הערכה בצה"ל: אם תפרוץ מלחמה - חיזבאללה יתקיף בראשונה שטחי כינוס וימ"חים

בזמן שהמצב בצפון הולך ומסלים, במרכז לאימוני יבשה מתרגלים אפשרות לתימרון בשטח לבנון • "האויב הוא לא מה שהיה לפני שמונה או ארבעה חודשים, הוא מעדכן את עצמו כל הזמן"

תרגיל הגברת כוחות צה"ל בגבול לבנון. צילום: דובר צה"ל

בשבועות האחרונים גוברת ההסלמה מול חיזבאללה. בצה"ל מעריכים במקרה של מלחמה עם ארגון בטרור בלבנון, ההתקפות מצידו יחלו כבר בשטחי הכינוס ובימ"חים עם הגעת הכוחות.

הרמטכ״ל בצפון: אנחנו מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לקבל החלטה // דובר צה"ל

לדברי רע"ן חי"ר במל"י, מתי: "האויב שלנו בצפון הוא לא מה שהיה לפני שמונה או ארבעה חודשים, הוא מעדכן את עצמו כל הזמן. זאת תחרות למידה בלתי נגמרת. מי שלומד ומתפתח מהר יותר כשישמע הגונג יצליח יותר".

"חיילי המילואים מבינים את האירוע"

במרכז לאימוני יבשה מתרגלים את חטיבות המילואים והסדיר לתימרון בלבנון. בתחילת המלחמה הועתקו האימונים מהדרום לצפון על מנת להתאים אותם לנוף הצפוני. בניגוד לעזה, שם הלחימה מתנהלת על קרקע חולית ובטווחים קרובים, בלבנון מדובר על אזור מיוער ולחימה בטווחים שונים. 

תרגיל הגברת כוחות צה"ל בגבול לבנון, צילום: דובר צה"ל

במל"י חברו לפיקוד צפון ומתעדכנים כל העת בשינויים בקרב החיזבאללה. "חיילי המילואים מבינים טוב את האירוע", אמר סא"ל מתי. "הם מגיעים אחרי חודשי שירות ארוכים בדרום ובצפון. זה לא כמו גיוס של גדוד שהיה פוגש אימון פעם בשנתיים-שלוש. המערכת משומנת מאוד. בעבר היינו צריכים להסביר לאנשים ולדמיין פינוי פצועים בתרגיל. עכשיו הם עשו את זה על אמת ממש לא מזמן. הם מתייחסים לזה בשיא הרצינות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר