לאחר אירועי הירי לעבר יישובי קו התפר - ראשי רשויות בשרון התכנסו לדיון חירום

בישיבה העלה פורום קו התפר את דרישותיהם מחברי הממשלה • הפגישה התקיימה לאחר האירועים האחרונים באזור • "זה הזמן לפעול כדי שה-7 באוקטובר לא יחזור על עצמו״

ראשי רשויות קו התפר התכנסו דיון חירום בעקבות התדרדרות המצב הביטחוני . צילום: פורום קו התפר

15 ראשי רשויות קו התפר נפגשו הבוקר ( ד׳) לדיון חירום בעקבות התדרדרות המצב הביטחוני לאורך הגדר המזרחית. במפגש, שנערך במושב ניצני עוז , בהובלת יו״ר פורום קו התפר ראש עיריית כפר סבא רפי סער וראש מועצת לב השרון אלי אטון, העלו ראשי הרשויות את הדרישות הקריטיות שלהם מחברי הממשלה. בין היתר העברת תקציבי ביטחון , החזרת כיתות הכוננות ויצירת אזור חיץ מהגדר. בדיון השתתפו גם ח״כ אלון שוסטר ויו״ר המועצה לביטחון לאומי לשעבר גיורא איילנד.

דיון החירום התקיים לאחר האירועים האחרונים באזור בהם הירי לבת חפר הסמוכה לטול כרם והתקרבותם של שני מחבלים חמושים לגדר התפר במטרה לבצע פיגועי ירי לעבר יישובים ישראלים.

״ישנה הפקרה של ביטחון תושבי קו התפר. כמו שחדרו לעוטף עזה, זה עניין של זמן עד שיחדרו גם לישובים שלנו. הבנו שאנחנו לא על סדר היום של הממשלה ואנחנו דורשים להיות שם״, כך אמר רפי סער, ראש עיריית כפר סבא ויו״ר פורום קו התפר בדיון חירום מיוחד שנערך הבוקר".

ירי מטול כרם לעבר בת חפר (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

עוד הוסיף ״אנחנו רואים את המצב הביטחוני בכפר סבא. האזור כולו פרוץ, מסתובבים שבח״ים, מעסיקים מנסים להביא בעורמה שבח״ים ואנחנו עסוקים במניעה. אנחנו רואים אירועים ביטחוניים מקלקליה הצמודה. באינתיפדה השנייה כפר סבא חטפה כדורים מקלקיליה. זה רק עניין של זמן עד שזה יקרה שוב. האתגרים הביטחוניים מדאיגים מאוד".

"היום אנחנו רואים את זה בבת חפר, מחר ניר אליהו, מחרתיים כפר סבא ואז יגיע להוד השרון. כמו שחדרו לעוטף עזה, זה עניין של זמן עד שיחדרו גם לישובים שלנו. הבנו שאנחנו לא על סדר היום של הממשלה. אנחנו לא נוותר ונדאג לצעוק את הצעקה עד שהמצב ישתנה".

 
ראשי רשויות קו התפר התכנסו דיון חירום בעקבות התדרדרות המצב הביטחוני, צילום: פורום קו התפר

אלי אטון, ראש מועצת לב השרון:״המצב הביטחוני באזור הוא לא רק הסיפור של הישובים צמודי הגדר המזרחית, אלא גם מעגלים שניים, רחוקים יותר. הבנו מהר מאוד שהמצב לא ישתנה ב-5 השנים הבאות אלא רק יחריף, וזה הזמן לפעול כדי שה-7 באוקטובר לא יחזור על עצמו״.

חבר הכנסת אלון שוסטר, המחנה הממלכתי, סגן שר הביטחון לשעבר:
"שבועות ארוכים שראשי המועצות בקו התפר מתריעים. אירוע רודף אירוע. המרחב הכפרי הוא הקו הראשון מול האויב - בדרום בצפון וגם במרכז. מהגלבוע, דרך מרכז הארץ בואכה לכיש ומדבר יהודה. אנחנו מחויבים ללמוד מכישלון השבעה באוקטובר ולפעול לביסוס ההתיישבות העירונית והכפרית בסמוך לאזורי המתח הבטחוניים.

פעילות צה"ל בטול כרם, צילום: דובר צה"ל

לנוכח האתגרים הבטחוניים יש צורך לתת מענה באמצעות אזורי חיץ ואמצעי מכשול, תגבור כיתות כוננות, שמירה על נוכחות בטחונית וצבאית שוטפת והקמת חמ"לים מתקדמים. אני מבטיח לראשי הרשויות בקו התפר לעשות כל שביכולתי כדי להביא לגיבוש מדיניות ביטחון מקיפה ויציבה".

גיורא איילנד, לשעבר ראש המועצה לביטחון לאומי וראש אגף המבצעים בצה״ל:״יש חוסר הבנה של המצב בגזרת קו התפר. אני הולך להציג לצבא תכנית ביטחונית שתבהיר מה נדרש לעשות. יש צורך במעטפת ביטחונית ליישובי קו התפר. לא מדובר בעלויות גבוהות מדי, וזה ייתן הגנה לתרחישים לא דמיוניים בכלל. צריכה להיות פה יכולת כוננות של 24 דקות״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר