ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו: "המשיחיסטים שתפסו את השלטון מוליכים אותנו לאבדון"

פרדו אמר את הדברים ב"כנס מאיר דגן לביטחון ואסטרטגיה" במכללה האקדמית נתניה • על סוגיית החטופים: "ממשלת ישראל הפקירה את חייליה ואזרחיה ומוכרת לציבור ולמשפחות החטופים אשליה שמביאה בפועל להפקרת החטופים"

תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר. צילום: כנס דגן במכללה האקדמית נתניה

"מדינת ישראל משולה לספינה המשייטת במים סוערים כבר 8 חודשים עם גשר פיקוד נטוש כאשר הקברניט וצוותו השליכו את ההגה והמצפן. האנייה מטלטלת במים סוערים וזו רק שאלה של זמן מתי תתנפץ". כך אמר היום (רביעי), ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו ב"כנס מאיר דגן לביטחון ואסטרטגיה" במכללה האקדמית נתניה.

נתניהו במליאה. פרדו: "משלות ישראל תחת נתניהו הונו את אזרחי המדינה והובילון כחלילן מהמלין על פי התהום", צילום: יונתן זינדל פלאש 90

לגבי סוגיית החטופים אמר: "ממשלת ישראל הפקירה את חייליה ואזרחיה ומוכרת לציבור ולמשפחות החטופים אשליה שמביאה בפועל להפקרת החטופים. עלינו לקרוע את המסכה מממשלת ישראל, לסיים את המלחמה ולשלם את המחיר שיידרש".

עוד התייחס פרדו לגינוי העולמי על איראן בעקבות מתקפת הטילים על ישראל ואמר: "ב-14 באפריל ישראל קיבלה מתנה - קואליציות חלומות מול איראן, ותקווה מארה"ב למזרח תיכון חדש. אולם, ממשלת ישראל בחוסר היגיון סובבה את הגב להזדמנות חד פעמית מתוך שיקולים פוליטיים זרים. וכך נותרנו עם מלחמה בדרום, מלחמה בצפון, לוחמה באיו"ש, מצור במזרח ואיראן מנצחת על המקהלה. כל זאת עם עשרות אלפי עקורים ללא פתרון שנראה באופק". 

פרדו לא חסך בביקורת והמשיך. לדבריו, "מדינת ישראל נמצאת בסיכון ממשי אבל מתנהגת כבת יענה ואותם משיחיסטים שתפסו את השלטון מוליכים אותנו לאבדון".

הרמטכ"ל הרצי הלוי. לקח אחריות, צילום: דובר צה"ל

"עלינו להציב מראה מול פני האומה. לספר את האמת, לראות נכוחה, להסיק את המסקנות הנכונות ולצאת לדרך חדשה. כאשר אני בוחן את צמרת המדינה, הפוליטית והביטחונית, חלקה הביטחוני אמר אני אחראי, אני נושא באחריות למחדל הנורא של השבעה באוקטובר. אך אמירה ללא מעשה משמעותה הברורה אי לקיחת אחריות ואינה שונה במאום מאותם פוליטיקאים ובראשם ראש הממשלה הגורסים כל ייבדק בבוא היום או ליתר דיוק ביום שלעולם לא יבוא".

"להשליך לפח ההיסטוריה את מי שעמד בראש"

פרדו שטען בעבר כי ישראל מנהלת משטר אפרטהייד המשיך בקו החריף נגד הממשלה ונתניהו. "נוצרה אשליה שעוצמתנו האדירה מרתיעה את החמאס. בנינו מדינה לפארת, מדינת הסטראט אפ, מערכת בריאות, חינוך ותרבות לצד מערכת ביטחון חזקה מכל סביבתה יצרה את אשליית הכח האינסופית. הסכמה עם קיומה של ישראל וההבנה כי בשותפות יהיה ניתן להגיע למזרח תיכון חדש כל זאת לצד ההתעלמות מהפיל שבחדר הביאה אותנו לחיים במציאות מדומה. ממשלות ישראל תחת נתניהו הונו את אזרחי המדינה ולהובילן כחלילן מהמלין על פי התהום".

"אנחנו נמצאים בסיכון ממשי", הוסיף. "ישראל מתנהגת כבת יענה וטומנת את ראשה בחול. אותם משיחיסטים שתפסו את השלטון מוליכים אותנו לאבדון. במערכה הנוכחית הוכחנו שאין ביתרון צבאי מוחלט, וגם ניצחון בכל הקרבות יהיו תבוסה במלחמה. עלינו לפקוח עיניים ולהשליך לפח הזבל של ההיסטוריה את מי שמוליך אותנו לקץ וציונות ולקץ המדינה".

השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, צילום: אורן בן חקון

פרדו גם התייחס לשוויון בנטל ולעתידה של המדינה, באומרו: "הדרך לטפס מהבור עמוק והאפל הוא לפקוח את העיניים, להשליך לפח הזבל של ההיסטוריה את מי שעמד בראש. מדינת ישראל תהיה מדינה דמוקרטית, ליברלית ויהודית, מדינה בה כל אזרחיה יהיו שותפים לחובות ולזכויות למדינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר