אב תצפיתנית שנפלה - למבקר: "קריטי לבצע ביקורת מקיפה כמה שיותר מהר על הדרג המדיני והצבאי"

אייל אשל, אביה של התפיתנית רוני אשל ז"ל נפגש היום עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ותיאר בפניו את הכשלים שעלו ביחס לתצפיתניות • אנגלמן: "אם היו מקשיבים לתצפיתניות ולגורמים אחרים שהתריעו לפני 7.10 ייתכן שהיינו במקום אחר לגמרי"

אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל ז"ל בפגישה עם מבקר המדינה. צילום: ללא

אייל אשל, אביה של התצפיתנית סמל רוני אשל ז"ל, שנפלה ב-7.10 במוצב נחל עוז, נפגש היום (חמישי), עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן.

אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל ז"ל, ב"טקס כיבוי המשואות": "המערכת נכשלה, משהו חייב להשתנות"

אשל תיאר בפני המבקר את הכשלים החמורים שהיו ביחס לתצפיתניות, ואמר כי קיימת חשיבות קריטית בביצוע ביקורת מקיפה של מבקר המדינה, כמה שיותר מהר, הן על הדרג המדיני והן על הדרג הצבאי, כדי למנוע את האסון הבא ועל מנת שלקיחת האחריות של הכשלים תמומש. זאת לצד תחקורים פנימיים והדרישה הציבורית להקמת ועדת חקירה ממלכתית. 

המבקר אנגלמן הבהיר שזהו אחד מנושאי הביקורת העיקריים ואמר כי "בביקורת שלנו אנחנו שמים לנגד עינינו את התצפיתניות שנפלו, את הלוחמים, את החטופים, את ההרוגים ואת כל מי שנפגע. לאזרחי ישראל מגיעות תשובות. אם היו מקשיבים לתצפיתניות ולגורמים אחרים שהתריעו לפני 7.10 ייתכן שהיינו במקום אחר לגמרי". לצד זאת המבקר אמר כי הביקורת על צה"ל והשב"כ מושהית עד לדיון בבג"ץ שצפוי להתקיים במהלך יולי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר