הערב: יפורסם סרטון חטיפת הרש, אור ואליה כפי שתועד במצלמות מחבלי חמאס

הרש גולדברג פולין, אור לוי ואליה כהן הגיעו למסיבת הנובה ונחטפו על ידי חמאס מ"מיגונית המוות" • מטה משפחות החטופים ישחרר הערב לציבור ולתקשורת את סרטון החטיפה • הסרטון, שאורכו כ-2 דקות, נערך וטושטש בחלקו לבקשת המשפחות

מימין: אליה כהן, הרש גולדברג-פולין ואור לוי. נחטפו מ"מיגונית המות". צילום: ללא

סרטון החטיפה של הרש גולדברג פולין, אור לוי ואליה כהן מ"מיגונית המוות", כפי שתועד במצלמות מחבלי חמאס, יפורסם הערב בשעה 19:00. במטה משפחות החטופים אמרו: "הסרטון הוא כתב אישום חריף על ההפקרה שנמשכת כבר 262 ימים". הסרטון, שאורכו כ-2 דקות, נערך וטושטש בחלקו לבקשת המשפחות.

התיעוד שמוכיח את מצבו הקשה: רגעי החטיפה של הרש גולדברג לרצועת עזה// יוני ריקנר

אות חיים

הרש גולדברג-פולין הגיע לפסטיבל ה"נובה" עם חברו הטוב ענר שפירא ז''ל, איתו מצא מקלט במיגונית שכונתה "מיגונית המוות" וממנה נחטף. במהלך המתקפה על המיגונית ידו של הרש נקטעה. ב-24 באפריל פרסם חמאס סרטון של הרש מהשבי, שהיה לאות החיים הראשון שקיבלה המשפחה.

מיגונית המוות. מבלי הנובה נמלטו אליה ומצאו בה את מותם. חלקם נחטפו על ידי חמאס, צילום: שמואל בוכריס

 

מיגונית המוות. חלקו הראשון של הסרטון הכולל את שהייתם במיגונית והחלק השני שהוא תפיסתם והעלאתם לטנדר המחבלים, צילום: שמואל בוכריס

עינב נרצחה, אור נחטף

אור לוי הגיע לפסטיבל ה"נובה" בשעה 06:20 עם אשתו עינב ז''ל. 9 דקות לאחר מכן התחילה המתקפה ואור ועינב נכנסו גם הם ל"מיגונית המוות", שם נרצחה עינב וממנה אור נחטף לעזה. אלמוג, בנם של עינב ז״ל ואור יציין מחר את יום ההולדת ה-3 שלו, ללא אימו שנרצחה ואביו שנמצא בשבי החמאס כבר 262 ימים.

אור לוי. אשתו עינב נרצחה, בנם יציין מחר יומולדת 3, צילום: ללא

אמו של אליה כהן: "אי אפשר לעשות עסקה חלקית כמו שנתניהו אמר"

אליה כהן הגיע לפסטיבל ה"נובה" עם בת זוגו זיו עבוד, אחיינה של זיו עמית ובת הזוג של האחיין קרין. כשהחלה המתקפה נמלטה הרביעייה ל"מיגונית המוות" בה נרצחו אחיינה של זיו ובת זוגו (של האחיין). מאותה המיגונית נחטף אליה וזיו זוגתו ניצלה כשנקברה תחת הגופות.

סיגי כהן, אמו של אליה אמרה ל"ישראל היום": "כעס גדול שהם עדיין לא פה. צריכה להיות עסקה שכוללת את כולם. אי אפשר לעשות עסקה חלקית כמו שנתניהו אמר". 

אליה כהן. זגותו זיו ניצלה כשנקברה תחת הגופות, צילום: ללא קרדיט

בחלקו הראשון של הסרטון ניתן לראות את החטופים שוהים במיגונית וחלקו השני מראה את תפיסתם והעלאתם לטנדר המחבלים. מדובר בחלקים שפורסמו חלקית בעבר, וחוברו לחלק האחרון (שהותר כעת על ידי דובר צה"ל לפרסום), והוא המסע לעזה עם המחבלים.

ממטה משפחות החטופים נמסר: ״הסרטון הקשה הוא כתב אישום חמור על ההפקרה שנמשכת כבר 262 ימים. הרש, אליה ואור נחטפו בחיים וכך הם צריכים לחזור, עוד היום. כל יום שעובר מסכן את החטופים ועלול לטרפד את היכולת להשיבם הביתה. אחרי כמעט 9 חודשי לחימה ונוכח ההצלחות המבצעיות האחרונות, ברור לכולם שהשבתם של כל 120 החטופים אפשרית רק בעסקה! חייבים לאשר וליישם את העסקה שתחזיר את כל החטופים הביתה - החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר