לאחר שהגיעה התרופה הניסיונית לארץ: נפטר חנן דרורי שנפצע בקרב ונדבק בפטרייה מסוכנת

לוחם המילואים שנפצע מירי RPG ברצועת עזה, והיה מאושפז בטיפל נמרץ בבית החולים תל השומר, נדבק במקביל בפטרייה מסוכנת, עמידה לטיפול, שחדרה למערכות גופו • בצל המאמץ למצוא בעבורו טיפול רפואי מציל, הוא נפטר • מאז החלה המלחמה, יותר מ-20 לוחמים נדבקו בפטרייה

חנן דרורי. צילום: באדיבות המשפחה

חנן דרורי, בן 26 מפסגות שבבנימין, אשר נפצע בלחימה בעזה, נפטר בבית החולים תל השומר בעקבות הידבקות בפטרייה מסוכנת ועמידה לטיפול שחדרה למערכות גופו. הוא אושפז באורח קשה כתוצאת מפגיעת RPG ברצועת עזה, תחילה בבית החולים קפלן ולאחר מכן, בבית החולים תל-השומר. לצד הטיפול בפציעתו מהקרב, ניסו הרופאים לרפאו גם מהזיהום שנוצר בגופו כתוצאה מהדבקות בפטרייה. חנן הותיר אחריו הורים ושלושה אחים.

תיעוד מבטן המסוק: כך פינתה יחידת 669 פצועים מעומק הרצועה // דובר צה"ל

לאחר שמשפחתו של הלוחם פנתה לעזרה וביקשה סיוע בהשגת תרופה ניסיונית שנמצאת באירלנד, פורסם ב"ישראל היום" לפני מספר ימים כי נמצא פתרון. החייל החל לקבל את הטיפול באופן מיידי, אולם המאמץ עלה בתוהו ונקבע מותו, כל זאת חרף הגעת התרופה לארץ.

מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן וחבר האיגוד למחלות זיהומיות, פרופ' אורן צמחוני, הסביר ל"ישראל היום" מהו הזיהום המדובר: "בפציעות שיש בהן חשיפה לאדמה עלולים לפלוש לדם עובשים ופטריות, וזה דבר ידוע שקיים בכל חשיפה סביבתית של פצעים חודרים, לא רק באדמת עזה. שילוב של חשיפה ממושכת לאדמה ונוכחות של רקמות פגועות ונימקיות מהווה מצע נוח להתפשטות של עובשים".

טיפול נמרץ (אילוסטרציה), צילום: ללא

יודגש כי זהו המקרה השני של חייל שנפטר לאחר שנדבק בזיהום פטרייתי. בתחילת דצמבר נפטר חייל שהוגדר במצב קשה מאד ואושפז בטיפול נמרץ ב"אסותא"-אשדוד. מאחר שהוא נדבק בפטרייה המזהמת, מצבו הדרדר במהירות במסגרת הניתוחים והטיפול הרפואי שעבר, ניתוחים לקטיעות גפיים, ולבסוף נקבע מותו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר