אזעקות הופעלו באילת - דיווח על שני יירוטים; דיווח: מבנה משרד הפנים של חמאס בעזה הותקף, ראש עיר במרכז הרצועה נהרג

מתאם פעולות הממשלה בשטחים: 419 משאיות סיוע נכנסו לרצועת עזה היום • נתניהו: "יש תאריך לפעולה ברפיח", בארה"ב מגיבים: לא עודכנו על תאריך • בכיר בחמאס: "דוחים את ההצעה הישראלית להפסקת אש" • דיווח: פרטים ראשונים מהעסקה המתגבשת

רה"מ נתניהו: "הניצחון מחייב כניסה לרפיח, זה יקרה - יש תאריך״ // דוברות רה"מ

היום ה-185 למלחמה: מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הערב (שני): 419 משאיות סיוע נכנסו לרצועת עזה היום. רשת אל ג'זירה מדווחת על פרטי העסקה המתגבשת, ביניהם: שחרור של 900 מחבלים, בינהם 100 אסירי עולם, הגדלת הסיוע ההומניטרי ושחרור כל החטופים בשלב השני. 

 

עדכונים שוטפים:

3:42: ארה"ב: הדמוקרטים חלוקים בעניין החלת תנאים חדשים לסיוע לישראל. הסנאטור כריס ואן הולן על ביידן: "הוא צריך להשתמש בכל המנופים של מדיניות ארה"ב העומדים לרשותו. זה כולל אפשרויות רבות, אבל אחת מהן היא מניעת, לפחות לעת עתה, מערכות צבאיות התקפיות. לא למנוע שליחת סיוע צבאי התקפי בשלב מסוים, אלא, שוב, כדי לוודא שהנשיא יוכל לאכוף את דבריו שלו". 

3:24: שר המסחר האוסטרלי סיימון בירמיניגהם: כולם צריכים "להפעיל לחץ על חמאס" לשחרר את החטופים ללא תנאי. לדבריו, "המטרות של השבתת חמאס ושחרור בני ערובה נותרו כאלה שאנו תומכים בהן בצורה ברורה ומוצקה".

2:15: שר החוץ האיראני חוסיין אמיר-עבדולהיאן פתח מחדש את בניין הקונסוליה האיראנית בבירת סוריה דמשק, לאחר חיסול הבכיר האיראני בתקיפה שיוחסה לישראל בה נהרסה הקונסוליה. עבדולהיאן נועד בסוריה עם הנשיא בשאר אל-אסד וכן עם מקבילו הסורי פייסל מקדד. שר החוץ האיראני הוסיף כי "ישראל תזכה לתגובה הנדרשת להתקפה".

שר החוץ האיראני בהשקת הקונסוליה שנפתחה מחדש בדמשק, צילום: אי. פי. אי

00:44: לראשונה: מערכת כיפת ברזל ימית יירטה מטרה מעל אילת. ספינת חיל הים סער 6 יירטה מטרה חשודה בשמי העיר. נבחנת האפשרות שהמטרה החשודה חצתה מהגבול המזרחי עם ירדן. לידיעה המלאה

00:20: הערכה במודיעין האמריקני: התקפה איראנית על ישראל לא תבוצע ככל הנראה משטחה אלא באמצעות שלוחיה במזרח התיכון ומשטחם.

23:54: האזעקות באילת: דיווחים על שני יירוטים בעיר 

23:53: הג'יהאד האסלאמי מגנה את מעצרו של דובר ארגון הטרור טארק סלמי ואת "ההתעללות בו". לפי הארגון ישראל נושאת במלוא האחריות על שלומו.

23:23: אזעקות הופעלו באילת: חשד לחדירת כלי טיס עוין. דיווחים על יירוט ועל מטוסי קרב בשמי העיר.

יירוטים בשמי העיר אילת, צילום: ללא קרדיט

22:38: מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע כי 419 משאיות עם אספקה הומניטארית נבדקו ונכנסו לרצועת עזה היום. מדובר במספר הגבוה ביותר מתחילת המלחמה. אתמול נכנסו 322 משאיות. בדיווח באל-ג'זירה נטען כי בהצעה שעלתה בקהיר, אחד הסעיפים הוא שהמספר של המשאיות יעלה ל-500.

22:30: מפקד שטח בזרוע הצבאית של ארגון הטרור החזית העממית, עימאד עבד אל-פתאח אל-ג'ברי, חוסל בקרבות בחאן יונס. הוא היה אחראי בין היתר על הכנת מחבלים לפני פיגועי התאבדות ופיקח על פעולות טרור. היה אחד מבני לווייתו של מפקד הזרוע נידל סאלמה שחוסל באינתיפאדה השנייה.

21:58:  דיווחים על תקיפות בשני מוקדים ברצועה - בצפון ובמרכז רצועת עזה.

21:48: אל-ג'זירה מדווחת על כמה הרוגים בתקיפה ישראלית על מבנה של משרד הפנים במחנה אל-מראזי שבמרכז רצועת עזה. לפי הדיווח אחד מבין שלושת הההרוגים הוא ראש עיריית המחנה.

21:32: גם בכיר חמאס מחמוד מרדאווי אומר שההצעה שהוגשה לארגון הטרור נחשבת בעיניהם הצעה ישראלית והם דוחים אותה.

21:01: בכיר בחמאס סאמי אבו זהרי לתקשורת הפלשתינית: "מה ששומעים בתקשורת בעניין המו"מ זה תמרונים שאין להם קשר למה שמתנהל בפועל. ישראל מסרבת להיענות כרגע לדרישות חמאס באופן מוחלט. היא מעוניינת לשלוט בנושא החזרת העזתים לצפון הרצועה כך שהיא תהיה מוגבלת ומותנה. ישראל רוצה שביתת נשק לתקופה מוגדרת לצורך הסכם חטופים ואז להמשיך במלחמה ישראל סבורה שחמאס במצב חולשה וניתן לכפות עליו את התנאים שלה".

20:47: אזעקות ביונתן שבדרום הגולן. נפילה אחת בשטח פתוח זוהתה. 

20:42: בכיר בחמאס: "דוחים את ההצעה הישראלית להפסקת אש"

20:39: ארה"ב לאחר אמירת נתניהו: לא עודכנו על תאריך לפעולה ברפיח

20:25: רויטרס: ישראל סירבה לבקשת טורקיה להצניח סיוע הומניטרי בעזה, ואנקרה מאיימת לנקוט צעדים נגד ישראל בתגובה.

20:19: מטוסי קרב תקפו במהלך היום מבנים צבאיים, עמדת שיגור ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר שובא שבדרום לבנון. בנוסף תקפו תשתיות נוספות ומבנה צבאי בו שהו מחבלים במרחב אל-עדייסא. (לילך שובל)

תקיפה ליד צידון (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

20:14: גלעד ארדן באו"ם: "שישה חודשים מאז שבעה באוקטובר ואין כל גינוי לחמאס. מועצת הביטחון עסוקה רק בדיון על הכרה במדינה פלשתי-נאצית במקום להכיר בחמאס כארגון טרור. אם זה יקרה, האו״ם יזכר כארגון שנחטף על ידי דיקטטורים ומפרי זכויות אדם. מועצת הביטחון בוחרת לתת פרס על מעשים ברברים היא לא ראויה להיקרא יותר מועצת הביטחון. יהיה עלינו לקרוא לה:  'מועצת הטרור'". (שירית אביטן כהן)

20:13: הממונה על השבויים והנעדרים גל הירש נפגש הערב עם מקבילו האמריקאי - השליח הנשיאותי המיוחד לענייני בני ערובה רוג׳ר קרסטנס, עם סגנו השליח המיוחד סטיבן גילן ועם צוותם, במטה החטופים בתל אביב. במהלך הפגישה נדונו המאמצים להשבת החטופים והסיוע האמריקני להשגת המטרה.

20:12: דיווח מקיבוץ מירב: "לפני זמן קצר נורו יריות (מספר צרורות) לכיוון בתי הישוב מכיוון הכפר ג'ילבון. אין נפגעים וטרם זוהו פגיעות". (עידן אבני)

19:43: רשת אל־ג'זירה מדווחת על כמה פרטים בהצעה לעסקת חטופים: שחרור של 900 מחבלים - ביניהם מאה אסירי עולם, בתמורה לשחרור 40 חטופים ישראלים. בנוסף דובר על הגדלת מספר משאיות האספקה ל־500 ביום (כרגע 300), פתיחת רחובות מרכזיים לתנועה חופשית כמו דרך סאלח א־דין והחזרת עזתים לצפון הרצועה (לא צוין בדיווח מספר מוגדר).

 

השלב השני יכלול שחרור של כל החטופים הישראלים והשלמת המו"מ לחזרה לשקט הדדי. ההצעה לא התייחסה למספר המחבלים שישוחררו בשלב השני או ליציאה של כוחות צה"ל (רוב הכוחות יצאו מהרצועה ממילא ונותרה חטיבה אחת). (שחר קליימן)

ראש הממשלה נתניהו, צילום: ללא

19:42: נתניהו: "הניצחון מחייב כניסה לרפיח, זה יקרה - יש תאריך״.

19:40: שבוע לאחר התקיפה: שר החוץ האיראני חנך קונסוליה חדשה בדמשק בביקור מיוחד. "ארה"ב נושאת באחריות להפצצת הקונסוליה האיראנית. ישראל תיענש על התקיפה והימים הקרובים שלה יהיו קשים". (שחר קליימן)

מחבלים יורים מג'נין לכיוון קיבוץ מירב // רשתות ערביות

19:30: דיווחים ערביים: דקות לפני סיום הרמדאן פתחו מחבלים באש כבדה לעבר קיבוץ מירב מכיוון ג'נין. (חנן גרינווד)

19:25: הפלשתינים מדווחים על הפצצה של ישראל במזרח דיר-אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. (שחר קליימן)

הפצצות בדיר אל בלח, צילום: רשתות ערביות

19:18: הבית הלבן: אין החלטה קרובה לפעולה ברפיח.

19:17: ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. "אזרחי ישראל כולם מאוחדים סביב הקריאה להשבת החטופים. ביחד עם הקהילה הבינלאומית, אסור לנו לנוח לפני שנראה את כולם חוזרים הביתה".

על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס אמר לפיד לאחר הפגישה ש"הסכם לשחרור חטופים הוא אפשרי". עוד התייחס למצב ההומניטרי ברצועה. "גם ישראל מודאגת מהמצב ההומניטרי בעזה, אנחנו צריכים לעשות כמיטב יכולתנו כדי להימנע מפגיעה באנשי עזה".

19:08: גורם מצרי מסר לעיתון "אל־ערבי אל־ג'דיד" כי "בוצעו תיקונים בהצעה הקודמת לעסקת חטופים, שדיברה על חזרתם של 2,000 נשים וילדים וקשישים מדי יום לצפון הרצועה". לפי אותו גורם, ההצעה כוללת הגדלה של המספר היומי של החוזרים ל־6,000 איש ביום. (שחר קליימן)

19:04: התרעות על ירי רקטות בחניתה.

19:02: נציג מצרים באו"ם: "אנחנו דורשים את יישום החלטת מועצת הביטחון להפסקת אש ברצועת עזה. (שחר קליימן)

19:00: כלי תקשורת ערביים דיווחו על תקיפות בדרום לבנון, בין היתר בכפר אל-עדייסה. (שחר קליימן)

18:58: התרעות על ירי רקטות בגליל המערבי: יערה, חניתה ואדמית.

18:45: ראש ממשלת הרשות הפלשתינית מוחמד מוסטפא הגיע לביקור ראשון בקהיר ונפגש עם הנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי. במהלך הפגישה נסקרו המאמצים להפסקת אש בעזה והשניים הזהירו מפני "התרחבות הסכסוך". (שחר קליימן)

18:41: היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סליבאן, ייפגש הלילה בבית הלבן עם יאיר לפיד ועם קרובי החטופים.

18:40: הבית הלבן: הוגשה הצעה לחמאס, מחכים לתשובתו.

ג'ייק סאליבן, צילום: רויטרס

17:41: מקור בחמאס אמר לרשת אל־ג'זירה כי התגובה של ישראל איננה כוללת הפסקת אש קבועה או נסיגה מוחלטת מרצועת עזה. כמו כן הוא ציין כי ישראל עדיין דורשת שהחזרה לצפון הרצועה תתבצע דרך מחסומים של צה"ל ומחייבת את התושבים להגיע למחנות אוהלים ולא לבתים שלהם. (שחר קליימן)

18:23: דובר משרד החוץ של קטאר, מג'ד מוחמד אל-אנסרי ל-BBC כי הצעה חדשה בשיחות הפסקת האש עשויה לגשר על הפער הממושך בין שני הצדדים היריבים. "אם תשאלו אותי אם אני היום יותר אופטימי ממה שהייתי לפני כמה ימים, הייתי אומר, כן". 

לדבריו, היו מספר עצום של הצעות, כולל אחת אמריקנית. הוא הוסיף שהוא מקווה כי יגיעו בקרוב להסכמה על השלב הראשון של תוכנית הפסקת אש תלת-שלבית - כאשר השלב הראשון יתמקד בעיקר בנושאים הומניטריים. (שחר קליימן)

נסראללה (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

17:19: נסראללה: "התקיפה בדמשק היא הקשה מסוגה בשנים האחרונות בסוריה. נתניהו מנותק מה מהמציאות כי לא השיג אף אחת ממטרות המלחמה הנוכחית. גלנט דיבר על השמדת חמאס אבל אז הגיעה התגובה מחאן יונס" עוד התייחס להפלת הכטב"מ: "אחרי שהפלנו את הכטב"מ הרמס 900 בדרום - השוק של הכטב"מ הזה בעולם קרס. זה היה צעד איכותי חשוב מאוד". (שחר קליימן)

17:15: דובר משרד הקטארי ל-BBC: "ההצעה החדשה מגשרת על הפערים באופן שלא היה כמותו, ממתינים לתגובת הצדדים - אנחנו לא בישורת האחרונה, אבל אני היום יותר אופטימי, הלחץ מארה"ב היה מכריע". עוד הוסיף, "מבלי להיכנס לפרטים, אני מקווה שנגיע להסכמה על הפסקת אש תת-שלבית, כאשר השלב הראשון יתמקד בעיקר בנושאים הומניטריים".

עשן מעל גבול הצפון ליד לבנון (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

16:53: התרעות על ירי רקטות - אזעקות בבית הלל, מעיין ברוך והגושרים.

16:50: התרעות על ירי רקטות - אזעקות בקריית שמונה.

16:49: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל-חיאם בה שהה מחבל מארגון הטרור. במהלך הלילה הותקפו תשתיות טרור נוספות. (לילך שובל)

השמדת תשתית טרור במרחב אל-חיאם // דובר צה"ל

16:46: אזעקות באצבע הגליל מחשש לחדירת כלי טיס עוין - בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, תל חי.

16:36: לאחר פגישת סמוטריץ- נתניהו: רה"מ יכנס את הקבינט מדיני-ביטחוני מחר ב-19:00.

16:30: חל שיפור במצב החיילת שנפצעה בפיגוע בסמוך לקרני שומרון - היא בהכרה ונושמת בכוחות. (מיטל יסעור בית-אור)

15:28: מסתערבי מג"ב ירושלים עצרו תשעה שוהים בלתי חוקיים שהוברחו לתוך ירושלים. (חנן גרינווד)

בתוך תא המטען: כוחות מג"ב עצרו תשעה שוהים בלתי חוקיים שהוברחו לירושלים // דוברות המשטרה

14:40: בהמשך לאזעקות על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון - מדובר בזיהוי שווא (מישל מכול)

14:27: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים. (מישל מכול)

14:24: גלנט בכנס מתגייסים בתל השומר: "מוכנים להחלטות קשות על מנת להוביל לשחרור החטופים". השר הוסיף: "התנאים המבצעיים שצה״ל יצר באמצעות לחץ צבאי בלתי פוסק על החמאס מאפשרים לנו גמישות, חופש פעולה וגם קבלת החלטות קשות כדי להחזיר את החטופים". (לילך שובל)

גלנט בכנס מתגייסים בבקום, צילום: גדעון מרקוביץ'

14:20: הגליל העליון: חשש לחדירת כלי טיס עוין ביישובי קו העימות: דישון, יפתח, מלכיה ורמות נפתלי (מישל מכול)

14:03: מאתגר את נתניהו: ליברמן צייץ "חייבים לעבור למתקפה - חייבים להיכנס לרפיח״. (יהודה שלזינגר)

14:00: כטב"מ התפוצץ בשטח פתוח ליד ראש הנקרה. אין נפגעים. (מישל מכול)

13:43: אזעקות בגין כלי טיס עוין הופעלו באזור תעשייה אכזיב מילואות, בבצת, בלימן, במצובה, בראש הנקרה ובשלומי. מצה"ל נמסר: "האירוע הסתיים". (מישל מכול)

13:26: לפיד במסר לנתניהו: "יש עתיד מוכנה לתת בכל רגע נתון רשת בטחון מלאה לעסקת חטופים". (יהודה שלזינגר)

13:21: "האיל הנוגח": טייסת כטמ"ם חדשה בצה"ל: כפי שנחשף ב"ישראל היום", נפתחה טייסת הכטמ"ם החדשה בבסיס חיל האוויר פלמחים. (לילך שובל)

"האיל הנוגח", צילום: דובר צה"ל

13:18: מפקד צבא איראן: "משטר נתניהו ייפול אם המלחמה בעזה תסתיים." עוד הוסיף הבכיר מצבא איראן: "נתניהו לקח סיכונים במשך חצי שנה בתמיכה מלאה של ארה"ב, אך לא השיג דבר". (שחר קליימן)

12:39: ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר למנות את תת-אלוף רומן גופמן למזכיר הצבאי לראש הממשלה. זאת לאחר התייעצות עם שר הביטחון, יואב גלנט, וראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי. הקצין יועלה לדרגת אלוף. (לילך שובל)

11:40: צה"ל נסוג והירי מעזה חוזר: רקטה נפלה בשטח פתוח באזור רעים. הופעלה התרעה ביישומן של פיקוד העורף בשטח פתוח. 

נפילת רקטה בדרום (ארכיון), צילום: צילום: דודו גרינשפן

11:19: כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 11 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. במסגרת פעילות בחטיבת בנימין, הלוחמים עצרו בכפר אל-מועייר ארבעה מבוקשים, בנוסף, בכפר ענתא עצרו הכוחות מבוקש נוסף והוחרם אקדח. (לילך שובל) צפו: 

11:12: בכירים מצרים לעיתון "אל-אח'באר": "חלה פריצת דרך גדולה ויש אופטימיות". עוד אישרו הגורמים המצרים כי "הנסיגה של צה''ל מדרום רצועת עזה בשעות שלפני השיחות בקהיר באה כחלק ממקדמה להסכם שעובדים עליו". עם זאת, דווח כי הצד הישראלי מתעקש על הפסקת אש זמנית בת שישה שבועות, שלא יהיה ניתן להאריכה ללא תמורה משמעותית. (שחר קליימן)

תושבים ברפיח, השבוע, צילום: אי.אף.פי

11:03: אבי מעוז: "על אף שכוחות צה''ל יוצאים מחאן יונס, על אף שעוד לא ניצחנו, ועל אף שהחטופים עוד לא שבו מהשבי - זה הזמן לקחת את הרוח הגדולה של הלוחמים ולהתקדם לעבר הניצחון המוחלט". (שירית אביטן)

10:40: בכיר בחמאס לרויטרס: אין התקדמות בנושא הפסקת האש בשיחות בקהיר. (שחר קליימן)

10:34: דיווח ראשוני: סוכל פיגוע דקירה בחסם תייסיר בבקעת הירדן, מחבלת נוטרלה. מחבלת הגיעה למחסום בחטיבת הבקעה. לאחר שסירבה להזדהות, ניסתה לדקור את לוחמי צה"ל, אשר הלוחמים הגיבו בירי ונטרלו את המחבלת. אין נפגעים לכוחותינו. (חנן גרינווד, לילך שובל)

הסכין של המחבלת, צילום: דובר צה"ל

10:30: יו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אם ראש הממשלה יחליט לסיים את המלחמה ללא מתקפה נרחבת על רפיח על מנת להכריע את חמאס, לא יהיה לו מנדט להמשיך לכהן כראש הממשלה". (יהודה שלזינגר)

רפיח, צילום: אי.פי.אי

10:02: יו"ר סיעת המחנה הממלכתי פנינה תמנו שטה דרשה מיו"ר הכנסת אמיר אוחנה לכנס דיון חירום בפגרה על מצב החטופים והחטופות בעזה. (יהודה שלזינגר)

קרובי החטופים חוסמים כביש, השבוע, צילום: אי.אף.פי

09:32: חיזבאללה מאשר את מותו של עלי אחמד חוסיין (עבאס ג'עפר). על פי הודעת חיזבאללה, חוסיין הוא תושב העיר ביירות ונהרג על ידי ישראל בגיל 40.  (שחר קליימן)

חיסול בכיר בכוח רדואן, צילום: בב

09:17: בצה"ל מאשרים: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו הלילה באזור א-סלטניה שבלבנון את עלי אחמד חסין (עבאס ג'עפר), מפקד מרחב ההתקפה חג׳יר (רכס רמים) של כוח רדואן בארגון הטרור חיזבאללה. עלי אחמד חסין שימש גורם ותיק ובכיר בארגון הטרור, מקביל בדרגתו לדרג מח״ט. במסגרת תפקידו היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור במרחב רכס רמים נגד העורף הישראלי. (שחר קליימן, לילך שובל)

חוסל עלי אחמד חוסיין (עבאס ג'עפר), צילום: .

08:59: על רקע דיווחים של התגמשות ישראלית משמעותית בחזרת עזתים לצפון הרצועה, יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ זימן את השרים וחברי הכנסת של מפלגתו לעדכונים ולהתייעצות דחופה הבוקר בכנסת. (יהודה שלזינגר)

08:55: בכיר בחמאס לרשת אל-ג'זירה אומר כי משלחת ארגון הטרור עזבה את קהיר להתייעצויות בקטאר עם הנהגת החוץ. המקור חזר על מה שפורסם באל-מיאדין ואמר כי לא חלה התקדמות במשא ומתן בקהיר, והמשלחת הישראלית לא נענתה לאף אחת מהדרישות של חמאס. (שחר קליימן)

08:44: לאחר השיגורים לעבר עוטף עזה ממרחב הומניטרי בחאן יונס, צה"ל תקף באופן מדויק והשמיד את המשגרים שמוקמו במרחב (לילך שובל)

08:37: לפי העיתון הלבנוני א-נאהר התקיפה של חיל האוויר התבצעה הלילה על בית בן שתי קומות בעיירה אל־סולטנה בבינת ג'בייל. לפי דיווחים בלבנון, המפקד בכוח רדואן שחוסל הוא עבאס ג'עפר. (שחר קליימן)

08:32: פרשן מקורב לחמאס העריך כי הסבב הנוכחי בקהיר שונה מהסבבים הקודמים. לדבריו, השינוי בעמדת ארה"ב והפעלת הלחץ שלה, עשויים להוביל את ישראל לבצע ויתורים משמעותיים. (שחר קליימן)

08:15: ראש האופוזיציה יאיר לפיד בצעדת תמיכה במשפחות החטופים בוושינגטון: "כל מי ששותק, כל מי שמסביר לנו שיש שני צדדים לסיפור. אין. אין שני צדדים לסיפור. זה לא סיפור. אלו בני אדם אמיתיים". 

ראש האופוזיציה ללפיד בעצרת בוושינגטון, צילום: .

08:12: פרטים נוספים על המגעים לעסקה: על פי פרסום בסוכנות הידיעות ערבית, ארה"ב שואפת לאלץ את חמאס ואת ישראל להגיע להפסקת אש בתוך ימים. עוד דווח כי ההצעה האמריקנית במשא ומתן מתייחסת למספר של העזתים שיוכלו לחזור לצפון הרצועה מדי יום. זאת בנוסף על השעות של הפסקת הלחימה והטיסה של כטב"מים בשמי רצועת עזה.

עצרת החטופים. העסקה מתקרבת? (ארכיון), צילום: AFP

08:10: מקורות ביטחוניים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי שלושה מחבלי חיזבאללה, ביניהם בכיר בכוח רדואן, נהרגו בתקיפה ישראלית בדרום לבנון. (שחר קליימן)

07:39: בכיר פלשתיני מצנן ואומר לרשת אל־מיאדין הלבנונית, כי עד כה לא חלה התקדמות במשא ומתן לעסקת שחרור חטופים. (שחר קליימן) 

07:00: לפי נתוני צה"ל, מניין הפצועים מתחילת המלחמה עומד על 3,202. (לילך שובל)

04:40: הפלשתינים מדווחים על הפצצות חיל האוויר באזור דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. (שחר קליימן)

תקיפת מטרות טרור ברחבי רצועת עזה // דובר צה"ל

04:05: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה של צה"ל בדרום לבנון. על פי שני מקורות ביטחוניים בלבנון, אחד מההרוגים הוא מפקד בכוח רדואן של חיזבאללה. (שחר קליימן)

03:05: הפלשתינים מדווחים כי מטוסים של חיל האוויר תקפו כמה מטרות ליד בית החולים הכוויתי ברפיח. (שחר קליימן)

03:00: דיווח מצרי: ישנה התקדמות במו"מ לשחרור חטופים, המשלחות ישובו למצרים בעוד יומיים לסיכום העסקה. גורם מצרי בכיר אמר כי "חלה התקדמות בשיחות בקהיר ויש הסכמה על הדברים העיקריים בין כל הצדדים". על פי הדיווח המשלחות של חמאס וקטאר עזבו את קהיר והמשלחת הישראלית לצד האמריקנית תעזוב בשעות הקרובות. (שחר קליימן)

02:57: פרשן מקורב לחמאס, איברהים אל-מדהון: "אני סבור שהשיחות הפעם שונות לעומת הפעמים הקודמות. המשלחת בקהיר היא בהובלת חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. המשלחת הגיעה עם כמה נקודות כוח - 1. העמידה האיתנה של הפלשתינים וההתנגדות בשטח. 2. היחס של העולם ובעיקר ההחלטה באו"ם על הפסקת אש ואימוצה על ידי סין ורוסיה. 3. השינוי בעמדה האמריקנית, והפעלת הלחץ על הצד הישראלי.

"כל אלה יפעילו לחץ על הצד הישראלי, לבצע ויתורים שעשויים להוביל להודנה ולהפסקת אש. עם זאת, יש בעיות פנים-ישראליות שעשויות למנוע זאת".

00:45: דיווח במצרים: המודיעין המצרי מנהל מגעים עם חמאס. מטרת המאמצים המצרים האינטנסיביים היא להביא להתקרבות בין העמדות שתביא להפסקת אש בעזה. יש הסכמה של המתווכחות על הצורך להגיע להפסקת אש מיידית ולעסקת חטופים. (שחר קליימן)

00:00: היום ה-15 ברציפות: הפגנות מול השגרירות הריקה של ישראל בעמאן.

היום ה-15 ברציפות: הפגנות מול השגרירות הריקה של ישראל בעמאן // רשתות ערביות

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר