תושבי הצפון הנאשמים בשיתוף פעולה עם חמאס. צילום: דוברות המשטרה

צילום מתקן ביטחוני ונכונות לבצע פיגוע: כתב אישום הוגש כנגד ערבים ישראלים חברו לחמאס

ראמי חביבאללה, מורה תושב עין מאהל, יצר קשר עם פעילי חמאס בחו"ל וסיפק להם מידע על אתרים רגישים בישראל • לאחר שפרצה המלחמה, תכנן לחבור לאנשי חמאס בדרום ולהצטרף אליהם במערכה מול ישראל • בין היתר פעל לגייס אדם נוסף באזור מגוריו כדי שיבצע פיגוע

טרור בקרב ערביי ישראל: פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתבי אישום נגד שני תושבי עין מאהל, ראמי חביבאללה (כבן 43), וחאלד סאלח (כבן 36) בגין עבירות טרור

ראמי חביבאללה וחאלד סאלח בית המשפט, צילום: שמואל בוכריס

ראמי חביבאללה עובד כמורה ומתנדב גם כאימאם במסגד בעין מאהל. במהלך שנת 2022 נסע לטורקיה במסגרת משלחת לסיוע הומניטרי. לפי כתב האישום שהגישה עו"ד יעל כ"ץ מפרקליטות מחוז צפון, במהלך נסיעתו נפגש עם שני פעילי חמאס ועם פעיל נוסף שהכיר שנה לאחר מכן. חביבאללה העביר לפעילים עשרות אלפי שקלים במטרה לקדם ולממן פעילויות טרור. מלבד זאת, ראמי נסע לירדן בדצמבר האחרון, שם פגש אחד הפעילים של חמאס בעמאן והעביר לו 200 דולר.

עם פרוץ המלחמה, שקל חביבאללה לנסוע לדרום ולהצטרף למחבלי החמאס הלוחמים בעזה. לאור זאת פנה באמצעות הרשת החברתית טלגרם לאחד מפעילי החמאס ואמר לו שהוא רוצה לעזור ל"אחים" ושהוא יכול להעביר תמונות של "מקום בטחוני רגיש".

מעצר תושבי הצפון המואשמים בשיתוף פעולה עם חמאס | דוברות המשטרה

לאחר הפגיעה בבית החולים בעזה בימיה הראשונים של המלחמה, התעורר כעס רב אצל חביבאללה, שהחליט לעשות מעשה ולפגוע במדינת ישראל. הוא יצא מביתו, צילם תמונות של מפעל ביטחוני חיוני שמייצר תחמושת עבור מערכת הביטחון ושלח אותן לפעיל חמאס באמצעות הטלגרם. בנוסף, שלח ראמי באמצעות ה־GPS את מיקומו המדויק של המפעל.

ראמי חביבאללה (כבן 43), וחאלד סאלח, צילום: שמואל בוכריס

כמו כן לאחר פרוץ המלחמה שקל חביבאללה לבצע פיגוע ירי בירושלים כנגד מתנחלים. לשם קידום תוכניתו, פנה לחאלד סאלח, שהביע באזניו את כעסו על המתרחש בעזה ואת נכונותו "לקום ולבצע פעילות". סלאח אף ציין כי יש לו אנשים שיכולים להשיג נשק ככל שחביבאללה ירצה בכך.

פעילי חמאס אמורים להיות יעד לתקיפה ישראלית בכל מקום שבו ינסו לחדש את נוכחותם, צילום: איי.פי

על פי כתב האישום, חביבאללה פעל בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, במטרה לסייע לחמאס במלחמתו נגד ישראל, ועל מנת שחמאס יתקוף את המפעל וישגר לעברו טילים. למחרת, עדכן פעיל חמאס את חביבאללה בהודעה קולית כי העביר את המיקום והתמונות והעניין "יטופל" ע"י חמאס עזה ולא על ידי חמאס לבנון. מספר ימים לאחר מכן, עדכן פעיל חמאס את הנאשם כי הן לחמאס לבנון והן לחמאס עזה אין אפשרות לתקוף את המפעל בטילים. לאור זאת, ביקש מהנאשם כי ייקח יוזמה ויבצע פיגוע עצמאי במפעל.

לחביבאללה מיוחסות עבירות של מגע עם סוכן זר, איסור פעולה ברכוש טרור, סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, קשירת קשר לעבירה שהיא מעשה טרור. לסאלח יוחסה עבירה של קשירת קשר לעבירה שהיא מעשה טרור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו