נתניהו מקשיח עמדות לקראת המו"מ בקטאר: "לגרש לחו"ל אסירים שרצחו ישראלים"; גלנט: "במקרה של הפוגה זמנית בעזה - נעצים את האש בצפון"

ראש הממשלה אמר את הדברים בראיון ל-CBS • עוד אמר על פעולת צה"ל ברפיח: "ברגע שנתחיל אותה נהיה כמה שבועות מניצחון מוחלט" • "דיווח מצרי: קטאר תארח השבוע את שיחות המתווכחות למשא ומתן • הותר לפרסום: סמ"ר עידו אלי זריהן וסמ"ר נריה בלטה נפלו בקרב בדרום רצועת עזה

חטיבת המילואים ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

היום ה-142 למלחמה: קבינט המלחמה החליט במהלך הלילה: משלחת ישראלית תצא להמשך המו"מ לעסקת שחרור חטופים בקטאר. לאחר המטחים הכבדים מלבנון, לילה שקט נרשם בצפון גם לעבר יישובי הדרום לא בוצע ירי ארה"ב ובריטניה תקפו מטרות של החות'ים בבירת תימן.

 
 

עדכונים שוטפים:

04:32: אזעקות בצפון: התרעות על חדירת כלי טיס עוין במג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי''ב, נמרוד ועין קנייא.

03:30: דיווחים פלשתיניים: שני מחוסלים ועשרות פצועים בתקיפה של חיל האוויר סמוך לבית החולים נאצר בחאן יונס. 

03:26: על פי דיווחים ערביים, צה"ל פועל לאורך כל שעות הלילה בחלקים נרחבים ביו"ש: כמה חשודים נעצרו באזור שכם, שיירות של כלי רכב צה"ליים נצפו גם ברמאללה, בית אומר וטול כרם.

03:04: בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי להיפגש בדחיפות עם נציגים משתי המפלגות על מנת לדון בחוק המימון הממשלתי לפני הדד-ליין להשבתת הממשל. בנוסף, הנשיא ידון בחבילת הסיוע המשולשת לישראל, אוקראינה וטייוואן. 

01:10:  דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי פרסם מאמר ב"וול סטריט ג'ורנל" בו הוא מתאר כיצד חמאס משתמש באזרחים כמגן אנושי, והצהיר כי מטרתו של צה"ל הוא להשיב את החטופים ולהבטיח שטבח 7 באוקטובר לא יחזור: "חמאס עבר מטבח באזרחים ישראלים - להסתתרות מאחורי אזרחים עזתים". לידיעה המלאה

01:07: לשכת ראש הממשלה הודיעה כי בישיבת קבינט המלחמה הערב הציג צה"ל את תכנית פינוי האוכלוסייה מאזורי הלחימה בעזה ואת התכניות המבצעיות להמשך. בנוסף, אושרה התכנית לאספקת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה באופן שימנע את תופעות הביזה שאירעו בצפון הרצועה ובאזורים אחרים.

00:07: בעזה דווח על שלושה הרוגים בתקיפת בית בצפון רפיח. כלי תקשורת פלשתיניים מסרו על תנועה ערה של מזל"טים במרחב האווירי בעיר וסביבתה. כמו כן, דווח על ירי בשכונת אלאמל בח'אן יונס, הפצצות מתמשכות בשכונות זיתון ושג'אעיה. תקיפות גם במחנה אלמראזי במרכז הרצועה. (דנה בן שמעון)

23:58: רשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי על פי מקורות רשמיים, הממשלה של הרשות הפלשתינית תגיש מחר את התפטרותה ליו"ר הרשות אבו מאזן. לפי הדיווח, ההתפטרות הינה יוזמה של אבו מאזן עצמו עקב הלחצים שהפעילו מדינות האזור והממשל האמריקני.

23:15: הערוץ "אל-מנאר" שמזוהה עם חיזבאללה מדווח כי ישראל תוקפת בעיירה חולא שבדרום לבנון. 

22:35: בסוכנות הידיעות AFP מדווחים כי אמיר קטאר, תמים בן חמד א-ת'אני, ייפגש מחרתיים עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז, וישוחח איתו על המשא ומתן על הפסקת אש ושחרור החטופים בין ישראל לחמאס. מארמון הנשיאות הצרפתי נמסר כי "קטאר מעורבת במיוחד בשחרור החטופים, שנמצא בראש סדר העדיפויות שלנו".

21:19: נתניהו הנחה את צוות המשא ומתן לעסקת החטופים לדרוש שאסירים שרצחו ישראלים - יגורשו לחו"ל.

21:10: מאות אלפי מפגינים בברזיל יצאו לרחובות סאו פאולו, על מנת להפגין בעד הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו ונגד הנשיא הנוכחי לולה דה סילבה. לידיעה המלאה

20:00: על רקע יציאת המשלחת הישראלית מחר לקטאר לדיונים על המגעים לעסקת חטופים נוספת, הקבינט לניהול המלחמה מתכנס הערב.

19:01: שר הביטחון גלנט בפיקוד הצפון: ״מתכננים להגביר את עוצמת האש נגד חיזבאללה, שלא מצליח למצוא מחליפים למפקדים שאנו מחסלים. במקרה של הפוגה זמנית בעזה - נעצים את האש בצפון באופן בלתי תלוי, ונמשיך עד להסגה מלאה של חיזבאללה והשבת התושבים לבתיהם״.

גלנט: "במקרה של הפוגה בעזה - נעצים את האש בצפון" // צילום: אלעד מלכה, שירה קינן

18:58: המשלחת הישראלית תצא מחר לקטאר להמשך המגעים לעסקת חטופים.

17:41: צה״ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה יוצאת ממבנה צבאי במרחב בליידא. כלי טיס זיהה חוליית מחבלים יוצאת ממבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב, מטוסי קרב תקפו את החולייה ושני מבנים צבאיים נוספים במרחב.

17:11: בהתייחס לדיווחים שעלו בתקשורת הערבית בעניין הקמת ממשלת טכנוקרטים פלשתינית במהלך הימים הקרובים, בכיר פלשתיני אומר ל"ישראל היום": הנהגת הרשות הפלשתינית אמנם מקיימת דיונים בנושא אך עדיין אין ודאות לגבי העיתוי שבו זה יקרה.

הריסות ברצועת עזה, צילום: אי.אף.פי

הוא ציין כי נושא הקמת ממשלת מומחים מונח על שולחנו של יו"ר הרשות אבו מאזן אבל לא נקבעו באופן סופי זהות חברי הממשלה או המועד לכך.

17:01: מלך ירדן עבדאללה נפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, ואמר כי "המשך המלחמה ברצועת עזה במהלך רמדאן עלולה להביא להרחבת הסכסוך". כך דיווחה סוכנות הידיעות הירדנית, פטרה, שהוסיפה כי המלך עבדאללה הדגיש את הצורך ב"הפסקת אש בעזה והגנה על אזרחים חפים מפשע". מלשכת אבו מאזן, נמסר כי במהלך הפגישה הוא "הזהיר מפני כוונת ישראל להטיל הגבלות על כניסת מתפללים למסגד אל-אקצא במהלך חודש הרמדאן, והדגיש את הצורך להתחייב על שמירת המעמד ההיסטורי והמשפטי של המקומות הקדושים".

מלך ירדן עבדאללה נפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, צילום: אי.אף.פי

16:52: האזעקה בגליל העליון - זוהה שיגור אחד שנפל בשטח פתוח.

16:42: התרעות צבע אדום בצפון: דישון ומלכיה. 

16:21: (עדכון) התרעת צבע אדום בצפון על חדירת כלי טיס באצבע הגליל - התרעת שווא.

16:18: נתניהו בריאיון ל-CBS: "כולנו עובדים על עסקת חטופים, לא יכול להגיד אם היא תצא לפועל". על פעולה של צה"ל ברפיח אמר רה"מ: "ברגע שנתחיל אותה נהיה כמה שבועות מניצחון מוחלט". לידיעה המלאה.

הריסות ברצועת עזה, צילום: אי.אף.פי

16:12: יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ במהלך סיור בצפון: "אנחנו מקדמים בימים אלו מאמץ כדי להביא מתווה להשבת חטופינו וממשיכים להילחם. הדרך עוד ארוכה. אני מבקש להגיד לציבור הישראלי - אנחנו לא עוצרים עד שמחזירים. לא עוצרים את הלחימה עד שמחזירים את חטופינו. ולא עוצרים את המערכה, עד שמחזירים את התושבים לבתיהם בביטחון, ומסירים את האיום של חמאס מאזרחי ישראל". 

16:00: סמוטריץ' בכנס ירושלים: "המשא ומתן מנוהל באופן הזוי. העסקה הבאה צריכה להיות ביחס טוב יותר עבורנו של חטוף תמורת מחבלים ושל ימי הפוגה על כל חטוף, בוודאי לא ביחס גרוע לאין שיעור. אצביע נגד כל עסקה כזו במתווה כפי שמתפרסם".

15:48: באזעקה האחרונה במנרה זוהה שיגור אחד משטח לבנון שנפל בשטח פתוח. (עידן אבני).

15:28: עיריית כפר סבא עדכנה: החייל סמל עוז דניאל, תושב העיר, שנעדר מ-7 באוקטובר - הוכרז חלל צה״ל.

סמל עוז דניאל, צילום: ללא

15:18: היירוט מול חופי נהריה: מיירטים שוגרו ככל הנראה בעקבות זיהוי שווא. (עידן אבני)

14:59: דרעי בכיכר השבת על הסיכוי לעסקת חטופים: "יש סיכוי טוב לעסקה אבל אנחנו עדיין רחוקים. אתמול כולם היו באותה דעה, לא היו חילוקי דעות. רוצים להביא עסקה טובה שהיא תשיג כמה מטרות אבל שהיא תעבור גם בציבור הישראלי, אין לנו בינתיים פידבקים מהחמאס". על השותפות עם גנץ: " לא דבר שהוא להרבה זמן, אם לא נדע להחזיק אותו, ויכול להיות שאי אפשר להחזיק אותו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי, צילום: אורן בן חקון

14:30: בהמשך לאזעקות בגליל העליון - אותרו מספר נפילות בשטח חקלאי מדרום לקרית שמונה. נזק נגרם לרכוש ולציוד חקלאי.

14:12: המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר קרית שמונה ללא דיווח על נפגעים ונזק בשלב זה. (עידן אבני)

14:10: חמישה שיגורים נוספים במטח האחרון לאזור קרית שמונה. לא ידוע על נפגעים. (עידן אבני)

13:59: אזעקות נוספות בקריות שמונה.

יירוטים במרחב הימי באיזור נהריה

13:49: מרכז המחקר עלמא: "מתחזקת ההערכה כי שני הרוגי חיזבאללה האחרונים השתייכו ליחידת הברחות הנשק של ארגון הטרור". (שחר קליימן)

13:31: אזעקות בקריית שמונה והסביבה. 

13:18: דיווח מצרי: קטאר תארח השבוע את שיחות המתווכחות למשא ומתן ישראל לחמאס. 

13:05: צה"ל: במהלך השבוע האחרון הסתיימה הפעילות הממוקדת בבית החולים ׳נאצר’ נגד ארגון הטרור חמאס. לאחר שנעצרו כ-200 חשודים בפעילות טרור בבית החולים ונמצאו ממצאים נוספים המעידים על פעילות טרור מתוך המרחב; נמשכה פעילות הסיוע ההומניטרי לבית החולים בהובלת עוצבת הקומנדו ומפקדת התיאום והקישור לעזה. (לילך שובל)

תיעוד: הכנסת מיכלית הסולר לבית החולים נאצר // דובר צה"ל

פעילות הסיוע ההומניטרי לבית החולים נאצר, צילום: דובר צה"ל

12:50: לוחמי צה"ל שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 12 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון; בימים האחרונים הושלם מבצע הנדסי לסיכול ומניעת טרור בחטיבת עציון. (לילך שובל)

12:46: המו"מ על החטופים: בכירים ישראלים אומרים כי מוקדם מידי לפתח ציפיות. ההצעה שפורסמה בתקשורת הונחה על ידי המדינות המתווכות, אבל טרם התקבלה תשובת חמאס. בירושלים מקווים שהמתווכות יודעות להביא את חמאס למסגרת שהם עצמן שמו על השולחן. כמו כן, עדיין אין רשימה ברורה של שמות החטופים במו"מ. (אמיר אטינגר)

12:25: אזעקות בגליל העליון, חשש לחדירת כלי טיס עוין. 

12:22: דיווחים בעזה: לחימה בשטח וחילופי אש בשכונת זייתון בעיר עזה. ירי ארטילריה כבד ממזרח לחאן יונס. שני הרוגים פלשתינים ופצועים בהפפצה בבית לאהיא בצפון הרצועה. משרד הבריאות של חמאס: 86 הרוגים ביממה האחרונה. מתחילת המלחמה נהרגו 29692 בני אדם ברצועה ו 69879 נפצעו. (דנה בן שמעון)

11:56: הותר לפרסום: סמ״ר עידו אלי זריהן, בן 20, מירושלים, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. (לילך שובל)

סמ"ר עידו אלי זריהן, צילום: דובר צה"ל

11:49: חיזבאללה אישר כי שניים ממחבליו נהרגו בתקיפה ישראלית. שני המחבלים - אחמד אל-עפי וחוסיין א-דיראני - הם תושבי אזור הבקעא במזרח לבנון, הסמוך לגבול הסורי. מוקדם יותר דווח בסוריה על שני פעילים בחיזבאללה שנהרגו בתקיפה של ישראל נגד משאית. (שחר קליימן)

11:18: הבכיר בחמאס האשים ברשת אל-ג'זירה כי ישראל מתחמקת ממתן מענה לדרישות "החשובות ביותר" ל"הפסקת התוקפנות", לנסיגה מוחלטת של צה"ל מרצועת עזה ולחזרת העזתים לצפון הרצועה. (שחר קליימן)

11:12: בכיר בחמאס לתקשורת הערבית: האווירה האופטימית שלפיה יושג בקרוב הסכם לשחרור חטופים אינה משקפת את האמת. פעלנו מול המתווכים באופן חיובי להפסקת המלחמה. (שחר קליימן)

11:00: הלחימה בחאן יונס מעמיקה: במבנה נוסף שנסרק ששימש כמעבדה רפואית במרחב ה'עבסנים', אותרו משגר רקטות ורקטה ארוכת טווח אשר הוסלקה בתוך מקרר. (לילך שובל)

תיעוד: משגר רקטות אותר במעבדה רפואית בחאן יונס // דובר צה"ל

10:30: האזעקות בצפון: מספר נפילות באזור רכס רמים, שלוש נפילות במרחב מרגלית. (עידן אבני)

10:21: אזעקות בקריית שמונה והסביבה. 

10:01: על פי עיתון לבנוני, ישראל שיגרה טיל מהאוויר לעבר משאית בשעות הבוקר, מה שהוביל לשני הרוגים של חיזבאללה בעלי אזרחות לבנונית. מקורות סוריים המזוהים עם משטר אסד מאשרים כי הותקפה משאית באזור העיר קסיר שבין מחוזות דמשק וחאלב, ובנקודה קרובה לגבול עם לבנון. (שחר קליימן)

10:00: דובר צה״ל, תת אלוף דניאל הגרי, הגיע לכפר השיקומי ״עדי נגב - נחלת ערן״ לבקר את פצועי המלחמה ואת אחיו, יוני הגרי, מדייריו הראשונים של הכפר. הכפר משמש כבית לחיים עבור 170 דיירים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית. מייסד הכפר הוא אלוף (במיל׳) דורון אלמוג, שהקים את המקום כמענה לבנו ערן שנולד עם מוגבלות. הגרי חיזק את הצוות הרפואי, את הדיירים והמטופלים: "זאת עשייה ציונית משמעותית, ואנחנו מברכים על זה בצה"ל. אנחנו משוכנעים שהמקום הזה יתמוך את החברה הישראלית וימשיך לתמוך את צה"ל בעשייה הגדולה שלו".  (שירית אביטן כהן)

תא"ל דניאל הגרי בכפר השיקומי ״עדי נגב - נחלת ערן״, צילום: ללא

09:51: ישראל תקפה משאית בגבול סוריה לבנון ושני פעילי חיזבאללה נהרגו, כך דווח הבוקר (ראשון) בכלי תקשורת סוריים. על פי אחד הדיווחים, המשאית הותקפה באזור ג'דידה יאבוס באזור דמשק ובסמוך לגבול עם לבנון. ניתן להעריך כי מדובר בניסיון של הברחת נשק מתקדם לחיזבאללה. לפני כשבוע דווח על שתי תקיפות באזור דמשק נגד מטרות שלפי ההערכה שייכות לחיזבאללה ולאיראן.

לאחרונה דווח על הגברת רף התקיפות בלבנון ובסוריה. בימים האחרונים דווח על מותם של שני מפקדי גזרות בחיזבאללה (הר דב ומארון א-ראס) בעקבות תקיפות שיוחסו לישראל. (שחר קליימן)

09:00: צה"ל: ביממה האחרונה, כחלק מהמאמצים לפינוי תושבים ממרחב הלחימה בחאן יונס, עצרו הלוחמים מספר מחבלים שניסו לברוח בחסות האוכלסייה. כמו כן, הלוחמים חיסלו מספר מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב. 

6:00: סמ״ר נריה בלטה, בן 21 משבי שומרון, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

00:40: דובר החות'ים הצהיר כי המיליציה תקפה מכלית נפט אמריקנית במפרץ עדן וספינות מלחמה של ארה"ב בים האדום. כמו כן טען שהם לא יפסיקו בתקיפות שלהם עד להפסקת המלחמה בעזה.

הרמטכ״ל בהערכת מצב בעזה: מאמץ הלחימה זו הפעולה הכי אפקטיבית למו"מ \\ צילום: דובר צה"ל

00:00: קבינט המלחמה החליט: משלחת ישראלית תצא להמשך המו"מ לעסקת שחרור חטופים בקטאר

23:50: צה"ל: האזעקות באזור הכינרת - שווא

23:32: הירי לצפון נמשך: אזעקות באזור הכינרת

23:20: ארה"ב ובירטניה תקפו 18 מטרות של החות'ים בבירת תימן, צנעא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר