נריה כהן, לוחם המילואים שתועד מחלק מים לעזתים במסדרון ההומניטרי - נהרג בתאונה

נריה משה כהן, רס"ל במיל' התראיין בטלוויזיה במהלך נובמבר האחרון שם סיפר על ההתמודדויות הקשות של חיילי צה"ל • כהן היה סטודנט לרפואה • חברו סיפר: "העולם איבד היום אדם שרק רצה להפוך אותו לטוב יותר, והוא תמיד עשה את זה בחיוך"

נריה משה כהן בראיון ל-N 12 בחודש נובמבר 2023. צילום: ללא

לוחם המילואים רס"ל נריה משה כהן, שהתראיין לטלוויזיה ("פגוש את העיתונות", חדשות 12), בחודש נובמבר האחרון שם סיפר על ההתמודדויות הקשות של לוחמי צה"ל בעזה ועזרתם ההומניטרית לילדים וקשישים נהרג אתמול (שלישי), בתאונת דרכים בהיותו במילואים. 

ברשת ספדו לו. חבר מועצת העיר גבעת שמואל, משה קייקוב כתב עליו: "אני נמצא באמצע תפילה חגיגית לציון יום ירושלים בביהכנ"ס קרליבך, ופתאום נוחתת עלי ידיעה עצובה ששינתה את מצב רוחי משמחה לעצב עמוק. נריה כהן תושב גבעת שמואל חבר בקהילת אבני החושן נהרג בתאונת דרכים בהיותו במילואים. הלב מסרב להאמין. לבי ברגעים אלו עם משפחת כהן, תהיו חזקים. ה' לוקח את הטובים ביותר. ונאמר די לצרותנו. בשמי ובשם כל חברי מועצת העיר ובשם כל תושבי גבעת שמואל אנו מביעים את תנחומנו למשפחת כהן. שלא תוסיפו לראות צער, תהא מנוחתו בגן עדן".

., צילום: .

הוציא את גופת יותם חיים משג'עיה לישראל

ב-25 בדצמבר הגיע נריה כהן לנחם את אמו של יותם חיים ז"ל שנהרג בשוגג מירי כוחות צה"ל כשניסה להימלט מהשבי. בעמוד הפייסבוק שלו העלה כהן פוסט אודות המפגש המרגש בינו לבין איריס חיים, בו גילה בין השאר כי הוא היה זה שפינה את גופתו של יותם מש'געיה בחזרה לישראל.

"לפני שבוע בדיוק, לוחם מהגדוד שלי ירה בבן שלך בשוגג אבל במקום לכעוס, נתת לכעס ישירות להתפוגג אני לצערי, פיניתי את גופת בנך משגעיה חזרה לארצנו לקבורה והיה לי ברור שברגע שאוכל אגיע לנחם ולשמוע על סיפורי הגבורה. הרגשתי צורך להשתתף בכאבך למרות שאנחנו לא מכירים רציתי לבוא לחזק, להראות עד כמה אנחנו כואבים התלבטתי אם להזדהות, או אולי להישאר אנונימי לא ידעתי מה יהיה נכון יותר, מה לגטימי אבל אחרי ששמעתי את ההקלטה שלך, כשאני בדרך לניחום החלטתי שאספר באיזה גדוד אני משרת, זה לא יישאר עמום", סיפר כהן על המפגש.

"הגעתי לשבעה, הזדהתי, קיבלתי ממך כמה וכמה חיבוקים ואמרתי לך שאחרי המקרה הנורא - שם אותך איתנו היינו צריכים כמה תעצומות, התעלות נפשית והסתכלות חיובית לרגע תהיתי אם את אולי לא אנושית עומדת שם, מוקפת בעשרות אנשים שבאו לחבק ובמקום זה, את מדברת עם כל אחד ואותם מנסה לחזק תודה לך, על שיעור גדול של תעצומות נפש וחשיבה חיובית על אופטימיות קיצונית, שהייתה שם בכמות סיטונאית אחרי שראיתי אותך שם באוהל אבלים הצלחתי להבין מאיפה האומץ של יותם להצליח לברוח באמצע שגעיה, ממחבלים צמאי דם באתי לחזק ויצאתי מחוזק, זו בדרך כלל קלישאה אבל לא מצאתי משפט מדויק יותר שיעביר את התחושה תודה לך איריס חיים אישה מלאה באור אמא של יותם חיים ז"ל - גיבור". 

פרשן קשת 12, עמית סגל כתב עליו: "המום לשמוע על מותו היום בתאונה של נריה כהן, חייל המילואים שהתראיין אצלנו בחורף וסיפר על שירותו בעזה. נריה היה סטודנט לרפואה שבשירות המילואים שלו היה במסדרון ההומניטרי. הוא יצר קשר וסיפר על המפגשים עם העזתים. איזה בחור חמד. כואב הלב".

נריה משה כהן היה בן 26 במותו, תושב גבעת שמואל. הוא התחנך בתנועת הנוער עזרא בעיר
ולמד בישיבת ההסדר בקריית שמונה. הוא שירת כ-200 ימים במילואים מאז תחילת המלחמה ונהרג בתאונת דרכים.

"העולם איבד היום אדם שרק רצה להפוך אותו לטוב יותר"

איתי, חברו הקרוב מתקופת הצבא והישיבה מספר: "נריה, הבן אדם עם החיוך הכי גדול שאני מכיר. הבן אדם עם הלב הכי גדול שאני מכיר. לב כל כך גדול שרק רצה לעזור לאנשים. אם זה בתור רופא לעתיד שבדיוק היה באמצע הלימודים, אם זה בצבא שם הוא תיפקד בכוח הרפואי שטיפל בעזתים, ואם זה פשוט בעזרה לחברים, הוא פשוט תמיד היה שם. העולם איבד היום אדם שרק רצה להפוך אותו לטוב יותר, והוא תמיד עשה את זה בחיוך".

בראיון ב"פגוש את העיתונות" סיפר כהן: "היו לנו שישיות מים שפרקנו יום לפני כן לעצמינו, לחיילי צה"ל. מצד אחד אתה אומר: מה, אני לא אביא להם מים? לאישה מבוגרת או לילד קטן? מצד שני יכול להיות שהאנשים שאומרים לנו 'שוכרן' על המים צעקו את אותו 'שוכרן' למחבלי חמאס על כך שטבחו בנו". 

הוא נטמן בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר