"סליחה שלא הצלחנו להחזיר אותך": הובא למנוחות אלעד קציר ז"ל - שנרצח בשבי

המונים ליוו למנוחות את החטוף, שלפי ההערכות נרצח על ידי הג'יהאד האיסלאמי באמצע ינואר • אחותו ביקרה את הממשלה, וביקשה את סליחתו • ח"כ אפרת רייטן: "קשה להכיל את התסכול והכאב של המשפחה הזו שעברה כל כך הרבה בחצי השנה האחרונה רק כדי לקבל את הבשורה המרה ביותר אתמול" • יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי: "השברון האינסופי של האהבה העצומה לארץ מול שבר ההפקרה הנורא שעלה גם בחייו" • בהלוויה השתתפו בין השאר גם הזמרים אביב גפן ועברי לידר

קברו של אלעד קציר ז"ל. צילום: ללא

מאות ליוו למנוחות היום (ראשון) את החטוף אלעד קציר, שלפי ההערכות נרצח על ידי שוביו בינואר. קציר נטמן בקיבוץ ניר עוז ויחד עם ההמון השתתפו בהלוויה גם הזמרים עברי לידר ואביב גפן. אחותו של אלעד, כרמית פלטי-קציר, ביקשה את סליחתו.

בהספד שנשאה, מתחה אחותו של אלעד ביקורת חריפה על הממשלה. "היית שילוב ייחודי ונדיר של איש אדמה ואיש עקרונות ולצד זה ילד בנשמתך, עם הומור ייחודי, ודיבור איטי ועוקצני. כל כך הרבה תחומי עניין היו לך ולכולם התייחסת באותה רמת מחויבות. היית נחוש שכולם יראו את הטבע דרך עיניך הטובות, שיאהבו את האדמה ואת ישראל כמוך".

"סליחה שחייך הסתיימו באלימות"

"היית ציוני אמיתי, מהזן המוגזם, תמיד צחקנו עליך שאתה מתנחל שנולד בקיבוץ", הוסיפה. "היה לך את הלב הכי ענק בסביבה, התייחסת לכל בקשה של אמא ואבא בשילוב מתוק של הסתלבטות והיענות מוחלטת".

שלטי "אלעד סליחה" במנחם בגין בתל אביב

הייתי רוצה שראש הממשלה יכתוב לך מילה אחת - סליחה. זה לא יקרה, אז אני מבקשת במקומו וגם במקומנו סליחה. סליחה שלא הגענו אליך באותה שבת ארורה, סליחה שפחדת כל כך הרבה שעות וימים, סליחה שהוחזקת על ידי מפלצות, סליחה שחייך הסתיימו באלימות, אני מקווה שאתה יודע כמה נלחמנו עליך, סליחה שזה לא הספיק כדי להציל אותך".

ניר מצגר, בנו של החטוף יורם מצגר וחברו של קציר מניר עוז, אמר בהלוויה: "כעס, עלבון, תסכול וחוסר אונים משווע מלווים את מותך. כאשר ראינו אותך בסרטוני הג'יהאד האיסלאמי קיווינו בכל לב שתחזיק מעמד ותחזור אלינו. קיווינו שהאהבה שנרעיף עליך בשובך תעזור לך לחזור לחיים. אתה שב היום לאדמת ניר עוז בה השקעת את מיטבך. יהי זכרך מבורך".

תיעוד החטוף אלעד קציר מהשבי, צילום: רשתות ערביות

אחד האחיינים שלו הספיד אותו גם ואמר: "תמיד לימדת אותי לאהוב את המדינה שלי ולסמוך עליה. אני מצטער, אלעדי, אני לא יכול לאהוב ולסמוך. ואני לא חושב שאוכל לחזור לאהוב ולסמוך אי פעם".

עברי לידר הופיע בהלוויתו של אלעד קציר ז״ל שנרצח בשבי - ושיתף: ״אלעד, את הסיפור שלך הכרתי מקרוב כשבאתי לבקר את אמא שלך חנה בבית החולים שיבא אחרי ששוחררה מהשבי. צר לי שלא הכרתי אותך אישית. מסיפורי המשפחה למדתי כמה היית איש טוב-לב מיוחד ונעים".

חברת כנסת מטעם מפלגת העבודה, אפרת רייטן, שיתפה בעמוד ה-X שלה (לשעבר טוויטר): "יוצאת מההלוויה של אלעד קציר ז״ל תוך שאני עוברת בין הבתים המפויחים של קיבוץ ניר עוז. קשה להכיל את התסכול והכאב של המשפחה הזו שעברה כל כך הרבה בחצי השנה האחרונה רק כדי לקבל את הבשורה המרה ביותר אתמול. את כרמית אחותו של אלעד ז״ל הכרתי כאשר הקראתי את הדברים של חנה אמה ששוחררה מהשבי במליאה. התאהבתי בה מיד ומאז אני בקשר איתה. כמה היא נלחמה על אלעד. לשמוע אותה מבקשת סליחה היום ליד קברו קרע לי את הלב".

גם יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, צייצה: "הלוויה של אלעד קציר שנחטף חי וחזר בארון התקיימה בניר עוז היום. עמדתי שם ושמעתי עוד הספד ועוד הספד ועוד הספד ובכולם חוזרת בקול שבור המילה הקרה ובקשת סליחה, שלא הצלחנו להחזיר אותך. זה השברון האינסופי של האהבה העצומה לארץ מול שבר ההפקרה הנורא שעלה גם בחייו של אלעד. שבר שדורות של ישראליות וישראלים יאלצו להתמודד איתו ולמצוא לו פתרון".

גופתו של קציר בן ה-47, שנחטף מניר עוז שם עבד בגידולי שדה וכמנהל ענף ההשקיה, חולצה בלילה שבין שישי לשבת. על פי ההערכות, הוא נרצח באמצע ינואר, זמן קצר לאחר שפורסמו שני אותות חיים ממנו בסרטונים של הג'יהאד האיסלאמי. גופתו נקברה בחאן יונס, סמוך למחנה הפליטים, במתחם לחימה בשטח בנוי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר