הותר לפרסום: לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה נפל במבצע לחילוץ ארבעת החטופים

פקד זמורה ממושב שדה דוד נפצע באורח אנוש במבצע וחולץ תחת אש לבית החולים • הרופאים נאבקו על חייו, אך נאלצו לקבוע את מותו לאחר שעות אחדות • הותיר אחריו אישה ושני ילדים • במערכת הביטחון כעת שוקלים לקרוא למבצע החילוץ על שמו

דובר צה"ל מעדכן: ארבעה חטופים חולצו בחיים מרצועת עזה // דובר צה"ל

מת מפצעיו לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה (36), שנפגע היום (שבת) באורח אנוש במבצע הדרמטי לשחרור החטופים. פקד זמורה חולץ תחת אש לבית החולים, שם נאבקו הרופאים על חייו במשך שעות אחדות, אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו. הוא התגורר במושב שדה דוד שבחבל לכיש, והותיר אחריו אישה ושני ילדים. 

במערכת הביטחון שוקלים כעת לקרוא למבצע החילוץ על שמו, "מבצע ארנון".

לוחם ימ"מ ארנון זמורה, צילום: דובר צה"ל

ב-7 באוקטובר זמורה היה זמורה מפקד צוות בימ"מ שלחם בצומת יד מרדכי, וביצע חבירה לכיתת הכוננות של קיבוץ יד מרדכי. בהגנה על הקיבוץ הוא וצוותו הרגו 37 מחבלי נוחבה, שפרצו לשטח הארץ.

לאחר הפעילות אמר מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי: "הלב מתמלא גאווה נוכח פעולת החילוץ ההירואית בה פעלו בגבורה עילאית כוחות הביטחון: צה״ל,שירות הביטחון הכללי ולוחמי היחידה הלאומית ללוחמה בטרור- הימ״מ.

"בזהה לסיפור תקומתנו כעם וכמדינה המחיר כבד ולצערנו, התבשרנו על פטירתו של לוחם הימ״מ ארנון זמורה ז״ל מפקד ולוחם עז נפש, לוחם אשר בגופו השלים את המשימה לשחרור החטופים ולהחזירם לחיק משפחתם. בשם משטרת ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחתו של גיבור ישראל - יהי זכרו ברוך".

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, אמר כי: "לוחמי הימ"מ - היחידה המיוחדת ללחימה בטרור של משמר הגבול, פעלו הבוקר בשטח רצועת עזה להשבתם של ארבעת החטופים הביתה. היחידה פעלה בזכות מודיעין איכותי ולאחר תכנון מבצעי מוקפד ויסודי שאפשר את הצלחת המבצע יחד עם שב"כ וצה"ל.

"לוחמי היחידה, שבלמו את מתקפת הטרור ב7.10 ולפני מספר חודשים חילצו חטופים חיים ברפיח, עשו זאת שוב הבוקר - במקצועיות, בנחישות, תוך סיכון חייהם. הלוחמים הגיבורים שלנו פעלו הבוקר תחת אש כבדה ולחמו למול מחבלים ארורים. את לוחמי הימ"מ לא ניתן לחשוף - אבל חשוב שעם ישראל ידע שיש לו על מי לסמוך - לוחמים אמיצים וערכיים ששמים את ביטחון המדינה ואזרחי ישראל בראש מעייניהם.

"במבצע נפל מפקד צוות בימ"מ - פקד ארנון זמורה ז"ל במהלך הלחימה למול המחבלים במבצע. ארנון ז"ל, התגורר בשדה דוד, בגיל 36, נשוי ואב לשניים, היה מהלוחמים שלחמו בגבורה עילאית ב-7.10, בין היתר ביד מרדכי בקרב בו נבלמו עשרות מחבלים מלהתקדם צפונה, ובמבצעים נוספים רבים לסיכול טרור, ובפעילותיו, הגן על מדינת ישראל".

"סיכונים מבצעיים רבים"

במבצע הצבאי, שנאסף אליו מודיעין במשך שבועות, החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו חולצו ממחנה הפליטים נוסיראת הבוקר כשהם בחיים.

הארבעה חולצו על ידי לוחמי שב"כ וימ"מ משני מיקומים שונים בלב נוסיראת בה צה"ל פעל מוקדם יותר היום.  אלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן פיקד על אירוע החילוץ, וניהל תקלה משמעותית במהלך היציאה של הכוחות. במרחב אחד אותרה ארגמני ובשני שלושת החטופים הנוספים. המודיעין נאסף במשך שבועות תוך סיכון חיים. בחפ״ק ישבו הרמטכ״ל. ראש שב״כ, ראש אמ"ן, ראש אמ"צ ומפקד חיל האוויר.

"על המבצע פיקדו הרמטכ"ל וראש השב"כ כתף אל כתף לאחר תכנון של שבועות ארוכים ובו השתתפו מאות לוחמים", אמר דובר צה"ל בהתייחסו למבצע, "המבצע כלל סיכונים מבצעיים רבים. יש עוד להחזיר את 120 החטופים שעדיין מוחזקים בעזה. המשימה לא תושלם עד שתחזרו הביתה. דעו כי אנחנו עושים מאמצים גדולים מאוד לפעול בכל הדרכים האפשריות. לא נוותר על אף חטוף. גאווה גדולה לראות את כל כוחות הביטחון פועלים יחד". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר