיהן בתפקיד בשנתיים וחצי האחרונות. 

ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה אמר במהלך הטקס: "מאז 7 באוקטובר, מוביל מערך המ"מ יחד עם האלוף (מיל') ניצן אלון, את המאמץ הצה"לי בנושא החטופים, השבויים והנעדרים, במטרה להשיבם הביתה. בנחישות, ביצירתיות ובמקצועיות, שמאפיינים כל כך את המערך, ולא פחות מכך – בפריצת הגבולות, בחדשנות ובמסירות, מייצר מערך המ"מ מודיעין רלוונטי ומחולל מבצעים מורכבים, על מנת להשיג מטרה זו". 

האלוף חליוה נואם בטקס, צילום: דובר צה"ל

חליוה פנה למפקדים ואמר להם: "ע', בדמותך הייחודית, הצנועה, המקצועית והערכית, התעוזה וקור הרוח, היית לכ‌ולנו מקור השראה, עוצמה, ביטח‌ון וידע. במשך למעלה משלושים שנים, כלוחם, וכמפקד לחמת באויב, בזירות רחו‌קות. סיכנת את חייך והכול תמיד למען אותה מטרה – ביטחון מדינת ישראל". 

"י', לוחם ומפקד, משימתי ויוזם. ההכרות העמוקה שלך עם המערך, הידע והניסי‌ון, יעמדו לצידך במשימתך החדשה. אני בטוח שתשכיל להפיק ולהטמיע את הלקחים מהמלחמה שעוד נמשכת, לפרוץ עוד ועוד גבולות ודרכים, ולהצעיד את המערך קדימה".

מפקד מערך המבצעים המיוחדים, תת-אלוף י': "המציאות המורכבת שבה אנחנו פועלים מזה חודשים ארוכים - תובענית ומאתגרת. כדי להצליח להתמודד עם הניצב לפנינו, נמשיך להידרש לדמיון פרוע ומחשבה מנומקת. אבל לא רק - נידרש לתת מענה לקרוב, אך בה בעת להסתכל רחוק ולזרוע זרעים לעתיד. נידרש לעמידה מצטיינת במשימות, ולצידה - לדאוג היטב לאנשינו. דמיון ומחשבה הם נחלתו הבלעדית של האדם. מהיכרותי את האנשים שמרכיבים את המערך הזה - אין לי ספק שנצליח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר