לאחר הפגיעה במחנה גיבור - ישראל תוקפת בעומק לבנון

בלינקן שוחח עם ראש ממשלת קטאר על "חומרת המצב ברצועת עזה" • יירוטים בשמי עכו • רה"מ נתניהו קיבל הזמנה לנאום בפני שני בתי הקונגרס • בלינקן דן עם שרי החוץ מסעודיה, טורקיה ויוון על ההצעה להפסקת האש • מקור מצרי: מחר ייערך מפגש בקהיר לחידוש המו"מ לעסקת חטופים • מקרון בעברית: "אנו תומכים בהצעה להסכם כולל של ארצות הברית"

תיעוד מלחימת צוות הקרב של חטיבת הנח״ל במרחב רפיח // דובר צה"ל

היום ה-239 למלחמה: אזעקות בלתי פוסקות בקריית שמונה ואצבע הגליל, זוהו כמה נפילות. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציג אמש (שישי) את המתווה הישראלי לעסקת חטופים. חמאס הביעו תמיכה בהצעה ומסרו כי הם "נכונים להתייחס באופן חיובי להפסקת אש שמבוססת על הפסקת אש קבועה".

עדכונים שוטפים

00:12: אזעקות באל עראמשה.

00:05: דובר הזרוע הצבאית של החות'ים טוען שהם תקפו פעם נוספת את נושאת המטוסים האמריקנית, אייזנהאוור.

22:45: תיעוד מתקיפה באזור הבקעא במזרח לבנון, עשרות קילומטרים מהגבול. על פי הדיווחים התקיפה התמקדה בחווה במרכז אזור בקעת הלבנון, אמבולנסים בדרך לזירה.

במקביל, דווח בכלי תקשורת ערביים על תקיפות נגד כפרים ממערב להר הלבנון. עוד דווח כי הותקפו מרכזי אימונים של חיזבאללה ומחסני רקטות (שחר קליימן)

תיעוד מתקיפה באזור הבקעא במזרח לבנון, עשרות קילומטרים מהגבול // רשתות ערביות

22:30: ראש האופוזיציה יאיר לפיד: האיומים של בן גביר וסמוטריץ׳ הם הפקרה של הבטחון הלאומי, של החטופים ושל תושבי הצפון והדרום. זו הממשלה הגרועה והמופקרת בתולדות המדינה. מבחינתם שתהיה כאן מלחמה לתמיד, אפס אחריות, אפס ניהול, כישלון מוחלט.

סמוטריץ' ולפיד (ארכיון), צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 ואורן בן חקון

22:15: השר בן גביר: במידה וראש הממשלה יוציא לפועל את העסקה, עוצמה יהודית תפרק את הממשלה". (שירית אביטן)

נתניהו בן גביר, צילום: חיים גולדברג/פלאש90, אורן בן חקון

22:12: השר סמוטריץ': "שוחחתי כעת עם ראש הממשלה והבהרתי לו שלא אהיה חלק ממשלה שתסכים למתווה המוצע ותסיים את המלחמה ללא השמדת חמאס והשבת כל החטופים".

עוד הוסיף השר: לא נסכים להפסקת המלחמה לפני השמדת חמאס, לא לפגיעה קשה בהישגי המלחמה עד כה באמצעות נסיגת צה"ל וחזרת עזתים לצפון הרצועה, ולא לשחרור סיטונאי של מחבלים שישובו חלילה לרצוח יהודים.

אנו דורשים את המשך הלחימה עד להשמדת חמאס והחזרת כל החטופים, יצירת מציאות ביטחונית אחרת לחלוטין בעזה ובלבנון, חזרת כלל התושבים לבתיהם בצפון ובדרום והשקעה מאסיבית בפיתוח מואץ של חבלי הארץ הללו. (שירית אביטן)

נתניהו וסמוטריץ', צילום: מארק ישראל סלם, אורן בן חקון

21:42: ארה"ב, קטאר ומצרים בקריאה משותפת לישראל וחמאס: "הגיעו להסכם על בסיס העקרונות שהציג הנשיא ביידן"

21:39: חיזבאללה פרסם תיעוד מהפלת הכטב"מ הישראלי בדרום לבנון (שחר קליימן)

20:58: לשכת ראש הממשלה: בסוף השבוע קיבל ראש הממשלה נתניהו הזמנה לנאום בפני שני בתי הקונגרס. ראש הממשלה יהיה מנהיג המדינה הראשון בעולם שינאם בפעם הרביעית בפני שני בתי הקונגרס. ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אני נרגש מהזכות לייצג את ישראל בפני שני בתי הקונגרס ולהציג את האמת על המלחמה הצודקת שלנו נגד מבקשי נפשנו בפני נציגי העם האמריקאי והעולם כולו". (אריאל כהנא)

נתניהו ינאם בקונגרס, צילום: לשכת ראש הממשלה

20:20: מזכיר המדינה האמריקני בלינקן שוחח עם ראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני ודן עימו ב"חומרת המצב ברצועת עזה". כמו כן, השניים דנו בהתפתחויות תהליך התיווך המשותף להפסקת אש בעזה. (שחר קליימן)

20:10: יירוטים בשמי עכו (מישל מכול)

יירוטים בשמי עכו // רשתות ערביות

20:09: דובר צה"ל: בהמשך להתרעה שהופעלה לפני זמן קצר במרחב עכו, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה על ידי מערכת 'כיפת ברזל'. אין נזק ואין נפגעים. (עידן אבני, מישל מכול)

נפילת חלק מהמיירט בשכונת הכרם בעכו.,

19:57: צה"ל: יותר מ-40 תקיפות אוויריות וקרקעיות, כ-10 חוליות מחבלים הותקפו.

צה״ל תקף שורת מטרות ב-72 השעות האחרונות בלבנון. צה"ל תקף מבנים צבאיים מהם פעלו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה, נכסים משמעותיים של הארגון ומשגרים מהם בוצע ירי לעבר שטח מדינת ישראל. בסגירת מעגלים מהירה וממוקדת של מודיעין, אש ואוויר הותקפו כ-10 חוליות מחבלים בדרום לבנון של ארגון הטרור חיזבאללה, וכארבעה מחבלים חוסלו. (לילך שובל)

תקיפות צה"ל בלבנון ב72 שעות האחרונות, צילום: דובר צה"ל

19:47: ירי רקטי לעבר עכו ובוסתן הגליל

19:24: אזעקות נוספות ביישובי הגליל המערבי

18:53: אזעקות בחניתה שבגליל המערבי

18:27: כבאות והצלה: לוחמי-האש פועלים משעות הצהריים במספר זירות שריפה כתוצאה מירי רקטי בגבול הצפון (עידן אבני)

17:42: על פי דיווחים ערביים, התקיפה בעייריה סדיקין בדרום לבנון כוונה נגד בית מאחורי מבנה של הצופים השיעים, המזוהים עם תנועת אמל (שחר קליימן)

דיווחים על תקיפות בלבנון, צילום: רשתות ערביות

17:29: צפו: רחפן צה"לי זיהה מבנה ממולכד ברפיח (לילך שובל)

17:01: דובר צה"ל: חיסול מחבלים, איתור מבנים ממולכדים ומשגרים מכוונים לישראל. תיעוד מפעילות חטיבת הנח"ל ברפיח:

במהלך הימים האחרונים, הלוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים, ביניהם משגר עם 6 קנים המכוונים לשטח הארץ, מחסן אמל״ח ובו עשרות רימונים, מטענים, קלאצ׳ניקובים, מחסניות ווסטים. כמו כן, הכוחות הפעילו רחפן לסריקת איתור חשוד, במהלך הסריקות אותרו חביות נפץ רבות מוכנות לשימוש.

הלוחמים מאתרים פירים רבים במרחב, נתקלים במחבלים בתת-קרקע ומחסלים אותם. חטיבת הנח"ל השמידו עשרות טרור  ביניהן עמדות מהן בוצע ירי נ״ט לעבר כוחותינו, מחסני אמל״ח, עמדות צלפים ומחבלים שמהווים איום על הכוחות. (לילך שובל)

חטיבת הנח"ל ברפיח, צילום: דובר צה"ל

16:58: דיווח ערבי על נפגעים מירי מזל"ט בשכונת טל אלסולטן, ממערב לעיר רפיח (שחר קליימן)

16:40: משרד החוץ הירדני גינה בהודעה את "הניסיונות של הכנסת הישראלית להגדיר את סוכנות אונר"א כארגון טרור ולפגוע בפעילותו בשאיפה להפליל אותה". דובר המשרד סופיאן אל-קדאה יצא נגד "הניסיונות המתמשכים להרוג את אונר"א ולהתנקש בה פוליטית". בין היתר טען כי סמלי הסוכנות מדגישים את "הזכות של הפליטים הפלשתינים לשיבה ולפיצוי לפי החוק הבינלאומי". (שחר קליימן)

16:09: בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין שהופעלה לפני זמן קצר במרחב קריית שמונה - מדובר בזיהוי שווא (עידן אבני)

15:56: דיווחים בלבנון על תקיפה בעיירה סדיקין בדרום המדינה, אמבולנסים בדרך לזירה (שחר קליימן)

דיווחים ערביים על תקיפות צה"ל בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

15:00: דובר צה"ל מפרסם כי כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה ממוקדת על בסיס מידע מודיעיני מדויק במרחב רפיח. צוותי הקרב של חטיבות הקומנדו, ביסל"ח, גבעתי והנח"ל איתרו אמצעי לחימה רבים במרחב, בינהם פירים תת קרקעיים, רקטות מוכנות לשיגור, מטעני נפץ, רובים מסוג קלאצ'ניקוב וציוד צבאי נוסף.

אוגדה 99 ממשיכה לפעול במרכז הרצועה. כוחות האוגדה השמידו מספר תשתיות טרור אשר אותרו במרחב והיוו איום על כוחותינו. בתום סריקות שערכו לוחמי צוות הקרב של חטיבת 679, אותר מחסן אמצעי לחימה ובו עשרות רכיבי רקטות. בפעילות נוספת, הלוחמים בשיתוף כוחות חיל האוויר סגרו מעגל על חוליית מחבלים שביצעה ירי RPG לעברם וחיסלו אותה.

14:35: מקור מצרי: מחר ייערך מפגש בקהיר לחידוש המו"מ לעסקת חטופים. בתקשורת המצרית דווח כי מתנהלים מאמצים לחידוש המגעים להסכם רגיעה בעזה.

13:50: בצה"ל מאשרים: טיל קרקע אוויר שוגר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר שפעל בשמי לבנון, כתוצאה מכך הכלי נפגע ונפל בשטח לבנון.

חיזבאללה הפיל כטב"מ של צה"ל באמצעות טיל קרקע-אוויר

13:30: דיווחים בלבנון: חיזבאללה הפיל כטב"מ של צה"ל באמצעותטיל קרקע אוויר.

13:20: דיווחים בלבנון: כטב"מ ישראלי תקף רכב בנבאטיה, כמה פצועים במקום.

13:15: אחרי נאום ביידן אמש - לשכת ראש הממשלה בהודעה נוספת לתקשורת באנגלית ובערבית: "התנאים של ישראל לסיום המלחמה לא השתנו, והם כוללים השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, שחרור כל החטופים והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל.

"ישראל תמשיך להתעקש על עמידה בתנאים אלה לפני שניתן יהיה להגיע להפסקת אש קבועה. הרעיון שישראל תסכים להפסקת אש קבועה לפני קיום התנאים האלה, אינו מתקבל על הדעת.

12:42: דובר צה"ל מאשר כי כוחות צה"ל זיהו שני מחבלי חיזבאללה פועלים במרחב מג'דל סלם, זמן קצר לאחר מכן כלי טיס תקף את המחבלים.

חיסול שני מחבלי חיזבאללה שזוהו במרחב מג'דל סלם

12:42: דובר צה"ל מודיע כי כלי טיס של חיל האוויר תקף והשמיד את המשגר ממנו בוצע הירי לקריית שמונה.

12:00: מבנה צבאי נפגע מטיל ששוגר מלבנון - לא ידוע על נפגעים.

טיל חיזבאללה פגע במבנה צבאי בקריית שמונה

11:15: שתי נפילות זוהו בקריית שמונה.

נפילה בצפון, צילום: ללא

11:00: אזעקות באזור קריית שמונה.

10:50: מזכיר המדינה האמריקני בלינקן שוחח עם עמיתו הירדני ספאדי ועדכן אותו בפרטי ההצעה לעסקת חטופים שהציג נשיא ארה"ב ביידן בנאומו. השר הירדני אישר כי בממלכה תומכים במאמצי המתווכות וקוראים להפסקת אש מיידית וקבועה.

10:20: דובר צה"ל מפרסם כי בפיעלות צה"ל ושב"כ ברצועת עזה בשבוע החוף נהרגו שלושה מחבלים מרכזיים בארגון הטרור חמאס. לאייטם המלא הקליקו כאן.

חיסול המחבל טארק דרויש

09:15: אזעקות בלתי פוסקות באזור קריית שמונה ואצבע הגליל.

08:56: דו"צ הודיע כי בתגובה לשיגורים שבוצעו לעבר צפון הארץ אתמול, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש נכסים משמעותיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עין קאנא, ובכפרים חמילה ועדלון. במקביל, מטוסי קרב תקפו עמדת תצפית במרחב טיר חרפא לצד מבנים צבאיים במרחבים אל ג׳יבין ואל-חיאם.

צה״ל תקף נכסים משמעותיים של חיזבאללה בלבנון // דובר צה"ל

08:00: בהמשך לאזעקות באזור הצפון, זוהתה נפילה אחת בשטח פתוח.

07:44: הפלשתינים מפרסמים תיעוד מההרס הנרחב ברצועת עזה.

תיעוד ההרס הנרחב ברצועת עזה, הבוקר (01.06.2024) // רשתות ערביות

07:40: אזעקות הופעלו בעקבות ירי טילים ורקטות במספר יישובים בקו העימות בגליל העליון, ביניהם יפתח והמרכז האזורי מבואות חרמון.

תיעוד ערבי מזירת פיצוץ מטען שהוטמן בכביש במחנה בלאטה // רשתות ערביות

07:24: דיווחים פלשתיניים: סיכול ממוקד מכטב"מ במחנה בלאטה הסמוך לשכם. כוחות צה"ל ממשיכים לפעול גם בשעה זו באזור.

סיכול ממוקד מכטב"מ במחנה בלאטה הסמוך לשכם // רשתות ערביות

06:37: חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף בתקיפות צה"ל בכפר יארון - עבאס חידר בוצי, תושב המקום. בוצי רכב על אופנוע בכפר בשעה שחוסל. הוא ההרוג ה-238 של ארגון הטרור מפרוץ המלחמה.

06:14: הסהר האדום מעדכן כי במהלך העימותים הלילה במחנה בלאטה, מזרחית לשכם, צעיר נפצע ברגלו מירי. בנוסף, הפלשתינים מדווחים על פעילות דחפורים צה"ליים בשכם.

כוחות הביטחון במחנה בלאטה, מזרחית לשכם 01.06.2024 // רשתות ערביות

04:55: הערבים מדווחים על הגעת כוחות צה"ליים לכפר עקב שמצפון לירושלים. במקביל, כוחות הביטחון פועלים בשכם ובכפרים סמוכים.

כוחות הביטחון בשכם, הלילה, צילום: רשתות ערביות

04:12: הנשיא לשעבר ברק אובמה בעמוד האינסטגרם שלו: "הנשיא ביידן הציג תוכנית ריאליסטית להפסקת אש מיידית - תוכנית שתספק ביטחון לישראל ותחזיר את החטופים למשפחותיהם, תספק סיוע הומניטרי לתושבי עזה ותקל על הסבל של הפלשתינים". אובמה ציין כי "הפסקת אש לבדה לא תקל על כאבם הנושאי של הישראלים, שיקיריהם נחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר". אובמה הביע תקווה לכינון פתרון שתי מדינות ולסיום המלחמה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Barack Obama (@barackobama)

03:43: מטוסי חיל האוויר ביצעו תקיפה במתווה של חגורת אש בבית חאנון שבצפון רצועת עזה, במקביל לפגיעה נוספת במרכז הרצועה, כל על פי דיווחים ערביים.

03:27: דיווחים ערביים: כוחות הביטחון עצרו את המחבל זאהר אבו חאמד, אשתו ואמו, לאחר שפשטו על ביתם בשכונת קראן בקלקיליה. בתוך כך, גדודי אל קודס - חטיבת ג'נין מודיעים על קרבות ירי עם כוחות צה"ל במרחב. 

03:13: צבא ארה"ב מסר כי השמיד ארבעה כטב"מים ששיגרו החות'ים, אחד במפרץ עדן ושלושה בים האדום. בנוסף נמסר כי החות'ים שיגרו שני טילים בליסטיים לכיוון ספינות במפרץ עדן, אך לא דווח על נזק או נפגעים.

02:15: דיווחים ערביים: כוחות הביטחון פועלים בשעה זו בקלקיליה ובמספר יישובים נוספים ביו"ש. עימותים נרשמו בכמה מוקדים.

פעילות כוחות הביטחון באיו"ש הלילה 01.06.2024 // רשתות ערביות

01:35: הפלשתינים מדווחים על חילופי אש בין מחבלים לכוחותינו ופיצוצים חזקים ממערב לג׳נין.

כוחות הביטחון פועלים הלילה בג'נין // רשתות ערביות

01:15: דיווחים ערביים: חיל האוויר פתח בפשיטה על מחנה הפליטים בורייג' במרכז רצועת עזה.

01:13: נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין בירכה על ההצעה של הנשיא ביידן להפסקת אש בעזה. לדבריה, ההצעה היא "הזדמנות אמיתית" לסיום המלחמה ואמרה: "עכשיו צריך את תמיכתם של כל הצדדים".

00:55: מזכיר המדינה האמריקני בלינקן שוחח בטלפון עם שרי חוץ מסעודיה, טורקיה וירדן, ודן עם כל אחד מהם בנפרד על ההצעה להפסקת אש בעזה שתכלול שחרור חטופים.

00:40: הפלשתינים מדווחים כי כוחות הביטחון עוזבים בשעה זו את המחסום הצבאי אל-ג'לאמה מצפון מזרח לג'נין. עוד מדווחים כי אזעקות נשמעו בעיר בעקבות כניסת הכוחות. בנוסף מדווחים על חילופי אש במקום.

כוחות הביטחון נכנסים לג'נין // רשתות ערביות

00:37: סוכנות הידיעות הצרפתית: גרמניה אומרת שהצעת הפסקת האש ברצועת עזה מייצגת שביב של תקווה. בתוך כך, בכיר חמאס מחמוד מרדאווי מסר כי חמאס "טרם קיבל את פרטי ההצעה שעליה הכריז הנשיא ביידן". (שחר קליימן)

00:35: חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, המחבל אחמד תבוש מהעיירה כפר מלכי בדרום לבנון. עד כה הכריז ארגון הטרור על 327 הרוגים משורותיו.

חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, המחבל אחמד תבוש מהעיירה כפר מלכי בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

00:23: דיווחים פלשתיניים: כוחות הביטחון פשטו על העיר סעיר צפונית לחברון.

00:16: הפגזה ארטילרית בפאתי העיירה זבקין ובאל פרדיס בלבנון. במקביל, דיווחים על שיגורים לעבר הצפון.

תקיפת חיל האוויר בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

00:15: דיווח ערבי: גל תקיפות של חיל האוויר במרכז ומזרח רפיח.

00:11: התקיפה האווירית של ישראל באל-חיאם שבדרום לבנון הופנתה לעבר סופרמרקט בשכונה המזרחית של המקום, כך על פי דיווחים לבנוניים.

תקיפה ישראלית בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

23:52: חמאס בהודעה רשמית: רואים בחיוב את מה שנכלל בנאום נשיא ארה"ב ביידן. נכונים להתייחס באופן חיובי לכל הצעה המבוססת על הפסקת אש קבועה, נסיגה מוחלטת מרצועת עזה, שיקום, החזרת העקורים לכל מקומות מגוריהם והשלמת עסקת חילופי שבויים רציניית - אם ישראל תצהיר על מחויבותה המפורשת לכך". (שחר קליימן)

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר