מפקד אוגדה 143 הודיע על התפטרותו: "נכשלתי במשימת חיי"

תא"ל אבי רוזנפלד שירת כמפקד אוגדת עזה זה שנתיים ומאז 7 באוקטובר שמר על שתיקה • במכתב לראשי הרשויות בעוטף עזה הוא הודיע על ההחלטה לסיים את תפקידו בשל מחדל השבת השחורה • הוא ציין במכתב כי הוא ימשיך לקבל אחריות ולהשתתף בתחקירי ההמשך

תא"ל אבי רוזנפלד (ארכיון). צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד לוקח אחריות על חלקו בתפקוד הלקוי במהלך מתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר. הוא מפרסם היום (ראשון) מכתב, ובו כותב: "ב-7 באוקטובר נכשלתי במשימת חיי להגן על העוטף".

הרמטכ"ל בעצרת הממלכתית: "אני נושא באחריות לכך שצה"ל כשל ב-7 באוקטובר" (12.05.24)

הוא ממשיך ומתאר: "בבוקר שמחת תורה פרצה מלחמה בהפתעה, ללא התרעה. במשך שעות ארוכות לא הצלחנו להגן על היישובים, על עשרות אלפי התושבים, על אלפי החוגגים במסיבה בחניון רעים ועל הכוחות במוצבים מול אלפי המחבלים שפלשו לשטחנו בעשרות נתיבים במתקפה כוללת של צבא הטרור חמאס".

"מתחילת המתקפה פעלנו באוגדה כל אחד במסגרת תפקידו לעשות הכל כדי לבלום ולהשמיד את האויב, להציל חיים ולהחזיר את השליטה בשטח. אני מלא הערכה לחטיבות, לגדודים, לכיתות הכוננות ולכל מי שלחם בגבורה, בתנאים הקשים ביותר מול אלפי מחבלים. אני כואב ונושא איתי יום יום את המחיר הכבד ששילמו האזרחים, חיילי וחיילות צה"ל וכוחות הביטחון ואת האובדן של חברים רבים".

מחבלי נוחבה ב-7 באוקטובר, צילום: GettyImages

"מאז כבר 8 חודשים שאנחנו נמצאים במלחמה הצודקת ביותר של דורנו. אין לי ספק שצה"ל לא יתעייף וימשיך להילחם עד להשגת מטרותיה ולשינוי יסודי במציאות הביטחונית כך שיותר לא יהיה צבא מחבלים חמוש על גבולנו. רק כך יוכלו היישובים לחזור לצמוח, לגדול ולשגשג. זה נשמע רחוק, זה יהיה ארוך וקשה – אבל זה יהיה הניצחון שלנו".

תא"ל רוזנפלד מדגיש כיצד האמון בין התושבים לצה"ל נפגע: "אני מייחל ליום בו כל תושבי העוטף יחזרו לביתם אבל אני יודע שכדי לחזור לחיות בחבל הארץ הזה אנחנו צריכים ביטחון חזק מאד בכך שמה שקרה לא יוכל לקרות שוב לעולם, כדי להשיב את האמון בין תושבי האזור לצה"ל, אמון שספג מכה קשה. זו מחויבותנו ואני בטוח שנעמוד בה".

"לא הצלחנו להגן על היישובים" | המכתב המלא, צילום: דובר צה"ל

הוא מבקש לקחת אחריות על חלקו במחדל: "אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להביא לחזרת כל החטופים לביתם והנעדרים לקבר ישראל. זו משימה צבאית אבל חשוב מכך זוהי חובה מוסרית. תמיד נעמוד לצד המשפחות השכולות ונלווה את הפצועים בגוף ובנפש. כל אחד צריך לקחת אחריות על החלק שלו ואני האחראי באוגדה 143".

"במסגרת לקיחת אחריותי כמפקד החלטתי לסיים את תפקידי כמפקד האוגדה ואת שירותי בצה"ל לאחר 30 שנות שירות. הודעתי על כך למפקדיי. אשאר כאן עד לכניסת מחליפי לתפקידו בצורה מסודרת בהתאם להנחיית מפקדיי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר