צה"ל חיסל מחבל בארגון הטרור גא"פ שעסק בקידום ופיתוח מערך הטילים של הארגון

נושאת המטוסים אייזנאוויר עגנה בכרתים: ״להגן על אינטרסים אמריקניים ובעלות בריתה באיזור״ • דיווח: פעילות המזח האמריקני מול חופי עזה עשויה להימשך הרבה מעבר לתאריך האישור שלו ב-31 ביולי • בחמאס מאשרים: אחותו של הנייה נהרגה בתקיפת צה"ל במחנה הפליטים שאטי בעיר עזה • בלינקן קרא לפתרון דיפלומטי בין ישראל לחיזבאללה • דיווח בסוכנות הידיעות AFP: נשיא צרפת מקרון ומלך ירדן אמרו כי "יש לקדם הפסקת אש ולשחרר את כל החטופים"

כוחות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

היום ה-263 למלחמה: צה"ל תקף מבנה באוניברסיטה האיסלאמית שבמרחב שכונת צברא ברצועה, בו שהו מחבלים של ארגון הטרור חמאס. חמאס מאשר כי אחותו של ראש הלשכה המדינית בארגון הטרור נהרגה בתקיפה במחנה שאטי ליד עזה. דיווח בפוליטיקו: גורמים אמריקנים רבים השלימו עם האפשרות שישראל תבצע מהלך גדול נגד חיזבאללה בתוך לבנון בשבועות הקרובים.

 

עדכונים שוטפים

23:41: דובר צה"ל: הצבא חיסל מחבל בארגון הטרור גא"פ שעסק בקידום ופיתוח מערך הטילים של הארגון. כלי טיס של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הדרום ואמ"ן, תקף מוקדם יותר היום במרחב העיר עזה וחיסל את המחבל פאדי ג׳האד מחמד אלואדיה, אשר שימש כפעיל בארגון הטרור גא״פ ועסק בפיתוח וקידום מערך הטילים של הארגון. כמו כן, המחבל היווה מוקד ידע ייחודי בארגון בתחומי האלקטרוניקה והכימיה.

22:25: נושאת המטוסים אייזנאוויר עגנה בכרתים: ״להגן על אינטרסים אמריקניים ובעלות בריתה באיזור״.

21:49: איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, התייחס למותם של אחותו וקרובים נוספים שלו בתקיפה של צה"ל ואמר כי "אם האויב חושב שפגיעה במשפחתי תשנה את עמדת ההתנגדות שלנו, הוא הוזה. כל שהיד בעזה הוא ממשפחה". הנייה הוסיף: "אנחנו עדיין טוענים שכל הסכם שאינו מבטיח הפסקת אש וסיום של התוקפנות - אינו הסכם. עמדתנו לא תשתנה. האויב בחר להסלים את המלחמה ופלש לרפיח, סגר את המעברים וגרם לאסונות הומניטריים ולרעב נוראי ברחבי הרצועה".

21:08: סגנית דובר יוניפי"ל, קנדיס ארדל, מסרה לסוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית כי שלושה גורמים העובדים עם יוניפי"ל נפגעו מירי על רכבם, בזמן שחזרו לבתיהם מהמטה של יוניפי"ל בגזרה המערבית של הגבול בעיירה שמע שבדרום לבנון. מוקדם יותר דיווח כתב רשת "אל מנאר" של חיזבאללה, עלי שועייב, כי רכבו של אזרח שעובד עבור יוניפי"ל נפגע מירי של חיילי צה"ל בכביש ראשי בעיירה ראמיה.

20:20: מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע כי 40 טון של ציוד רפואי הכולל תרופות לסוכרת, טיפול בכוויות, אנטיביוטיקה, חומרי הרדמה ועוד - שנתרם על ידי מרוקו - הועברו אתמול לרצועת עזה. במתפ"ש מסרו כי "נמשיך להרחיב את המאמצים שלנו, יחד עם שותפים בינלאומיים, כדי להקל על הכנסת סיוע הומניטרי לעזה".

19:52: דובר צה"ל: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב סופה לפני זמן קצר, מדובר בזיהוי שווא. (לילך שובל)

19:39: צבע אדום בסופה שבעוטף עזה.

19:30: שר הביטחון גלנט נפגש עם מזכיר ההגנה אוסטין בפנטגון: ״זה הזמן לממש את מחויבות כל ממשלי ארה״ב בשנים האחרונות - מניעת גרעין מאיראן, המהווה סכנה לעולם כולו. בנושא זה הזמן הולך ואוזל״. עוד הוא הוסיף: "״ברצועת עזה: עלינו לפעול להשבת החטופים ולפירוק שלטון החמאס, בצפון: אנו צריכים לוודא כי תושבי הצפון יחזרו לבתיהם לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול. אנו פועלים בשיתוף כדי לנסות להגיע להסדר, אך עלינו לדון בכל אפשרות אליה נידרש״.

19:05: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם לוחמי מילואים בצפון, קיים איתם שיח והשיב על שאלותיהם. ״אני בא הנה קודם כל להגיד לכם שאני מאוד מעריך את השירות שלכם. אנחנו מנסים לתת לזה ביטוי, וכנראה שנצטרך לתת לזה ביטוי נוסף; גם בסיוע לכם, למשפחות שלכם, על השירות הנפלא שאתם עושים מתחילת המלחמה", אמר נתניהו.

נתניהו עם לוחמים בצפון, היום, צילום: קובי גדעון / לע״מ

"אני רוצה להודות לכם על כך בשם אזרחי ישראל, אתם נהדרים. ואני יותר מזה רוצה להגיד לכם שאני סומך עליכם ועם ישראל סומך עליכם. מישהו כאן אמר לי: 'כי אנחנו עם ישראל' - זה מה שאני רואה פה ואין טובים מהם בעולם. אנחנו עוזרים - ונעזור עוד. גם כי זה מגיע לכם, וגם כי אנחנו חייבים להשיג את המטרות שלנו, והמטרות שלנו הן - ניצחון. אנחנו נשיג את זה בעזרת ה׳ אבל גם בעזרתכם". (עידן אבני)

ראש הממשלה נתניהו ללוחמי מילואים בצפון: ״אני סומך עליכם ועם ישראל סומך עליכם״ // רועי אברהם / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

16:55: פעילות המזח האמריקני מול חופי רצועת עזה עשויה להימשך הרבה מעבר לתאריך האישור שלו ב-31 ביולי, כך טוענת סגנית מנהל מדיניות ותכנות בסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי. לדבריה: "אף שהמזח אושר לפעול עד 31 ביולי, אני חושבת שזה בהחלט אפשרי שפעילותו תימשך לפחות עוד חודש אחד, אם לא יותר". היא מייחסת את המשך הפעילות לכך שוושינגטון וארגוני סיוע יוכלו להזרים סיוע הומניטרי לפלשתינים בימים ובשבועות הקרובים.

16:25: כוחות הביטחון עצרו אמש 24 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון והבקעה. בנוסף, הלוחמים השמידו מטענים, החרימו נשק ואיתרו מצבור של אמצעי לחימה במבנה בבית לחם. (לילך שובל)

15:30: דובר צה"ל עדכן כי האזעקה שהופעלה בכרם שלום שבעוטף והתריעה על ירי רקטות וטילים - הייתה כתוצאה מזיהוי שווא. (לילך שובל)

15:00: התרעת צבע אדום הופעלה בכרם שלום שבעוטף.

14:30: בפעם השנייה תוך דקות הופעלו התרעות על חשש מחדירת כלי טיס עוין בדישון ובמלכיה.התרעות נשמעו הפעם גם ביפתח וברמות נפתלי. בתוך כך, תושבים בגליל העליון דיווחו על יירוטים ועל שמיעת פיצוצים חזקים.

יירוטים ונפילות בהרי נפתלי //גיא בן דור

14:18: התרעות על חדירת כלי טיס עוין נשמעו במלכיה ובדישון שבגליל. פיקוד העורף עדכן לאחר דקות בודדות כי "האירוע הסתיים". 

13:51: אזעקת צבא אדום בכרם שלום.

13:06: מחבלים ירו לעבר עמדת צה"ל שמאבטחת את ציר מבוא דותן חרמש סמוך ליעבד. אין נפגעים. (חנן גרינווד)

12:30: צה"ל תקף מבנה באוניברסיטה האיסלאמית שבמרחב שכונת צברא ברצועה, בו שהו מחבלים של ארגון הטרור חמאס וממנו ביצעו פעולות טרור נגד כוחותינו מהמבנה שהותקף פעלו מחבלים אשר השתמשו במבנה לירי נ״ט, תצפיות, הכוונה והוצאה לפועל של מתווי טרור. (לילך שובל)

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה // דובר צה"ל

12:12: אלוף תומר בר ומפקדים בכירים נוספים מחיל האוויר קיימו השבוע שיח משותף עם מפקדי החטיבות הגזרתיות בפיקוד הצפון. לאחר מכן הובילו הערכת מצב משותפת עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין. במסגרת הדיון עסקו בהסתכלות על המשך ההגנה על יישובי הצפון וכן המשך תהליך העלאת המוכנות להתקפה בלבנון ושיתוף הפעולה. (לילך שובל)

11:51: חמאס מאשר כי אחותו של ראש הלשכה המדינית בארגון הטרור נהרגה בתקיפה במחנה שאטי ליד עזה. (שחר קליימן)

10:11: בעזה מופצת קריקטורה נגד סינוואר: "ההנהגה בטוב". (שחר קליימן)

קריקטורה נגד סינוואר, צילום: רשתות ערביות

09:52: הועידה ה-9 לאנרגיה ולכלכלה נפתחה הבוקר במתחם אווניו באיירפורט סיטי, עם דבריו של שר האנרגיה והתשתיות – אלי כהן, הליכוד: "הסיכוי לפעולה משמעותית בצפון עולה – הקווים האדומים נחצו". (סוניה גורודיסקי)

08:58: צה"ל: מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מחבלים שפעלו מתוך שני מבנים בשאטי ודרג' תופאח שבצפון הרצועה, מתוכם מחבלים שהיו מעורבים בהחזקת חטופים ובפשיטה לישראל ב-7 באוקטובר. (לילך שובל)

08:33: יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, נפגש אתמול (שני) עם שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה בארבוק. גנץ שב והדגיש בפני השרה כי מדינת ישראל מחוייבת להחזיר את הביטחון לתושבי הצפון וכי ההתרחקות ההולכת וגוברת מפתרון מדיני לתוקפנות של חיזבאללה, מקרבת אותנו להסלמה ולשימוש בפתרון צבאי לסוגייה.

בני גנץ ושרת החוץ של גרמניה, צילום: ללא

08:30: ראש הממשלה נתניהו ערך אמש ביקור תנחומים בבית משפחתו של הלוחם עומר סמדג׳ה ז״ל. האב אורן: ״מדברים על דור המייסדים, אנחנו נחשפנו לדור מטורף - איזו ערכיות, איזו עוצמה של אנשים. המסירות הזאת, ההליכה עד הסוף זו הרוח הישראלית. רוב העם בעד לחימה עד הניצחון״.

ראש הממשלה נתניהו ערך אמש ביקור תנחומים בבית משפחתו של הלוחם עומר סמדג׳ה ז״ל //איתי בית-און / לע״מ

8:00: שר הביטחון יואב גלנט, נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, במשרדי מחלקת המדינה בוושינגטון. "עיני אויבינו וידידינו נשואות לקשר בין ישראל וארה״ב - עלינו לפתור במהירות את המחלוקות בינינו - כך נשיג את מטרותינו ונחליש את אויבנו", אמר גלנט לבלינקן בפגישה אישית ממושכת שקיימו השניים, בנוסף לפגישה מורחבת עם הצוותים המקצועיים במשרד הביטחון ובמחלקת המדינה.

07:25: דיווח פלשתיני טוען: אחותו של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, נהרגה בתקיפת צה"ל שכוונה לטענתם לבית במחנה הפליטים שאטי שבמערב העיר עזה. עוד דווח 12 הרוגים נוספים בתקיפה.

06:48: דיווח בפוליטיקו: גורמים אמריקנים רבים השלימו עם האפשרות שישראל תבצע מהלך גדול נגד חיזבאללה בתוך לבנון בשבועות הקרובים. ארה"ב לחיזבאללה: "אל תסמכו עלינו שנמנע מתקפה ישראלית". בכירים אמריקנים אמרו שחיזבאללה צריך להבין שוושינגטון תעזור לישראל להגן על עצמה אם חיזבאללה יגיב. 

04:45: ברצועה מדווחים על תקיפות בסמוך לעיר עזה 

04:40: דיווחים: צה"ל פועל במחנה הפליטים בלאטה בשכם 

03:30: דיווח ברויטרס: כוחות הביטחון הירדנים טוענים כי השמידו חומר נפץ שהוסתר במחסן מסחרי מזרחיץ לבירה עמאן. לדברי מקורות ביטחוניים, איראן קשורה לתקרית. הנסיבות נחקרות. 

02:00: מחלקת המדינה האמריקנית: מזכיר המדינה אנתוני בלינקן הדגיש בפגישתו עם גלנט את החשיבות של הימנעות מהסלמה נוספת של הסכסוך בין ישראל לחיזבאללה והגעה לפתרון דיפלומטי המאפשר למשפחות ישראליות ולבנוניות כאחד לחזור לבתיהם".

01:15: דיווח בסוכנות הידיעות AFP: נשיא צרפת עמנואל מקרון ומלך ירדן עבדאללה השני קראו לישראל לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה, ואמרו כי "יש לקדם הפסקת אש ולשחרר את כל החטופים".

23:54: בכיר חמאס חליל אל-חיה: ההצעה הישראלית רוצה ליישם רק את השלב הראשון בעסקה ללא קשר בין השלבים. אם ישראל רצינית לגבי הפסקת התוקפנות (סיום המלחמה) אז אני חושב שאנחנו יכולים להגיע להסכם (שחר קליימן)

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר