"היה גאה בזה שהוא הולך לתפקיד לוחמה": סמל עירא יאיר גיספן, נפל בקרב בדרום רצועת עזה

לוחם השריון בן ה-19 מפתח תקווה, שירת בגדוד 75 של חטיבה 7 • הותיר אחריו הורים ושלושה אחים • הוא מוגדר כחלל צה"ל הראשון מאז הורחבה הפעולה הצבאית ברפיח • אביו כתב: "חרב עלי עולמי, כמה אני אוהב אותך, לא יודע איך אמשיך בלעדיך ילד יפה ואהוב שלי"

סמל עירא יאיר גיספן. צילום: דובר צה"ל

בשורה קשה וכואבת: לוחם השריון מגדוד 75, של עוצבת 'סער מגולן, חטיבה 7, סמל עירא יאיר גיספן נפל בקרב בדרום רצועת עזה. אמש (שבת) נקבע מותו והיום הותרו שמו ותמונתו לפרסום. סמל גיספן הוא לוחם צה"ל הראשון שנפל במסגרת התמרון ברפיח. הוא יובא למנוחות היום בשעה 16:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

הוא  הותיר אחריו זוג הורים, עמית וטלי. לעירא אח גדול ששירת בגולני, ושני אחים בגילאי תיכון וחטיבה. 

אביו פרסם פוסט ברשת החברתית X, שם כתב: "את אשר יגרותי בא לי. חרב עלי עולמי. הבן היפה, החכם, הגיבור, והאמיץ שלי נפל בקרבות בעזה. עירא יפה שלי, כמה אני אוהב אותך, רק אלוהים יודע. לא יודע איך אמשיך בלעדיך ילד יפה ואהוב שלי. תמשיך לשמור עלינו, אוהב אותך הכי בעולם".

שי עמית, המחנך שלו בבית הספר התיכון ברנר בפתח תקווה, סיפר: "נער שובה לב, חכם מאוד, אמיץ, שמאוד רצה והיה גאה בזה שהוא הולך לתפקיד לוחמה. הוא למד בכיתה מדעית ויכל ללכת למקומות אחרים, בקלות גם, אבל בחר ללכת להיות לוחם. תמיד מחייך, עם חיוך שובב, שאי אפשר לכעוס עליו, כמה שניסיתי לפעמים".

עמית מוסיף: "שמעתי על הבשורה הקשה בבוקר עם הפרסום של דובר צה"ל. בהתחלה לא הבנתי מה אני קורא עד שראיתי את התמונה. אנחנו מנסים לברוח מהבשורות האלה אבל זה לא משהו שאפשר לעשות. עצוב מאוד".

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, ביקש להשתתף בצערה של המשפחה האבלה: "בצער רב התבשרנו על נפילתו בקרב של תושב העיר סמל עירא יאיר גיספן, בן 19 לוחם בגדוד 75 של עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), בקרב בדרום רצועת עזה. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה ונלווה אותה ככל שיידרש. יהי זכרו ברוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר