ממיגונית המוות אל הטנדר: סרטון החטיפה של הרש גולדברג-פולין, אליה כהן ואור לוי

כשהם פצועים, מדממים ומבוהלים, הרש, אליה ואור נחטפו בחיים מהמיגונית בה נרצחו כ-20 מבלים שנמלטו אליה ממסיבת הנובה • מצור המחבלים על המיגונית החל בסביבות השעה 7:50, אז כ-7 מחבלים הקיפו את המיגונית, ירו לעברה והשליכו לתוכה רימוני יד

ממיגונית המוות אל הטנדר: רגעי החטיפה של הרש גולדברג פולין, אור לוי ואליה כהן

לאחר 262 ימים בשבי החמאס, דובר צה"ל ומשפחות החטופים אישרו לפרסם את סרטון החטיפה של שלושת החטופים: הרש גולדברג פולין, אור לוי ואליה כהן, מ"מיגונית המוות". 

הרש גולדברג פולין, אליה כהן ואור לוי על הטנדר של מחבלי חמאס בדרכם לעזה, צילום: ללא

בחלקו הראשון של הסרטון ניתן לראות את החטופים שוהים במיגונית וחלקו השני מראה את תפיסתם והעלאתם לטנדר המחבלים. מדובר בחלקים שפורסמו חלקית בעבר, וחוברו לחלק האחרון (שהותר כעת על ידי דובר צה"ל לפרסום), והוא המסע לעזה עם המחבלים.

נסיעת האימה לעזה: חטיפתם של הרש גולדברג פולין, אור לוי ואליה כהן

בסרטון נראים השלושה כשהם מועלים לטנדר של מחבלי החמאס לאחר שהוצאו מהמיגונית. הרש גולדברג פולין שאיבד את ידו נראה בסרטון כשידו מרוטשת, ואחד המחבלים תופס בשערותיו ומרים את ראשו אל המצלמה. אור לוי נראה שוכב על רצפת המרכב ואליה כהן ישוב שעון על דלתו האחורית של הרכב.     

אל מיגונית המוות, אחת מתוך כמה הפזורות בסמוך לקיבוץ רעים נמלטו כ-30 מבלים מפסטיבל הנובה, בהם גם הרש גולדברג-פולין, אליה כהן ואור לוי. חברו של הרש, ענר שפירא ז"ל מצא בה את מותו, כמו גם עינב ז"ל, אשתו של אור לוי. עמית בן עבידה ז"ל, אחיינה של זיו עבוד, בת זוגו של אליה כהן ובת זוגו של האחיין, קרין שוורצמן, נרצחו גם הם במלכודת המוות שהפכה המיגונית. זוגתו של אליה, זיו עבוד הייתה מהבודדים ששרדו את התופת. 

המיגונית שהפכה למלכודת מוות

מצור המחבלים על המיגונית, אחד מתוך אלפי סיפורים אחרים של נרצחים, פצועים ושורדים בשבת הארורה החל בסביבות השעה 7:50, אז כ-7 מחבלים הקיפו את המיגונית, ירו לעברה והשליכו לתוכה רימוני יד. 

ענר שפירא ז"ל, לוחם סיירת הנח"ל בן 22, שהיה בחופשה, הציל את חייהם של רבים כשהשליך החוצה באומץ רב את הרימונים שנזרקו לתוך המיגונית. על פי עדויות הניצולים במיגונית המוות, שפירא היה האחרון שנכנס אליה. הוא הצטייד בשבר של בקבוק, ניצב בפתח המיגונית והכריז: "אם אני לא מצליח או נפגע, שמישהו אחריי ינסה לעשות אותו דבר". שפירא הצליח לזרוק בחזרה שבעה רימונים עד שהשמיני התפוצץ בידו והרג אותו.

אליה, אור והרש: מהנובה אל המיגונית ומשם לעזה

אליה כהן הגיע לפסטיבל ה"נובה" עם בת זוגו זיו עבוד, אחיינה של זיו עמית ובת הזוג של האחיין קרין. כשהחלה המתקפה נמלטה הרביעייה ל"מיגונית המוות" בה נרצחו אחיינה של זיו ובת זוגו (של האחיין). מאותה המיגונית נחטף אליה וזיו זוגתו ניצלה כשנקברה תחת הגופות.

אור לוי הגיע לפסטיבל ה"נובה" בשעה 06:20 עם אשתו עינב ז''ל. 9 דקות לאחר מכן התחילה המתקפה ואור ועינב נכנסו גם הם ל"מיגונית המוות", שם נרצחה עינב וממנה אור נחטף לעזה. אלמוג, בנם של עינב ז״ל ואור יציין מחר את יום ההולדת ה-3 שלו, ללא אימו שנרצחה ואביו שנמצא בשבי החמאס כבר 262 ימים.

הרש גולדברג-פולין הגיע לפסטיבל ה"נובה" עם חברו הטוב ענר שפירא ז''ל, איתו מצא מקלט במיגונית שכונתה "מיגונית המוות" וממנה נחטף. במהלך המתקפה על המיגונית ידו של הרש נקטעה. ב-24 באפריל פרסם חמאס סרטון של הרש מהשבי, שהיה לאות החיים הראשון שקיבלה המשפחה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר