תקרית חריגה ברצועה: הפלשתינים טוענים - ארבעה עובדי ארגון סיוע בינ"ל נהרגו בתקיפת רכב

על פי הדיווחים ההרוגים בעלי אזרחויות זרות, לרבות אוסטרליה ופולין • דובר צה"ל: "חוקרים את פגיעת הטכב"מ באילת" • חוסל מפקד בכיר בכוח קודס ולפי דיווחים ערביים גם חוסיין אמיר אללה, ראש המטכ"ל של משמרות המהפכה בסוריה • מספר הרוגים בתקיפה בבירת סוריה • בכירים ישראלים ואמריקנים ידונו היום בפעולה ברפיח • בצה"ל אישרו: "כטב"מ פגע בבסיס חיל הים באילת" • תושבים בטבריה מדווחים על יירוטים בשמי העיר

מבנה סמוך לשגרירות האיראנית נפגע בתקיפה בדמשק

היום ה-178 למלחמה: מוחמד רדא זאהדי, בכיר מאוד בכוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון חוסל בדמשק.  הותר לפרסום: סמ"ר נדב כהן, בן 20 מחיפה, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. בצה"ל מאשרים: כטב"מ שחדר מכיוון ירדן הלילה (בין ראשון לשני) פגע בבסיס חיל הים באילת.

עדכונים שוטפים

02:10: דובר צה"ל הגיב לתקרית בה נהרגו עובדי ארגון סיוע בינ"ל והדיע כי "צה"ל החל בתחקור מעמיק של האירוע על ידי הדרגים הבכירים ביותר, לשם הבנת כלל הנסיבות של התקרית".

01:29: אזעקות בבבית הלל שבאצבע הגליל.

00:42: הפלשתינים מדווחים כי כי ארבעה זרים עובדי ארגון הסיוע הבינ"ל World central kitchen, נהרגו בתקיפת רכב במרכז רצועת עזה. על פי הדיווחים ההרוגים הם בעלי אזרחויות זרות: מפולין, אירלנד, בריטניה ואוסטרליה. הנהג הפלשתיני של הקבוצה נהרג אף הוא.

00:40: באיראן דיווחו כי אחד ההרוגים בתקיפה בדמשק, חוסיין אמאן אל-להי, גם היה בכיר בכוח קודס של משמרות המשמרות המהפכה.

חוסיין אמאן אל-להי, בכיר במשמרות המהפכה שנהרג גם הוא בתקיפה בדמשק, צילום: רשתות ערביות

00:05: זוהתה מטרה אוירית חשודה שעשתה את דרכה משטח סוריה לישראל. המטרה הופלה בשטח סוריה ובצה"ל בודקים האם מדובר בטיל שיוט.

00:03: היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן נועד בשיחת וידאו מאוטבחת עם ראש המ"לל צחי הנגבי והר לעיניינים אסטרטגיים רון דרמר. הצדדים דנו בפעולה הישראלית ברפיח. בארה"ב הביעו חשש מפני פעולה שכזו ובישראל אמרו כי יקחו בחשבון את עמדת ארה"ב ויקיימו דיינוי מעקב באשר לפעולה ברפיח.

23:55: צה"ל: מטרה אווירית שהייתה בדרכה לישראל יורטה מעל שטח סוריה

23:53: דיווחים פלשתיניים: כמה הרוגים בתקיפת רכב בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה

23:47: האופוזיציה הסורית דיווחה על 11 הרוגים בתקיפה בדמשק

23:40: לאחר האזעקות בדרום הגולן: דיווחים על תקיפה בסוריה. 

23:00: אזעקות באזור הכינרת ודרום הגולן מחשש לחדירת כלי טיס עוין. הרשימה המלאה: אבני איתן, אלי עד, אפיק, בני יהודה וגבעת יואב, גשור, חספין, כפר חרוב, מבוא חמה, מיצר, נאות גולן, נוב, נטור, רמת מגשימים, אזור תעשייה בני יהודה וחמת גדר. דיווחים על יירוט. 

21:57: משמרות המהפכה פרסמו רשימה של הבכירים האיראנים שחוסלו בסוריה: הגנרלים מוחמד רזא זהדי ומוחמד רחימי ועוד חמישה ממלוויהם. בהודעה הטיל הארגון את האחריות לפעולה על ישראל. סה"כ שבעה הרוגים לפחות. לפי שעה אין אישור למותו של גנרל נוסף מלבד זהדי והסגן שלו רחימי.

21:51: חמאס פרסם גינוי בעקבות חיסול הבכירים בדמשק: "הפרה ברורה של החוק הבינלאומי ושל הריבונות של סוריה ואיראן. זאת הסלמה ציונית מסוכנת".

21:39: דיווחים ערביים: חוסיין אמיר אללה, ראש המטכ"ל של משמרות המהפכה בסוריה הוא מחוסל נוסף בתקיפה בדמשק.

21:36: חמאס תוקף את ישראל בעקבות ההחלטה בכנסת לגבי סגירת משרד אל-ג'זירה בארץ: "ישראל מנסה לטשטש את האמת במסכי התקשורת החופשית".

21:30: אזעקות בגליל המערבי: אזור תעשיה בצת וראש הנקרה. זוהו כחמישה שיגורים שחצו מלבנון ונפלו בשטח פתוח אין נפגעים או נזק. 

20:41: דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי מסכם את הפעולה בשיפא: "הרגנו יותר מ-200 מחבלים, עצרנו 900 חשודים בטרור, מהם חמאס והג'יאהד האיסלאמי. מהחקירות עולה מודיעין משמעותי שישמש אותנו בהמשך. חמאס הפך את בית החולים למפקדה שלו. בבית החולים היו רק 300 חולים ואנשי צוות, מעט לעומת כמויות המחבלים. כולם פונו בבטחה, למעט חולים שנשארו במתחם וקיבלו סיוע ומזון".

כמו כן התייחס לכטב"מ שפגע בבסיס חיל הים באילת: "כלי טיס, שנוצר והוכוון על ידי איראן פגע בבסיס חיל הים באילת". לסיום אמר: "אנחנו במלחמה מורכבת ובהערכת מצב מתמשכת. ההנחיות בעורף נותרו בעינן. אנחנו עדיין במלחמה - אסור להיכנס לשאננות. האופן בו אתם נוהגים באחריות ובחוסן למרות הקושי והמורכבות מצמצם את הפגיעה באזרחים. במידה ויהיה שינוי במרחב כזה או אחר נעדכן את הציבור". 

20:00: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב חנין שבדרום לבנון. כוחות צה״ל תקפו מבנה שבו אוחסנו אמצעי לחימה לצד מטרות טרור נוספות במרחבים ג'בל חממיס ועיתה א-שעב.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב חנין שבדרום לבנון. במהלך היום כוחות צה״ל תקפו מבנה בו אוחסנו אמצעי לחימה לצד מטרות טרור נוספות במרחבים ג'בל חממיס ועיתה א-שעב שבדרום לבנון.

19:30: דיווחים ערביים: מוחמד האדי רחימי, שהיה סגנו של זהדי בכוח קודס, הוא אחד ההרוגים בתקיפה הישראלית בדמשק.

18:49: רשת תסנים האיראנית מדווחת על לפחות חמישה הרוגים בתקיפה. באיראן אישרו כי חוסל מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון. (שחר קליימן)

18:11: דיווח באל-ערביה: המחוסל בתקיפה בלבנון הוא מוחמד רדא זאהדי, בכיר מאוד בכוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון. לכתבה המלאה (שחר קליימן)

מוחמד רדא זאהדי, בכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון, צילום: רשתות ערביות

18:09: רכוש, כסף מזומן וזהב בשווי של מעל מליון שקלים נתפס בביתה של החשודה סבאח עבד אל אסלאם הניה, אחותו של אימסעיל הניה. (איליה יגורוב)

17:59: התרעות על חדירת כלי טיס עוין בדישון, יפתח, מלכיה ורמות נפתלי.

17:54: האופוזיציה הסורית: מידע ראשוני כי שני יועצים במשמרות המהפכה חוסלו בתקיפה הישראלית. (שחר קליימן)

17:53: דיווח איראני: כמה הרוגים איראנים בתקיפה הישראלית בקונסוליה בדמשק. ערוץ טלגרם פרו-איראני הדגיש כי השגריר האיראני בדמשק ובני משפחתו לא נפגעו בתקיפה. (שחר קליימן)

17:42: דיווח ערבי: חוסל בכיר איראני בקונסוליה של טהרן בדמשק (שחר קליימן)

17:37: בה בעת, דווח בכלי תקשורת איראניים כי המבנה שהותקף הוא הקונסוליה האיראנית. (שחר קליימן)

זירת החיסול בדמשק, צילום: רשתות ערביות

17:18: התקיפה בסוריה: מבנה של השגרירות האיראנית בדמשק נפגע בפיצוץ, הערכה כי מדובר בחיסול. על פי הדיווחים ישנם מספר הרוגים בזירה. (שחר קליימן)

17:07: כלי תקשורת בסוריה מדווחים היום (שני) על פיצוצים בעיר דמשק. על פי הדיווחים, ההערכה היא שמדובר בתקיפה ישראלית, אך הודגש כי עדיין מבררים את נסיבות התקיפה. (שחר קליימן)

תיעוד תקיפה בסוריה, צילום: רשתות ערביות

17:05: תושבים בצפון מדווחים על יירוטים מעל טבריה. (עידן אבני)

דיווחים: יירוטים מעל שמי טבריה

-

דיווחים על יירוטים מעל שמי טבריה, צילום: השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

14:15: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי בכירים אמריקנים וישראליים ידונו היום בשיחת וידיאו בפעולה ברפיח. 

13:37: צה"ל מאשר: "כלי הטייס שיצא מעיראק ונפל במרחב מפרץ אילת הלילה - פגע בבסיס צבאי". לא הרחק משם עגנו כלי שיט של חיל הים, בהם אחת מספינת הטילים החדשות של זרוע הים - סער 6. דובר צה״ל: אין נפגעים ונגרם נזק קל למבנה. האירוע מתוחקר. (לילך שובל)

13:32: הליכוד: "ראש הממשלה נתניהו שוחח כעת עם יו״ר הקואליציה אופיר כץ וביקש לוודא שהחוק לסגירת אל ג׳זירה בישראל יאושר הערב בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. החוק החדש מקנה לראש הממשלה את הסמכות לסגור את שידורי הערוץ בישראל. לאחר אישור החוק, רה"מ יפעל מיידית לסגירת אל ג׳זירה בהתאם לנוהל שנקבע בחוק".

12:15: לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בבית המחבל מהפיגוע בגן יבנה אמש; תשעה מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון. (חנן גרינווד)

10:30: מקור מצרי גילה לעיתון "אל־ערבי אל־ג'דיד" כי הגורמים ממדינות ערב, שלהם הוצגה התוכנית של ישראל, הבהירו כי "לא יהיו כוחות ערביים, אלא במסגרת סיוע בקבלת ובמסירת סמכויות ברצועת עזה מישראל לרשות הפלשתינית". (שחר קליימן)

09:25: כוחות צה"ל ושב"כ השלימו הבוקר את המבצע במרחב בית החולים שיפאא'. כוחות שייטת 13, צוות הקרב של חטיבה 401 וסיירת נח״ל בפיקוד אוגדה 162 יצאו ממרחב בית החולים. לכתבה המלאה (לילך שובל) 

בית החולים שיפא לאחר נסיגת צה"ל, צילום: רשתות ערביות

08:10: בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה אחותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אִסמאעיל הנייה, תושבת תל שבע, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל. לכתבה המלאה (איציק סבן)

08:06: הפלשתינים דיווחו הלילה על מותם של שני קצינים מהמודיעין הכללי - עבד אל-פתאח אל-מסרי ועבד אללה אל ברברי, שנהרגו במהלך חזרתם מאבטחת שיירת אספקה הומניטארית לצפון רצועת עזה. (שחר קליימן)

07:23: כוחות צה"ל עוזבים הבוקר את ביה"ח שיפא בתום הפעילות במקום.

בית חולים שיפא לאחר שכוחות צה"ל עזבו את המקום // רשתות ערביות

06:00: הותר לפרסום: סמ״ר נדב כהן בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד 77, עוצבת "סער מגולן" (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה. 

סמ"ר נדב כהן, צילום: דובר צה"ל

04:00: דיווחים פלשתיניים: עשרות גופות אותרו במתחם בית החולים שיפא עם נסיגת צה"ל מהמקום. 

03:22: דיווחים: כוחות צה''ל פועלים בשעה זו בבית המחבל מהפיגוע בגן יבנה, בכפר דורה דרומית לחברון.

02:25: האזעקות באילת: כוחות צה"ל זיהו מטרה אווירית חשודה שחצתה מכיוון ירדן לעבר שטח מדינת ישראל, נפלה במרחב מפרץ אילת, אין נפגעים ונגרם נזק קל למבנה. המיליציות השיעיות בעיראק לקחו אחריות על הכטב"ם שנורה. (רונית זילברשטיין)

פיצוצים ויירוטים מעל שמי מפרץ אילת// השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

01:38: אזעקות נשמעו באילת בעקבות חשד לחדירת כלי טיס עוין. מטוסי קרב ירטו מטרה חשודה, כאשר תושבי העיר דיווח על פיצוץ שנשמע. (רונית זילברשטיין) 

פיצוצים מעל שמי העיר אילת, צילום: השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

0:10: דיווחים בלבנון: צה''ל הפגיז מטרות באזור אל-חיאם שבדרום המדינה.

23:19: בכיר חמאס מוחמד נזאל אמר לרשת "אל־ג'זירה" כי "יש פער במשא ומתן עם ישראל בנוגע לעסקת חטופים" וכי המתווכים הבטיחו להסיר את המכשולים בשיחות בקהיר". (שחר קליימן)

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, דנה בן שמעון, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר