"איש חסד של אמת": יצחק צייגר נרצח בפיגוע בעלי

צייגר (57) משבי שומרון היה מתנדב בזק"א ושלף את נשקו האישי כדי להילחם במחבל • בארגון הספידו: "מוותיקי המתנדבים בזק"א מחוז שי שמסר נפש למען כבוד המת והקדיש ימים ולילות להביא כל יהודי לקבר ישראל" • ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ: "איש ארץ ישראל ותורת ישראל שחי כך ונהרג כך על קידוש ה' תוך שהוא אוחז בנשק כדי להדוף את בן הבליעל"

יצחק צייגר שנרצח בפיגוע היום בעלי. צילום: ישי סמינסקי\TPS

יצחק צייגר בן 57 מהיישוב שבי שומרון נרצח היום (חמישי) בפיגוע בתחנת הדלק בעלי. צייגר היה מתנדב בארגון זק"א והותיר אחריו שלושה בנים ושני נכדים. יצחק נשא לאישה רק לפני שנתיים את שלומית, גיסתו של ראש ישיבת ההסדר בשבי שומרון הרב יהשע שמידט. יצחק היה עובד בזק. התגורר במשך 30 שנים ביישוב פסגות.

הרגעים שאחרי: זירת הפיגוע בתחנת הדלק בעלי // צילום: יוני ריקנר

צייגר התנדב לאורך שנים בארגוני ההצלה והחירום וסייע במסירות לכל נצרך. המחבל הפתיע אותו וירה בו בשעה שתידלק בתחנת הדלק. יצחק הספיק לשלוף את האקדח כדי להשיב אש אך נהרג מאש המחבל.

הידיעה על האסון הגיע לבני המשפחה כששהו עם היישוב כולו בסעודת ההבראה של היום האחרון לשבעה של שכנם - סמ"ר נריה בלטה שנפל בקרבות בעזה. 

יו"ר שבי שומרון אלי אלול: "אין לי מילים. הלב מרוסק. לאבד שניים מבני הישוב הקטן שלנו תוך שבוע. זה בלתי נתפס. יצחק היה איש חסד, חבר טוב, תמיד ראשון לעזור. התרגשנו איתו ועם שלומית כשהקימו בית רק לפני שנתיים. אנחנו כל הישוב נחבק את שלומית ואת המשפחה ונסייע לה בכל מה שנוכל. נאסוף את הכוחות יחד. האויב לא יוכל לנו". 

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, חבר טוב של יצחק: "יצחק היה חבר טוב וקרוב. אני מכיר היטב למעלה מ-20 שנה. איש חסד מהשורה הראשונה, אדם נעים הליכות שגידל משפחה לתפארת. איש ארץ ישראל ותורת ישראל שחי כך ונהרג כך על קידוש ה' תוך שהוא אוחז בנשק כדי להדוף את בן הבליעל. יצחק, אנחנו נמשיך בדרכך וננצח את הרשע הזה. נעמיק כאן שורשים ונכה באויבנו". 

יצחק צייגר שנרצח בפיגוע בעלי,

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, תושב היישוב שבי שומרון וחבר המשפחה, דפק בדלת בית המשפחה ומסר לרעייתו שלומית את הבשורה המרה יחד עם עובדת סוציאלית, יו"ר הצח"י הישובי ופרמדיק בן הישוב: "הלב מלא בצער אינסופי. יצחק היה חבר יקר מאוד, אוהב אדם בכל נימי נפשו. אין כמעט גוף בארץ שהוא לא התנדב בו, עשה חסד בישוב, תמיד היה נוהג לעצור את הרכב, להזמין אנשים, מארח אותם, אהב את ארץ ישראל בכל מאודו, היה גאה לגור בשבי שומרון. אהב אהבת נפש את שלומית אשתו, היה השכן הכי טוב שיכול להיות, והחבר הכי מקסים שיכול להיות. הלב מרוסק, אבל הרוח שלנו איתנה. בתוך פחות משבוע שני הרוגים, אותו הרחוב, בית מול בית ממש. בצד אחד של הרחוב החייל סמ"ר נריה בלטה, גיבור ישראל, ובבית ממול יצחק צייגר, שכל כולו עזרה הדדית". 

עוד הוסיף דגן: "כשנכנסתי עם המשלחת לבשר לשלומית את הבשורה הנוראה היא אמרה לי: 'יצחק שם, אני רואה את הרכב שלו בטלוויזיה, הוא מטפל בפצועים'. לאשתו היה ברור, שאם הוא שם, אז הוא מטפל באנשים כמו שתמיד עשה. ואז לצערי הרב נאלצתי לבשר לה שנרצח עי המחבלים הברברים. אנחנו נאסוף את השברים ואנחנו נהיה עוד יותר חזקים, יחד עם כל עם ישראל ניתן את הכוח לממשלת ישראל ולצה"ל ולמערכת הביטחון להכות מכה ניצחת את הברברים, וניתן כמתיישבים את הכוח גם לממשלה ולכל עם ישראל בחיזוק ההתיישבות כאן בשבי שומרון, שאיבדה שניים מטובי בניה, בתוך פחות משבוע. נחזק את כל ההתיישבות ביהודה ושומרון, בעוטף עזה ובגבול הצפון".

יצחק צייגר בעת התנדבותו בזק"א, צילום: דוברות זק״א

חיים וינגרטן ראש אג"מ זק"א: "הלב נשבר. מתנדבים שהגיעו לטפל בכבוד המת בזירת הפיגוע זיהו את חברם לצוות, איש חסד של אמת, מתנדב ותיק ומוערך בזק"א מחוז ש"י הרב יצחק צייגר הי"ד שנרצחי ע"י מחבל נתעב בעת שתדלק את רכבו בדרכו למשימת זק"א.
איציק הי"ד הקדיש את כל כולו למען הזולת ופעל במסירות רבה בכל מקום אליו נדרש, בצנעה ובענווה, מהראשונים לפעול ולהגיש סיוע בכל תחומי חייו. מתנדבי זק"א כואבים ומבכים את לכתו, בתפילה שמי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די".

אסף ברוכי, ראש צוות זק"א בנימין: "איציק הי"ד ואני קבענו להיפגש הערב, לאסוף גמרות שחולקו למתנדבי זק"א לקראת הדף היומי שמתחיל הערב. כל חייו שילב תורה עם עזרה לזולת בחסד של אמת. ספגנו אבידה קשה מנשוא והנפש מתקשה להאמין".

זירת הפיגוע בעלי בו נרצח צייגר, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

כאמור, הערב (חמישי) התקבל דיווח על ירי בתחנת הדלק בעלי במהלכו הגיע המחבל מחמד מנאצרה בן 31, תושב מחנה הפליטים קלנדיה, עם רכב בעל לוחית רישוי צהובה כשהוא חמוש ברובה M-16 וירה לעבר אזרחים באזור. שני ישראלים, צייגר ונער בן 17 נרצחו בפיגוע, המחבל חוסל בזירה על ידי אביעד גזבר, בעל מסעדת חומוס אליהו, בה נרצחו ארבעה ישראלים לפני תשעה חודשים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר