צה"ל נתן אור ירוק: אלו תושבי העוטף שרשאים לחזור לבתיהם

המתווה מפרט אילו יישובים יכולים לחזור לביתם ללא חשש לסכנה ביטחונית • יישובים בטווח ארבעה ק"מ והלאה יוכלו לחזור • בנוסף ישנם יישובים בטווח של 4-0 ק"מ מהרצועה שיוכלו לחזור, אך באלו אין היעדר סיכונים מוחלט

מבנה שרוף בעוטף עזה (ארכיון) . צילום: יוסי זליגר

בימים אלו צה"ל גיבש את עמדתו הביטחונית לגבי החזרת התושבים ליישובי הדרום שפונו בתחילת המלחמה. על פי התוכניות אין מניעה ביטחונית לחזרה ליישובים שמרחקים מעל ארבע ק"מ מרצועת עזה. 

בנוסף לכך, התוכנית מפרטת יישובים בטווח של בין 4-0 ק"מ מהרצועה שאין מניעה ביטחונית לחזרה התושבים אך מדגישים כי לא מדובר בהיעדר סיכונים מוחלט. 

 

היישובים אליהם ניתן לחזור בטווח של 4-0 ק"מ מהרצועה הם: זיקים, כרמיה, יד מרדכי, ארז, אור הנר, איבים, שדרות, ניר עם, גבים, מפלסים, סעד, עלומים, רעים, מגן, ניר יצחק, שלומית, נווה ובני נצרים.

שדרות. "אין היעדר סיכונים מוחלט", צילום: אפרת אשל

התוכניות גובשה בהתאם להערכת המצב הביטחוני ובהנחיית הדרג המדיני. אולם החלטה על עיתוי חזרה של כל יישוב תתקבל בצורה פרטנית אל מול הערכות מצב.

"אנו מברכים על עמדת צה''ל ועל ניהול תהליך החזרה מול הישובים עצמם" מסרו מקהילת יד מרדכי. "עמדת צה"ל היא מרכיב חשוב בהחלטה על חזרה, אבל היא רק מרכיב אחד במכלול אספקטים. עמדתנו היא לאפשר לכל קהילה לנהל את חזרתה לישוב בצורה מסודרת, בהתאם לצרכיה הספציפיים. אנו פועלים כדי לתת מענה לצרכים מגוונים תוך שימור אחדות הקהילה, בטחון התושבים ויציבות מערכת החינוך המקומית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר