ביידן לאמיר קטאר: ״ישראל הסכימה לתנאים להפסקת אש ושחרור חטופים"; דיווח אמריקני: נתניהו ינאם בקונגרס ב-13 ביוני

המשפחות עודכנו: עמירם קופר, יורם מצגר, חיים פרי ונדב פופלוול מתו בשבי החמאס • אזעקות בלתי פוסקות ושריפות בצפון • לאחר ההכרזה על מות החטופים: הפגנה גדולה מתקיימת מול שער בגין בת"א • דיווח באיראן טוען כי "יועץ צבאי" איראני נהרג בתקיפה שיוחסה לישראל הלילה באזור חלב שבצפון סוריה • דיווחים בלבנון: נפגעים בתקיפות בצידון ובעומק המדינה

עזתים חוזרים לבתיהם בג'באליה || רשתות ערביות

היום ה-241 למלחמה: טיל קרקע-קרקע ששוגר לעבר אילת נורה על ידי מערכת חץ הבוקר (שני). בלבנון מדווחים על הרוג בתקיפת רכב המיוחסת לישראל באזור צידון. גלנט אמר לבלינקן: בכל מקרה חמאס לא יישלטו ב"יום שאחרי" ברצועה. שר החוץ המצרי סמאח שוכרי: "חמאס אמר שהוא רואה בהצעה שהציג ביידן כחיובית. אנחנו מחכים כעת לישראל".

עדכונים שוטפים

02:34: דיווחים ערביים על שני מחוסלים בטול כרם. חמאס מסר כי מדובר במחבלים שביצעו פיגוע ירי לעבר מחסום ניצני עוז.

02:25: דיווחים בלבנון: תקיפה ישראלית בדרום המדינה.

00:48: לפני כשעה מחבלים ירו מרכב חלוף על כוח שהיה בפעילות במרחב ניצני עוז. הכוח השיב בירי, שני מחבלים חוסלו ואחד נוסף נמלט. 

23:52: דיווח על נפילה בשלומי ללא אזעקה ובשטח פתוח.

23:38: בניגוד לדיווח האמריקני - בלשכת ראש הממשלה מבהירים כי טרם נקבע תאריך לנאום. (אריאל כהנא)

23:18: דיווח אמריקני: נתניהו ינאם בקונגרס ב-13 ביוני.

22:31: עשרות בודדות של מפגינים חוסמים את רחוב עזה בירושלים, ליד ביתו של נתניהו. המשטרה פועלת במקום לשמירה על הסדר. (יורי ילון)

מפגינים ברחוב עזה בירושלים, הערב, צילום: היום שאחרי

22:20: לאחר ההכרזה על מות החטופים: הפגנה גדולה מתקיימת מול שער בגין בת"א. (אבי כהן)

לאחר ההכרזה על מות החטופים: הפגנה מול שער בגין\\ אבי כהן

22:12: ביידן שוחח עם אמיר קטאר ואמר לו כי ״ישראל הסכימה לתנאים״ להפסקת אש ושחרור חטופים. לפי הבית הלבן, ביידן דחק באמיר קטאר "להשתמש בכל האמצעים כדי להביא את הסכמת חמאס".

22:00: חיזבאללה הודיע עד כה על עשר תקיפות שביצע היום. לטענתם, באחרונה, מחבליו שיגרו רקטות לאזור הר אדיר בגליל העליון. (שחר קליימן)

21:16: בקול שבור, במהלך ההפגנה: יפעת, בת דודתו של סער קלדרון שעדיין נמצא בשבי חמאס, מגיבה למות ארבעת החטופים במהלך ההפגנה מול השגרירות: "נמשיך להבעיר את המדינה עד שנחזיר את מי שנשאר".

בת דודתו של סער קלדרון, יפעת, מגיבה למות ארבעת החטופים במהלך ההפגנה מול השגרירות

20:50: דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הודיע בהצהרה לתקשורת על מותם של ארבעה חטופים שהוגדרו עד כה בחיים. על פי ההערכות, הארבעה הוחזקו יחד באותו מקום, ומצאו את מותם באותן נסיבות. "ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות והרב הראשי לישראל. נסיבות מותם בשבי חמאס נמצאות עדיין בבדיקה על ידי כלל גורמי המקצוע. צה״ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים שנותרו ברצועת עזה. צה״ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שידרש ועד לחזרתם הביתה".

20:24: אזעקות בעקבות ירי טילים בגליל המערבי. תיעוד: האש המשתוללת בקריית שמונה

שריפות בקריית שמונה לאחר המטחים מלבנון // צילום: דוברות כבאות והצלה

20:13: בכיר חמאס חוסאם בדראן אמר כי בארגון הטרור "לא קיבלו אף מסמך חדש בנוגע להפסקת אש בעזה". לטענתו, "נאומו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנוגע למשא ומתן לסיום המלחמה על עזה מוכיח שישראל ותומכיה העיקריים נמצאים במצב של בלבול. ארה"ב יכולה ללחוץ על נתניהו וממשלתו לעצור את המלחמה מכיוון שהם אלו שמונעים הגעה לכל הסכם". עוד אמר בדראן: "לא נאפשר לישראל להחזיק בתפקיד כלשהו לגבי ארגון ענייננו הפנימיים - בעזה או במעברים - ובמיוחד במעבר רפיח. ישראל חייבת לסגת מרפיח. זה עניין פנים פלשתיני". (שחר קליימן)

19:58: ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם משלחת סטודנטים אמריקנים יהודיים מארה״ב, שהגיעו לישראל ביוזמת ארגון OLAMI (״עולמי״), במשרד רה״מ בירושלים, ואמר להם: ״אנחנו עומדים בפני מאבק עולמי נגד דברי השטנה שיוצאים נגד העם היהודי והמדינה היהודית. הדבר החשוב ביותר הוא להילחם, ואיך נלחמים בשקרים? באמצעות האמת״. (אריאל כהנא)

19:56: אזעקות בעקבות חדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים ברמת הגולן.

19:53: חיזבאללה הודיע על הרוג שלישי היום בעקבות תקיפות צה"ל. (שחר קליימן)

19:50: אזעקות ביישובים חספין ורמת מגשימים שבדרום רמת הגולן.

19:41: קיבוץ נירים הודיע בצער עמוק על מותו של החטוף נדב פופלוול בשבי חמאס בעזה. נדב הוא בנה של חנה פרי שחזרה מהשבי ואח של רועי שנרצח ב-7 באוקטובר. (איליה יגורוב)

נדב פופלוול בסרטון שפרסם חמאס, צילום: .ללא

19:24: משפחות חטופים, יחד עם פעילים למען עסקה, מפגינות מול שגרירות ארה״ב בטיילת הרברט סמואל שבת״א. מהמשפחות נמסר: ״מהימים הראשונים של המלחמה נשיא ארה״ב הוכיח את נאמנותו ומחויבותו לחטופים, לצערנו נראה כי הוא מחויב יותר מאשר ראש הממשלה שלנו. זוהי עלולה להיות ההזדמנות האחרונה של היקרים לנו לחזור אלינו בחיים, אסור לפספס את ההזדמנות. דורשים מהממשלה שלנו לתמוך פומבית בהצעה לעסקה הישראלית". (אבי כהן)

מחאת משפחות חטופים מול שגרירות ארה"ב בת"א

19:16: דיווח ברויטרס: הבית הלבן - אם חמאס יקבלו את ההצעה נוכל להתחיל את השלב הראשון, מנה ראשונה של בני ערובה תשתחרר וישראל תוציא את הצבא ממרכזי האוכלוסין.

19:01: יו"ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף: ״אמרתי היום לנציגי משפחות החטופים, כי עמדתנו היא שאין דבר גדול יותר מערך החיים וממצוות פדיון שבויים, מפני שקיימת סכנה אמיתית ומוחשית לחייהם. לפיכך, כל הצעה שתביא לשחרור החטופים, אנחנו נתמוך בה״.

19:00: שרי החוץ של ירדן, מצרים, איחוד האמירויות, סעודיה וקטאר הביעו תמיכה במאמצי התיווך בנוגע למלחמה בעזה בהודעה משותפת. השרים קיימו שיחת וידאו שבמהלכה דנו במאמצים להגיע לעסקת חטופים ולהפסקת אש קבועה. (שחר קליימן)

18:43: על פי האופוזיציה הסורית, סעיד אביאר שחוסל בסוריה היה מפקד בולט במשמרות המהפכה בזירה הסורית. בין היתר דווח כי הוא היה אחראי על פעילות צבאית ועל תיאום בין מיליציות פרו-איראניות. אתר "דיר א-זור 24" הוסיף כי אביאר היה אחד היועצים שהעניק סיוע לחיזבאללה הלבנוני. (שחר קליימן)

סעיד אביאר, צילום: רשתות ערביות

18:37: דובר הבית הלבן ג'ון קירבי מגיב לנתניהו: "ההצעה שהוצגה היא ישראלית, ביידן תיאר אותה בצורה מדויקת".

18:26: דיווח באיראן טוען כי "יועץ צבאי" איראני, סעיד אביאר, נהרג בתקיפה שיוחסה לישראל הלילה באזור חלב שבצפון סוריה. עוד נאמר, כי לפחות 16 בני אדם נהרגו בתקיפה, שככל הנראה כוונה ל"מפעל נחושת".

18:21: יועצו של אבו מאזן נגד איראן: "רוצה להפוך את הפלשתינים לדלק". במתקפה חריגה של הרשות הפלשתינית על איראן, טען יועצו של אבו מאזן ברשת אל-ערביה כי "איראן מקריבה את דם העם הפלשתיני לטובת האינטרס שלה. היא רוצה דריסת רגל בגיאוגרפיה הפלשתינית ומכתיבה לחמאס את מה שהיא רוצה". עוד הוא האשים כי חמאס הוא הגורם לפיצול הפלשתיני ומאז 2007 מקבל תמיכה מאיראן לכל המהלכים שלו. (שחר קליימן)

יועצו של אבו מאזן מחמוד אל-הבאש, צילום: רשתות ערביות

18:05: דיווח: הנשיא ביידן ידבר ביום שני עם אמיר קטאר, תמים בן חמד אאל ת'אני, כדי לדון במאמצים להגיע לעסקת בני ערובה ולהפסקת אש בעזה.

18:02: דוברות המשטרה: מסתערבי מג"ב איו"ש חיסלו מבוקש בכיר בשכם שבחטיבת שומרון ופגעו בעוד מספר מחבלים חמושים. המסתערבים נכנסו באור יום לאזור הסמוך למחנה הפליטים בלאטה וסגרו על אולם אירועים בו שהה המבוקש. ברגע שהוא הבחין בלוחמים הוא החל בניסיון הימלטות על גג המבנה כשהוא עם נשק בידו - וחוסל בירי. בהמשך הפעילות החלו חילופי אש עם מחבלים חמושים במרחב שירו על הכוח והשליכו לעברם מטענים. המסתערבים השיבו באש, זוהו פגיעות. הפעילות נמשכת גם בשעה זו. (חנן גרינווד)

מסתערבים חיסלו מבוקש בכיר ופגעו בחמושים נוספים בפעילות בשכם // רשתות ערביות

18:00: על רקע ההתקדמות במגעים לעסקה ולאור איומי בן גביר וסמוטריץ: בני משפחות חטופים בקריאה לציבור לצאת מחר לרחובות ולהביע תמיכה בעסקה. ״עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף: "חברות וחברים אנחנו ברגע האמת. אנחנו צריכות אתכם איתנו, החטופים בשבי צריכים את הקול שלכם עכשיו. זה הזמן לצאת ולהציל חיים! הובהר לנו שרק אם הציבור יראה שהוא בעד העסקה הממשלה תלך עליה ותחזיר את בני המשפחות שלנו הביתה. עכשיו פורסם שחמאס הסכים לעסקה שישראל הציעה. כל מה שצריך הוא שהממשלה תגיד כן, ובשביל זה אנחנו צריכים אתכם/ן איתנו". (אבי כהן)

עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף: "אנחנו צריכים אתכם/ן איתנו"

17:38: כ-30 שיגורים חצו משטח לבנון לעבר צפון רמת הגולן ונפלו בשטח פתוח לפני זמן קצר. בנוסף, בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון מוקדם יותר היום, לוחמי ההגנה האווירית יירטו כטב"ם נפץ שחצה מלבנון סמוך לאזור קרן נפתלי. כטב"ם נפץ נוסף שחצה מלבנון התפוצץ באזור, ורחפן נפץ התפוצץ במטולה. בהמשך הופעלה התרעה נוספת בצפון, שבמהלכה שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה לישראל מלבנון. לא היו נפגעים בכלל האירועים. במהלך השעות האחרונות הותקפו מחבל שזוהה במרחב א-נקורה ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחב חנין. (לילך שובל)

תקיפת מחבל שזוהה במרחב א-נקורה ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחב חנין // דובר צה"ל

17:36: חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו: חסין אחמד נאסר א-דין מהעיירה אל-עבאסיה שבדרום לבנון. מדובר בהרוג ה-328 שעליו הכריז ארגון הטרור מפרוץ המלחמה. (שחר קליימן)

17:31: אזעקות בנטועה ובשתולה שבגליל המערבי.

17:05: שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ במאהל הגבורה: "ההצעה המסוכנת שעליה דיבר הנשיא ביידן ניתנה על ידי קבינט המלחמה בחוסר סמכות ובניגוד לחוק, והיא אינה מחייבת את ממשלת ישראל ומדינת ישראל, אם תתקבל - נפעל להחלפת הממשלה". הוא המשיך והדגיש: "אמרתי לראש הממשלה, אנחנו, יחד עם המשפחות השכולות ועם רוב עם ישראל, נעמוד לצידך להכרעה וניצחון, אך נעמוד כנגדך בכל הכוח והתקיפות אם תבחר בכניעה ותבוסה. כל מי שעדיין מדבר על הקמת מדינה פלשתינית מזמין הקמת מפלצת טרור ורצח בלב מדינת ישראל. אנחנו לא ניתן לזה לקרות גם אם העולם כולו יכיר במדינה כזאת". (יהודה שלזינגר)

16:30: דוברות כבאות והצלה של מחוז צפון מעדכנת כי 14 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן בסיוע צוותים נוספים ממחוזות צפון וחוף, פועלים זה למעלה מ-5 שעות בשריפה ברכס רמים. לאחר שבלמו את האש בקו הבתים במושב מרגליות, עיקר המאמץ נכון לשעה זו הוא במושב מרגליות ובקריית שמונה, שם פונו מספר דיירים מבתיהם. (עידן אבני)

צוותי הכיבוי מנסים להשתלט על השריפה ברכס רמים בצפון, צילום: כב״ה צפון

16:18: צה״ל חיסל פעיל צבאי במערך ההתעצמות של חיזבאללה במרחב צור שבלבנון. המחוסל הוא המחבל עלי חסין צברא, שבמסגרת תפקידו היה מעורב בשיפור והצטיידות מערך ההגנה האווירית בחיזבאללה. בנוסף, הותקפה תשתית צבאית של חיזבאללה הכוללת מספר מבנים צבאיים בכפר אל-קטריני שבדרום לבנון. מבנים אלו שימשו את מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. (לילך שובל)

תיעוד: צה״ל חיסל פעיל צבאי במערך ההתעצמות של חיזבאללה // דובר צה"ל

15:50: שריפה ברכס רמים עקב השיגורים מלבנון

שריפה ברכס רמים עקב השיגורים מלבנון// דוברות כבאות והצלה

15:39: סוכנות הידיעות הלבנונית: שני הרוגים בשתי תקיפות נפרדות בדרום לבנון, שכוונה לאופנוע ולמכונית.

15:37: ראש הממשלה בנימין נתניהו:  "אנחנו פועלים באינספור דרכים כדי להחזיר את החטופים שלנו. לכן הלכנו כברת דרך ארוכה כדי להחזיר אותם, אבל תוך כדי הפעולה הזאת שמרנו על מטרות המלחמה, בראשן חיסול החמאס. אנחנו מתעקשים שאנחנו נשלים גם את זה וגם את זה. זה חלק מהמתווה, זה לא משהו שאני מוסיף עכשיו, זה לא משהו שאני מוסיף כי לחצו עליי בקואליציה, זה משהו שסיכמנו עליו בקבינט המלחמה פה אחד". (שירית אביטן כהן)

15:16: המשטרה אישרה: מצעד הדגלים יעבור בשער שכם גם השנה (יורי ילון)

15:00: וול סטריט ז׳ורנל: סינוואר מאמין שהזמן משחק לטובתו והמלחמה גוררת את ישראל עמוק לתוך הביצה. סינוואר משוכנע כי ישראל הופכת למנודה בעולם כשהיא פוגעת באזרחי עזה.

14:29: אזעקות הופעלו בסביבת מטולה 

14:19: דיווח לבנוני: תקיפה נגד אופנוע באזור א-נאקורה בדרום המדינה  (שחר קליימן)

14:13: חמאס מדווח על 40 הרוגים ו-150 פצועים ביממה האחרונה. (שחר קליימן)

13:38: דיווח בלבנון על שני הרוגים בתקיפה באזור מידון בדרום הבקעא. (שחר קליימן)

13:21: התיאור של ביידן להפסקת האש היה "לא מדוייק", כך אמר הבוקר גורם ישראלי בכיר לרשת NBC האמריקנית. הגורם הטיל ספק בתיאור של ביידן להצעת הפסקת האש. "ישראל לא שינתה את תנאיה בשביל הגעה להפסקת אש קבועה", אמר הגורם. "זה ייקרה רק אחרי שיושגו המטרות כמו השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של ישראל".

עוד אמר המקור כי "בעוד שהבית הלבן תיאר את התכנית ככזו שנוצרה בישראל במקור, בפועל מדובר בהצעה שהועלתה על ידי מתווכים וישראל ביצעה בה תיקונים ושינויים".

12:54: דיווחים על תקיפה נוספת בלבנון, בין היתר בכפר מידון שבדרום מחוז הבקעא. (שחר קליימן)

זירת התקיפה במידון בעומק לבנון, בדרום מחוז הבקעא, צילום: רשתות ערביות

12:51: הערוץ אל-חדת' מדווח על הרוג אחד ועל נפגעים נוספים בתקיפה הישראלית בכביש ליד הכפר כותריה אל-רז בדרום לבנון.(שחר קליימן)

זירת התקיפה ליד הכפר באזור צידון, צילום: ללא

12:26: דיווחים ראשוניים על נפגעים בתקיפה באזור צידון (שחר קליימן)

12:16: בעקבות שריפה נחסם לתנועה כביש מס' 9977 העולה מכיוון כפר גלעדי אל מרגליות, משגב-עם ומנרה. (עידן אבני)

שריפה באזור מנרה ומרגליות, צילום: ללא קרדיט

12:10: דיווח לבנוני: כטב"מ ישראלי תקף רכב בכפר כותריה אל-רז באזור צידון (שחר קליימן)

זירת התקיפה באזור צידון בלבנון,

11:50: בכל מצב, לאחר המלחמה החמאס לא ישלוט בעזה, כך אמר הלילה שר הביטחון יואב גלנט בשיחתו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. עוד הוסיף כי "ישראל לא תעצור את הלחימה בעזה עד אשר תשיב את כל החטופים ותמוטט את שלטון החמאס".

גלנט עדכן את בלינקן כי מערכת הביטחון מקדמת בימים אלה מהלכים שיציבו חלופה שלטונית לחמאס, ואמר כי מדובר בהליך הכרחי עבור מיטוט שלטון החמאס, ועבור יצירת לחץ שיסייע בהשבת החטופים. (לילך שובל)

11:44: עיתונאית סורית שמזוהה עם משטר אסד: מספר ההרוגים בתקיפה בצפון מחוז חאלב עלה ל-17. סך הכל יש 15 פצועים. (שחר קליימן)

11:38: שר החוץ המצרי סמאח שוכרי: "חמאס אמר שהוא רואה בהצעה שהציג ביידן כחיובית. אנחנו מחכים כעת לישראל". (שחר קליימן)

10:19: מפקד פיקוד הצפון לראשי רשויות בצפון: "אני נחוש להמשיך לפעול ביחד איתכם, ביחד עם התושבים להשלמת המשימה - שינוי המצב הביטחוני בצפון. אין לי ספק שהביטחון יחזור" (לילך שובל)

10:14: המרכז הסורי עדכן הבוקר על 16 הרוגים בהפצצה הלילה, שכולם חברי מיליציות פרו-איראניות. לפי הדיווח, חלקם היו בעלי אזרחות סורית, וחלקם לא. עוד צוין כי הם נהרגו בתקיפה על מפעל נחושת ומחסן נשק איראני בין העיירות חיאן וטאמורה בצפון מחוז חאלב. מספר ההרוגים עשוי לעלות בשל כמה פצועים באורח קשה. (שחר קליימן)

09:34: כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה במרחב רפיח. ביממה האחרונה הלוחמים איתרו במהלך סריקות תשתיות טרור ואמצעי לחימה רבים במרחב. כוחות מיחידת מגלן איתרו טילי RPG במהלך פשיטה על מבנה צבאי.

כוחות אוגדה 99 ממשיכים בלחימה במרכז הרצועה. ביממה האחרונה כוחות צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו מספר מחבלים בעמדת צליפה, כלי טיס תקף וחיסל את המחבלים. בנוסף, כוחות האוגדה בשיתוף חיל האוויר, חיסלו פעיל תמ"ס של חמאס שזוהה במרחב. במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יותר מ-50 מטרות, ביניהן תשתיות טרור, מחסני אמל"ח מבנים צבאיים ועוד. (לילך שובל)

09:05: האזעקות בגליל המערבי: ארבעה שיגורים מלבנון, טיל אחד יורט. היתר נפלו בשטחים פתוחים. (עידן אבני)

08:57: אזעקות בעקבות ירי רקטות וטילים הופעלו באילת והסביבה - בוצע יירוט של טיל קרקע-קרקע על ידי מערכת חץ. מצה"ל נמסר: לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת "חץ" טיל קרקע-קרקע שעשה את דרכו לעבר שטח הארץ ממרחב ים סוף. אין נפגעים. (רונית זילברשטיין ולילך שובל)

יירוט בשמי אילת 03.06.24

08:24: בדרום - שישה חטיבות פועלות כעת ברפיח. אוגדה 99 פועלת בצברא וזיתון. בצפון - נהרגו קרוב ל-20 מחבלי חיזבאללה השבוע. בצה"ל מנסים לקחת לחיזבאללה יכולות. חוסלו קרוב ל-20 משגרים של רעמים. (לילך שובל)

08:19: אזעקות בחורפיש ואלקוש. 

04:31: מזכיר המדינה האמריקני שוחח במהלך הלילה עם השרים גנץ וגלנט. לפי הודעת מחלקת המדינה האמריקנית בלינקן דחק בישראל להגיע להסכם על הפסקת אש ולהגביר את הסיוע עזה. מזכיר המדינה הוסיף כי הסכם להפסקת אש עשוי לפתוח את הדלת לתהליכי הנורמליזציה באזור ולרגיעה בגבול הצפון.

04:02: דיווחים פלשתיניים: שמונה הרוגים בתקיפה על שני בתים במזרח חאן יונס. (שחר קליימן)

03:44: סוכנות הידיעות "שהאב" מדווחת הלילה על הרוגים ופצועים בתקיפות אוויריות במרחב רפיח ובחאן יונס שבדרום הרצועה. במקביל בסוכנות הידיעות הפלשתינית מדווחים על תקיפות בשכונת זייתון. 

02:07: צבא סוריה הודיע כי בסביבות השעה 00:20 בלילה ישראל תקפה מכיוון דרום-מזרח כמה אתרים באזור חאלב. לפי ההודעה, התקיפה הובילה לכמה הרוגים ולהרס במקום. (שחר קליימן)

01:27: המרכז הסורי דיווח על רצף פיצוצים בחיאן שבצפון אזור חאלב, כתוצאה מפגיעה של רקטה ממקור לא ידוע במפעל נחושת. על פי המרכז, בחיאן שולטות מיליציות פרו-איראניות, שמורכבות מפעילים סורים ולא סורים. עוד דווח על אמבולנסים וכבאיות שיצאו לכיוון זירת התקיפה. (שחר קליימן)

01:09: סוכנות הידיעות ספוטניק מדווחת כי ישראל תקפה כמה אתרים בצפון-מערב חאלב. על פי הדיווח, התקיפה פגעה באופן ישיר במפעל נחושת בסביבת הכפר חיאן. (שחר קליימן)

00:49: דיווחים באופוזיציה הסורית: מטוסי קרב ישראליים תוקפים באזור חאלב מטרות של המיליציות הפרו-איראניות. דיווחים שהותקף מפעל נחושת באזור העיר חיאן שבצפון מחוז חאלב. (שחר קליימן)

00:26: הפלשתינים מדווחים על חמישה הרוגים בתקיפה של חיל האוויר על בית במחנה אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה. (שחר קליימן)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר