לילה סוער בשכם: צעיר חרדי הותקף על ידי פלשתינים - לאחר שניסה להיכנס לקבר יוסף | תיעוד

חרדי שנכנס הלילה לשכם הותקף באלימות בידי פלשתינים ונפצע • הוא חולץ בידי המשטרה הפלשתינית, שהעבירה אותו לצה״ל • בתוך כך, משפחות שכולות ומשפחות פצועים נכנסו לתפילה מיוחדת בקבר יוסף לרגל יום "היסוד שביסוד" • ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "כולנו מחבקים אתכם, אתם לא לבד"

שוטרים פלשתיניים מחלצים ישראלי בשכם // רשתות ערביות

קבוצה של חסידי ברסלב נכנסה הלילה (בין ראשון לשני) באופן רגלי לשכם בניסיון להגיע ולהתפלל בקבר יוסף הצדיק - למרות שבמקום התקיימה כניסה מוסדרת של מועצת שומרון. גורמים ביטחוניים מסרו כי בעקבות הסטת כוחות הצבא לטפל בקבוצה, 12 אוטובוסים שהיו אמורים להיכנס בליווי הצבא למתחם הקבר - בוטלו.

שכם: יהודי שנשאר בעיר לאחר התפילה בקבר יוסף הותקף ונפצע, צילום: ללא

אחד מחברי הקבוצה הותקף בידי פורעים ערבים, וחולץ על ידי שוטרים פלשתינים, שהוציאו אותו מהעיר. הוא הועבר לידי צה"ל וקיבל טיפול רפואי לאחר שנפגע בפניו. בהמשך, צוות מד"א פינה אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. חקירת האירוע נמשכת.

"מכוחכם - עם ישראל ינצח"

בתוך כך, משפחות שכולות ומשפחות פצועים נכנסו הלילה לתפילה מיוחדת בקבר יוסף לרגל יום "היסוד שביסוד" שבספירת העומר, המיוחס בקבלה ליוסף הצדיק. התפילה התמקדה בבקשה לרפואת הפצועים, לניצחון צה"ל במלחמה ולהחזרת החטופים. ראש מועצת שומרון יוסי דגן נשא תפילה ואמר למשפחות: "כולנו מחבקים אתכם, אתם לא לבד. מכוחכם עם ישראל ינצח".

תפילת המשפחות השכולות ומשפחות הפצועים בקבר יוסף // צביקי גולדברג

בין המתפללים היו גם בני משפחתו של אלחנן קליין ז"ל, שנרצח בפיגוע ירי בתחילת המלחמה כשהיה בדרכו מפעילות מבצעית לביתו שבעינב. אחיו ישי אמר: "אני חושב שהיה משמח את אלחנן לדעת שאנחנו כאן, דווקא בזמן מלחמה. האחיזה היהודית הייתה מאוד חשובה לו, והאחיזה בקבר יוסף היא בטח חלק מזה".

יונתן פינטו, מהישוב צופים שנפצע והתעוור ב-7 באוקטובר כשלחם בקיבוץ ניר עוז כחלק מחטיבה 7, הגיע עם אביו שאמר: "הכניסה לקבר יוסף בשבילנו היא דבר אדיר, באנו להתפלל לניסי ניסים בשביל יונתן, שיחזור לו מאור העיניים. זכות גדולה בשבילנו הכניסה הזו".

ראש מועצת שומרון בקבר יוסף יחד עם משפחות שכולות ומשפחות הפצועים, צילום: מועצה אזורית שומרון

בתפילה נטלו חלק גם שני אחיו של הלוחם החובש אהרון שטרנליב מחוות גלעד, שנפצע באורח קשה מפגיעת מחבל בלחימה של הנח"ל החרדי בבית חאנון בצפון הרצועה. בין המשפחות השכולות שנכחו במקום גם משפחתו של בן יוסף לבנת ז"ל, שנרצח כשנכנס להתפלל בקבר יוסף, הרב מנחם וטובה פליקס, הוריה של עפרה פליקס ז"ל שנרצחה כשהייתה רק בת 19 בפיגוע ירי, אלישבע חי ובנה נחמן שהיה בן שנתיים כשאביו נרצח בפיגוע ירי כשהיה בדרכו לביתו שבשבי שומרון ומשפחתו של הלל ליברמן ז"ל, שנרצח כשהיה בדרכו להתפלל בקבר יוסף.

ראש מועצת שומרון הודה לחיילי חטיבת שומרון בראשותו של המח"ט אל"מ שמעון סיסו, קצין ההגמ"ר ולמתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון שסייעו ואפשרו את הכניסה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר