"למה שיגרתם רקטות מרפיח?": המגישה הערבייה שבלבלה את בכיר חמאס

המנחה בערוץ הסעודי הצליחה שוב להקשות בשידור: "כשצה"ל מתקדם לעיר, זה יכול להצדיק את התקיפה" • נציג ארגון הטרור השיב: "ישראל לא צריכה תירוץ, אנחנו מתנגדים באופן רציונאלי"

"למה שיגרתם רקטות מרפיח?": המנחה הערבייה בלבלה את בכיר הארגון. ראשה נביל

המגישה בערוץ "אל-ערביה" הסעודי, ראשה נביל, ממשיכה לעשות חיים קשים לבכירי ארגון הטרור חמאס. בראיון ששודר אמש (רביעי) היא הפנתה שאלה לבכיר חמאס בחו"ל, ואחד ממקורביו של סינוואר, ר'אזי חמד.

"כאשר גדודי א-זאדין אל-קאסם (הזרוע הצבאית של חמאס; ש"ק) משגרים רקטות מרפיח בזמן שבו הכוחות הישראליים מתקדמים לכיוון העיר, מה המטרה של שיגור הרקטות האלה בעיתוי הזה לעבר תל אביב?", שאלה המגישה. היא תהתה אם זה לא תירוץ לישראל ל"תוקפנותה האכזרית על העם במהלך השעות האחרונות", כלשונה.

בתגובה, בכיר חמאס חמד טען ללא בסיס כי יש גם "מעשי טבח בג'באליה, בדיר אל-בלח ובאל-מראז'י ובכל מקום. היה שם שיגור רקטות? ומה שקורה בגדה המערבית? בג'נין ובנור א-שמס ובטולכרם ובכל מקום. לזה צריך הצדקה? זאת מדינה פושעת, אכזרית, נאצית..."

"למה שיגרתם רקטות מרפיח?": המגישה הערבייה שבלבלה את בכיר חמאס, צילום: רשתות ערביות

בנקודה בזאת המגישה שאלה שוב: "האם לשיגור הרקטות היה מטרה מסוימת? מטרה מחושבת? מטרה פוליטית?"

חמד ענה בלי היסוס אבל הפגין חוסר מודעות עצמית: "ישראל לא זקוקה להצדקה להרג שלה. זאת מדינה שמבוססת על פשע. לכן יש לנו זכות להילחם. אבל אנחנו מתנגדים באופן רציונאלי". חמד, אגב, זכור מראיון אחר שבו הבטיח לבצע עוד ועוד מתקפות ומעשי טבח במתווה של 7 באוקטובר.

המחבלים והתצפיתניות, צילום: סרטון חטיפת התצפיתניות

רק בשבוע שעבר התראיין לרשת "אל-ערביה" בכיר אחר בחמאס, חוסאם בדראן. באותו שידור שאלה אותו נביל מה התגובה של ארגון הטרור לגבי הדם המופיע על פניהן של החיילות החטופות. בדראן התחיל לטעון שמדובר בבסיס צבאי, אבל המגישה קטעה אותו: "לא. יש חיילות עם דם על הפנים שלהן אדון חוסאם.. ויש שיח אלים איתן שמתועד בצילום ובקול".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר