פגיעת נ"ט במטולה - שני פצועים פונו במסוק לביה"ח; לוחם נפצע קשה מכטב"ם באיילת השחר

בכיר בבית הלבן מתייחס לטענות נתניהו בנושא אספקת הנשק מארה"ב: "הבהרנו את עמדתנו כמה פעמים ולא נמשיך להגיב להצהרות הפוליטיות של נתניהו" • צה"ל השמיד מוצב אימונים של חמאס במרחב רפיח • לראשונה מפרוץ המלחמה: אזעקות במשגב באזור מפעל ביטחוני • מוקדם יותר, כטב"ם של חיזבאללה התרסק באזור בית הלל • מיירט שוגר לעבר מטרה חשודה בים סמוך לקריות - דובר צה"ל עדכן כי מדובר ב"זיהוי שווא"

האזעקות בצפון: תיעוד נפילת הכטב"ם בבסיס

היום ה-261 למלחמה: צבא ארה"ב הודיע הלילה (בין שבת לראשון) שהשמיד שלושה כלי שיט בלתי מאוישים של החות'ים בים האדום. אחרי שעות של שקט, התרעות הופעלו בגליל העליון.

עדכונים שוטפים

02:28: החות'ים הודיעו שתקפו שתי ספינות בים סוף ובאוקיינוס ​​ההודי.

01:35: דיווחים בלבנון: גל תקיפות נרחב בדרום המדינה. ארבעה מבנים הושמדו באל חיאם. 

00:32: אחרי שרה"מ נתניהו אמר בערוץ 14 שהוא תומך בעסקת חטופים חלקית, שלא כוללת את סיום המלחמה - בארגון הטרור חמאס האשימו כי הוא שואף ל"הסכם חלקי, שיאפשר רק החזרה של חלק מהאסירים בלבד, ולאחר מכן יחדש את המלחמה". בחמאס טענו: "זה אישור לדחייתו את החלטת מועצת הביטחון והצעות הנשיא האמריקני ביידן - בניגוד למה שממשל ביידן מנסה לשווק לגבי הסכמה לכאורה של ישראל". (שחר קליימן)

00:00: גורם בצבא ירדן הודיע הערב על תאונה של שלוש משאיות צבאיות בצהריים, שהיו חלק משיירת אספקה הומניטארית לרצועת עזה. בתאונה שהתרחשה בדרך ים המלח, נהרג קצין וחייל ירדנים.

22:23: לבית החולים רמב"ם הגיעו במסוק שני פצועים מפגיעת הנ"ט במטולה. (מישל מכול)

21:26: דיווח על פגיעת נ"ט במטולה - שני פצועים במקום. (עידן אבני)

21:20: נתניהו מצהיר בראיון לערוץ 14: "השלב העצים של המלחמה יסתיים בקרוב".

19:00: בכיר בבית הלבן מתייחס לטענות נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר בנושא אספקת הנשק מארה"ב, ודוחה אותן: "הבהרנו את עמדתנו כמה פעמים ולא נמשיך להגיב להצהרות הפוליטיות של ראש הממשלה נתניהו". עוד הוא הוסיף: "אנחנו מצפים לשיחות קונסטרוקטיביות עם שר הביטחון גלנט השבוע".

18:30: בלבנון מכחישים את הדיווח על מאגר הנשק העצום בנמל התעופה רפיק אל-חרירי בביירות. גם שר התחבורה הלבנוני הכחיש את הדיווח, ואף הזמין את התקשורת לסיור בנמל התעופה. (שחר קליימן)

17:50: האזעקה בשלומית - זיהוי שווא.

17:24: התרעת צבע אדום ביישוב שלומית בעוטף עזה. 

17:00: כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 השמידו את מוצב האימונים ׳אבו סעיד׳, מוצב האימונים של גדוד תל סולטאן במרחב רפיח. במהלך הפשיטה, הלוחמים איתרו את משרדו של מפקד גדוד תל סולטאן, מחמוד חמדאן, מחסני אמצעי לחימה ומספר פירים הנמצאים בתהליך חקר והשמדה. הלוחמים פשטו על משרדו של אחראי התמ״ס החטיבתי של רפיח, יאסר נטט, אשר היה אמון על מספר שיגורים לשטח ישראל וכנגד כוחותינו. במקביל לפשיטה על המוצב, פשטו הלוחמים על מתחם צבאי להכשרת מחבלי חמאס. הלוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים, מספר פירים המשמשים לביצוע התקפות כנגד כוחותינו ומסמכים מודיעיניים. 

תיעוד רחפן של מוצב האימונים ׳אבו סעיד’ ברפיח, שהושמד ע"י צה"ל // דובר צה"ל

16:11: המרכז הרפואי זיו מעדכן כי הלוחם שנפצע מפגיעת הכטב"ם באיילת השחר נמצא בהכרה ובמצב יציב.

15:33: מוקדם יותר היום נפצע לוחם צה"ל באורח קשה כתוצאה מפגיעת כטב"ם באזור איילת השחר, הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. (עידן אבני)

14:17: אזעקות על ירי רקטות ברמות נפתלי.

14:15: צוות הקרב של חטיבת גבעתי ממשיך לפעול במרחב רפיח. הלוחמים חיסלו מחבלים חמושים ופושטים על יעדי טרור – שם מאותרים אמל"ח שונה בינהם רובים מסוג קלאצ'ניקוב, רימונים ומטענים. במהלך סריקה של גדוד צבר, הלוחמים איתרו מחבל חמוש שהיווה איום לכוחותינו. בעזרת רחפן, הצליחו להכווין כוחות נוספים שחיסלו את המחבל.

תיעוד חיסול מחבל חמוש \\ דובר צה"ל

14:14: משרד הבריאות בעזה שנמצא תחת שליטת חמאס טוען כי מאז שבעה באוקטובר נהרגו 37,598 פלשתינים ברצועה.

14:02: דיווח ברויטרס: עזתים שפונו לאזור ההומניטרי באל-מואסי, בצפון מערב רפיח, דיווחו כי טנקים של צה"ל הגיעו למרחב. לדברי התושבים במקום, צה"ל ממשיך להתקדם לכיוון מערב וצפון רפיח, תוך לחימה אינטנסיבית ותקיפות רבות.

13:57: דיווח ברויטרס: סוכנות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) אמרה כי קיבלה דיווח על קריאת מצוקה מכלי שיט 96 מיילים ימיים דרומית מזרחית לנישטון, תימן. הנושא נמצא בבדיקה.

13:46: בנק הפועלים הודיע שיעניק לתושבי הצפון שפונו מביתם פטור מתשלומי המשכנתא בחודשים יולי-ספטמבר. זו הפעם הראשונה בה מוצע פטור מתשלום המשכנתא לתושבי הצפון, לאחר שהטבות דומות ניתנו לתושבי העוטף. (סוניה גורודיסקי)

מחאת מפוני הצפון: אירוע השקת מחנה הפליטים עקורי הגליל סמוך לקיבוץ עמיעד, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

13:34: בחמאס טוענים כי עשרות פלשתינים בצפון רצועת עזה סובלים מהרעלת מזון, שהגיע מהאספקה ההומניטארית. על פי הפרסומים בכלי תקשורת ערביים, מדובר בהרעלה המונית בבית ספר א-שימאא', שבעיירה בית להיא. בבית הספר נמצאים מפונים עזתים, כולל ילדים, שאכלו לפי הדיווחים מזון מקולקל שפג תוקפו. נטען כי מספרם מגיע ל-60 איש שפונו לבית החולים כמאל עדוואן. לידיעה המלאה (שחר קליימן)

אזרחים ברצועת עזה מקבלים סיוע במזון, צילום: רויטרס

13:28: חיזבאללה לקח אחריות על ירי "נחיל כטב"מים" לעבר בסיס במרחב איילת השחר. לדברי חיזבאללה, "הירי בוצע בתגובה לתקיפה הישראלית אתמול באל-חיארה שבדרום לבנון".

13:12: דיווחים ערביים על תקיפה משמעותית בעיר עזה. על פי הדיווח המטוסים תקפו את מטה ארגון אונר"א בשעה שבה שהו בו עשרות מחבלי חמאס וג'יהאד אסלאמי. לפי דיווחים שונים במקום יש יותר מ-30 מחוסלים.

הריסות בשג'עייה, אתמול, צילום: אי.אף.פי

13:01: לוחמי האש ממחוז צפון מטפלים בכמה מוקדי שריפות שפרצו בעקבות נפילות או יירוטים בגליל. כך נמסר מדוברות כבאות והצלה, שציינה כי יש שלושה מוקדי שריפה, בדישון, ביער משגב ובאיילת השחר.(עידן אבני)

12:43: בעקבות ההתרעות שהופעלו בצפון: פגיעת חלקי מיירט בבסיס באזור איילת השחר. (עידן אבני)

האזעקות בצפון: תיעוד נפילת הכטב"ם בבסיס

12:29: כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה להחרמת חומרים להכנת מטענים וכ-70 אלף שקלים כספי טרור במרחב קלקיליה. בנוסף, כוחות הביטחון עצרו 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,150 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,750 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. (לילך שובל)

החרמת חומרים להכנת מטענים ו-70 אלף שקלים כספי טרור | תיעוד פעילות כוחות הביטחון באיו"ש // דובר צה"ל

12:16: אזעקות מחשד לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בשורת יישובים ביניהם איילת השחר, גדות, שדה אליעזר, משמר הירדן, חולתה, עמוקה, יסוד המעלה.

12:11: אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו במושב דישון שבגליל העליון.

12:10: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לסוגיית החימושים מארה"ב: "מאז תחילת המלחמה קיבלנו תמיכה ברוח ובחומר - באמצעי הגנה ובאמצעי התקפה. אבל לפני כארבעה חודשים, חלה ירידה דרמטית. המאסה הגדולה של החימושים נשארה מאחור". נתניהו הוסיף כי הוא מקווה ומאמין שהנושא הזה יגיע לפתרון בזמן הקרוב". לידיעה המלאה (לילך שובל)

נתניהו על החימושים: המסה הגדולה נותרה מאחור, מקווה שהנושא ייפתר בקרוב// צילום: עומר מירון

12:06: אזעקות הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון בחשד לחדירת כלי טיס עוין.

11:48: האזעקות במרכז הגליל: שני מיירטים יצאו לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה מדרום לבנון לעבר אזור בו נמצא מפעל ביטחוני. בצה״ל עדכנו כי יורט כטב"ם של חיזבאללה. אין נפגעים. (לילך שובל)

האזעקות בצפון: יירוט מעל סכנין

11:43: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בישיבת הממשלה על מינויו של האלוף (במיל') אליעזר (צ'ייני) מרום לתפקיד פרוייקטור הצפון ועל מינויו של האלוף במילואים יפתח רון-טל לתפקיד ראש מנהלת תקומה בדרום. (שירית אביטן כהן)

11:26: התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בגליל התחתון במרכז אזורי משגב, רקפת, אזור תעשייה תרדיון, עצמון - שגב, יובלים, קורנית, כאוכב אבו אלהיג'א, שכניה ומנוף. מדרום לכרמיאל נשמעו הדי פיצוצים, העירייה עדכנה כי הרעש הוא כתוצאה מיירוטים. (עידן אבני ומישל מכול)

אזעקות דרומית לכרמיאל: יירוטים מעל כוכאב אבו אלהיג׳א

10:53: מתאם פעולות הממשלה בשטחים עדכן כי הסיוע ההומניטרי נכנס לרצועת עזה באופן עקבי, דרך נתיבי הסיוע והמעברים שנפתחו בעזרת שותפים בינלאומיים. "אנו נמשיך להרחיב את מאמצינו להקל על הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה", הוסיף.

10:13: דיווח בסוכנות הידיעות AP: אלפי לוחמים מהמיליציות הפרו-איראניות ברחבי המזרח התיכון הציעו להצטרף לחיזבאללה ולהילחם בשורותיו במידה שתיפתח מלחמה כוללת עם ישראל.

עמדת תצפית של חיזבאללה בצפון, צילום: אייל מרגולין/ג׳יני

10:04: דובר צה"ל מעדכן כי במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. בצה"ל מסרו כי "הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות". (לילך שובל)

09:38: משרד הביטחון רכש מרעומים לפגזים ממפעל "רשף טכנולוגיה" בשדרות בשווי של כ-210 מיליון שקלים. הרכישה מצטרפת להזמנות קודמות שהועברו לחברה עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל בשווי של כ-140 מיליון שקלים. לידיעה המלאה (לילך שובל)

מפעל "רשף טכנולוגיה" בשדרות, צילום: דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

09:09:  כוחות צוותי הקרב של חטיבות 401, הנח"ל, גבעתי ו-12 איתרו ביממה האחרונה אמצעי לחימה לצד פירים ותשתיות תת קרקעיות במרחב. במהלך היממה האחרונה, כוחות אוגדה 99 וחטיבת גבעתי המשיכו לפעול לטיהור מרכז הרצועה. בנוסף, לוחמי היחידה הרב ממדית חיסלו מחבלים במסגרת קרבות מטווח קרוב ובאמצעות ירי צלפים ורחפנים. (לילך שובל)

צה"ל ממשיך בטיהור מרכז הרצועה. במקביל, נמשכת הפעילות ברפיח, צילום: דובר צה"ל

08:56:בהודעה של חיזבאללה נטען הבוקר כי בתגובה לחיסול בבקעא אתמול ובתמיכה לעזה, מחבלי הארגון שיגרו כטב"מ לעבר "מפקדה בבית הילל" שבאצבע הגליל. (שחר קליימן)

08:15: מנהיג מפלגת הכוחות הלבנוניים, סמיר ג'עג'ע, תקף בראיון לעיתונות הערבית את חיזבאללה והזהיר כי ארגון הטרור ואיראן מובילים את המדינה לעבר "מקומות מסוכנים". לידיעה המלאה (שחר קליימן)

סמיר ג'עג'ע. "ואיראן מובילים את לבנון לעבר מקומות מסוכנים", צילום: רויטרס

08:01: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב כפר כילא ועמדת תצפית נוספת. בנוסף, הותקפה חוליית מחבלים אשר זוהתה במרחב א-טייבה על ידי כוחות מיחידה 869. (לילך שובל)

צה"ל תקף מחבלי חיזבאללה לצד תשתיות טרור בשימוש הארגון // דובר צה"ל

07:40: שר הביטחון יואב גלנט המריא לביקור מדיני בוושינגטון, שם הוא צפוי לקיים סדרת פגישות עם בכירים בבית הלבן, במחלקת המדינה, בקונגרס ובממשל האמריקני. "הקשר עם ארה"ב חשוב מאי-פעם. הפגישות עם בכירי הממשל - מכריעות לעתיד המלחמה", אמר גלנט לפני נסיעתו. בפגישותיו ידון גלנט על המשך הפעולות הנדרשות להשגת מטרות המלחמה, המאמצים המדיניים להשבת החטופים, הצעדים הנדרשים לחיזוק היציבות האזורית ושיתופי הפעולה המיוחדים בין מערכת הביטחון לממשל האמריקני.

גלנט המריא לארה"ב: "הפגישות עם בכירי הממשל האמריקני - מכריעות לעתיד המלחמה" // שחר יורמן

07:17: המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו שתקפו הלילה את אילת באמצעות כטב"מים. מוקדם יותר טענו כי ביצעו שתי תקיפות משותפות עם החות'ים נגד ספינות בנמל חיפה ונגד ספינה בים התיכון.

07:15: בעקבות האזעקות בצפון: מיירטים שנורו למטרה חשודה לא יירטו. במקביל, כטב״ם שחדר מלבנון התפוצץ במרחב בית הלל. הפרטים בבדיקה. (עידן אבני ולילך שובל)

07:01: מרכז הסחר הימי הבריטי עדכן על תקיפה חדשה של החות'ים בים סוף. על פי ההודעה - הספינה נפגעה מכטב"ם אך אין נפגעים, והספינה ממשיכה בשיט לעבר יעדה.

06:50: התרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים דפנה, שאר יישוב, שניר, קיבוץ דן, ר'ג'ר והגושרים שבאצבע הגליל. בנוסף, אזעקות המתריעות מפני ירי טילים ורקטות הופעלו ביישובים בית הלל והגושרים.

06:17: במהלך הלילה שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שזוהתה במרחב הים בסמוך לאזור הקריות, זמן קצר לאחר שיגור המיירט התברר כי מדובר בזיהוי שווא. (לילך שובל)

ירוט שווא מעל הים מול חיפה // מצלמת אבטחה

3:55: צבא ארה"ב הודיע: השמדנו שלושה כלי שיט בלתי מאוישים של החות'ים בים האדום.

3:05: העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" דיווח על מאמצים אינטנסיביים של המתווכים במשא ומתן להגיע להסכמה בין ישראל לחמאס, בשל התרחבות המלחמה בעזה וההסלמה מול חיזבאללה בלבנון. (שחר קליימן)

22:32: הותר לפרסום: רס״ל (מיל׳) גרוס מלכיה, בן 25, מסוסיה, לוחם בגדוד השריון 9212, חטיבת ׳אגרוף הברזל׳ (205), נפל בקרב בדרום רצועת עזה. (לילך שובל)

גרוס מלכיה, נפל בקרב ברפיח, צילום: באדיבות המשפחה

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר