מסקנות ראשונות מתחקיר צה"ל על 7.10 יוצגו ביולי | כך זה יתבצע, שלב אחר שלב

בצבא מציינים שהפעולה ברפיח "מתקדמת ומדויקת", ועד סוף החודש ימקסמו את פעילות הקרקע בדרום הרצועה • בצה"ל טוענים שמלחמה בצפון תסתיים בהסכם וייתכן שניתן להגיע לכך ללא לחימה • הטבח בקיבוצי הדרום: צה"ל יציג את תחקיר בארי כבר ביולי

תיעוד מפעילות כוחות צוות הקרב של צק״ח 401: ברפיח

בצה"ל יפרסמו בעוד חודש תחקיר ראשוני של האירועים שהובילו לטבח בשבעה באוקטובר. הממצאים שיוצגו תחילה יעסקו בקרבות בעוטף עזה ובבארי בפרט. בנוסף, תחקיר מיוחד יוקדש ל"קונספציה" של השנים האחרונות. כמו כן, יוצג לבסוף תחקיר שנוגע לקבלת ההחלטות של צה"ל בלילה שלפני הטבח.

קיבוץ בארי אחרי הטבח (ארכיון), צילום: ארז כגנוביץ

בצה"ל מעריכים כי במסגרת תחקירים נוספים שיערכו ברמה המדינתית – כמו תחקירי מבקר המדינה או ועדת חקירה ממלכתית שתקום – יתכן שייבדקו שנים אחורה. ההערכה היא שתחקירי התפיסות יוצגו במהלך שישה עד שמונה שבועות, כתלות בהתפתחות המלחמה. "משפחה" נוספת של תחקירים תעסוק בקרבות שהתרחשו ביישובים ובקיבוצים, ואלו יוצגו בהתאם לבשלותם. התחקיר הראשון שיוצג יהיה ככל הנראה התחקיר על הקרב בבארי, כבר בשבוע השני של יולי. כמו כן יוקדש פרק נפרד לתחקיר הלילה שבין ה-6 ל-7 באוקטובר.

חטיבת הנח"ל ברפיח, צילום: דובר צה"ל

עם תום הפעולה העצימה ברפיח, תצטרכנה להתקבל החלטות באשר להמשך הלחימה – גם ברצועת עזה, וגם בגבול הצפון. בצה"ל סבורים שיש לקבל החלטות באשר לגבול הצפון, ולכל הפחות להכניס את המתרחש בצפון למטרות המלחמה, שכן ממטרות המלחמה גוזרים את הפעולות בשטח.

תקיפות לבנוניות בצפון הארץ, צילום: אייל מרגולין

בצבא נערכים במלוא הרצינות למערכה בצפון, אך טוענים, בצדק, שגם מלחמה בצפון תסתיים בהסכם, וצריך לראות אם ניתן להגיע להסכם הזה ללא מלחמה. כך או אחרת, בצה"ל מבהירים שהרחבת האישור לגיוס מילואים מ-300 ל-350 אלף לא קשורה לצפון, אלא להארכת המכסה הקיימת של המילואים שעומדת על 300 אלף, ותוספת של 50 אלף מילואימניקים בשל התארכות הפעולה ברפיח.

מילואימניקים בשטח כינוס, צילום: שמואל בוכריס

בתוך כך, בצה"ל מעריכים כי המבצע ברפיח יסתיים בתוך שבועות בודדים, עד סוף החודש למעשה. בצבא מציינים שהפעולה ברפיח "מתקדמת ומדויקת", ועד סוף החודש ימקסם הצבא את כל מה שתכנן במקום, בדגש על תת הקרקע ברפיח ובפילדלפי. במקביל נמשכת הפעולה במרכז הרצועה, ובמסדרון, ובצבא מציינים כי היעד של הכרעת גדודי חמאס מבצעית ומקצועית מתקרב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר