ראש השב"כ הודיע על שלושה ראשי אגפים חדשים בארגון

בר ימנה ראש חדש למרחב ירושלים והגדה, ראש אגף נוסף יכהן במרחב הצפוני • התפקיד השלישי שאויש הוא ראש אגף האבטחה • מדובר בסבב המינויים השני שרונן בר עורך במטה השב"כ מאז פרוץ המלחמה, לאחר שהסבב הראשון עורר גל ביקורות שטען שמי שנכשל בתפקידו בשבעה באוקטובר, אינו יכול לעצב את פני הארגון לעתיד

ראש השב"כ רונן בר. צילום: קוקו

ראש השב"כ, רונן בר, הודיע הבוקר (רביעי) על מינוי של שלושה ראשי אגפים חדשים בארגון. המינוי החשוב ביותר הוא של ראש מרחב ירושלים והגדה. מי שמונה לתפקיד הוא ת', שעשה מסלול שירות ארוך במרחב עד לתפקיד ראש חטיבת יהודה, שאחראית לגזרה שבין רמאללה לחברון (לרבות מזרח ירושלים). עם סיום תפקידו, לפני כשלוש שנים, פרש ת' מהשירות, וכעת הוא שוכנע לחזור כדי לעמוד בראש המרחב שבו גדל.


ראש אגף נוסף שמונה הוא י', שיכהן כראש המרחב הצפוני (או בשמו הנוכחי: מרחב ישראל). מדובר במרחב שהיה אחראי בעבר על הגזרה שמחיפה צפונה, אבל בעקבות שינויים שביצע בר לאחר מבצע "שומר החומות" קיבל לאחריותו את כלל אזרחי ישראל שמתגוררים בתחומי הקו הירוק - לרבות ערביי ישראל, המגזר הבדואי וכן המגזר היהודי (שהועבר אליו מאגף אחר).

בתיעוד מתוך חקירת השב"כ, צילום: צילום מסך


י' יחליף בתפקיד את כ', שמתמודד על תפקיד סגן ראש השב"כ. כיום מכהן בתפקיד הסגן מ', שנחשב כבעל הסיכויים הטובים ביותר לרשת בר מבין בכירי השב"כ המכהנים.


התפקיד השלישי שאויש הוא של ראש אגף האבטחה. כיום מכהן בתפקיד י', בעברו ראש היחידה לאבטחת אישים, שמסיים בקרוב 4 שנים כראש האגף ופורש מהשירות. במקומו מונה ל', שמכהן כיום כראש חטיבת המטה באגף האבטחה. ל' גבר במירוץ לראשות האגף על אחיו, א', שגם הוא מילא תפקידים בכירים באגף.


זהו סבב המינויים השני שבר עורך במטה השב"כ מאז פרוץ המלחמה. בסבב הקודם מונו בין היתר ראש חדש למרחב הדרומי (שאחראי לרצועת עזה) וראש חדש לאגף הטכנולוגיות. הסבב ההוא גרר ביקורת פוליטית על בר, בטענה שמי שכשל במלחמה לא יכול לעצב את פני הארגון לעתיד. בר דחה את הביקורת, וטען כי השינויים דרושים כדי שהארגון יוכל להמשיך לתפקד באופן יעיל במערכה כה ארוכה.

נתניהו ורונן בר בהערכת מצב, צילום: ללא

כחלק מהביקורת נטען כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יאפשר לבצע שינויים נוספים בצמרת השב"כ, ולא יאשר את המינויים הנוספים שבר מבקש לבצע. אולם אז התברר כי לפי חוק השב"כ בר כלל אינו נדרש לאישורו של ראש הממשלה לביצוע מינויים בארגון, וכי מדובר רק בנוהג שהשתרש עם השנים. בסופו של דבר גם הסבב הנוכחי הוצג לנתניהו, שאישר את שלושת ראשי האגפים שבר החליט לקדמם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר