מטפל בכיר שמתלווה לכל פלוגה ו"נוזל ההחייאה הטוב ביותר": כוחות הרפואה שמסייעים לתמרון בעזה

כחלק מהתמרון הקרקעי, כוחות חיל הרפואה מצטרפים לכוחות הלוחמים במטרה להעניק מענה מיידי לפצועים • כ-410 מטפלים בכירים משובצים בפלוגות השונות, 53 מתוכם הן מטפלות בכירות • שיתוף פעולה בין חיל הרפואה ובנק הדם מעניק לצוותים בשטח גישה ל"דם מלא": נוזל המסייע בין השאר בהחייאה

סגן א׳, רופא גדודי בחטיבת גולני מספר על השהות בעזה// דובר צה"ל

מתחילת הלחימה ברצועת עזה כ-3,200 חיילים פצועים טופלו על ידי כוחות חיל הרפואה, כך על פי נתונים שפורסמו היום (חמישי) על ידי צה"ל. מתחילת התמרון הקרקעי התבצעו כ-1,700 פינויי חיילים ברכב וכ-430 פינויי מסוק, כאשר זמן פינוי ממוצע עומד על כשעה ושש דקות.

החל מתחילת התמרון הקרקעי, הרופאים והמטפלים של חיל הרפואה מלווים את הכוחות הלוחמים. לכל פלוגה מתלווה מטפל בכיר, כלומר רופא או פרמדיק, זאת על מנת לספק מענה רפואי מיידי לפצועים קרוב ככל הניתן לרגע פציעתם. מדובר בשיטה ייחודית לצה"ל. נכון לשבוע של ה-8 בינואר, כ-410 מטפלים בכירים משתתפים בתמרון הקרקעי, כאשר 53 מתוכם הן מטפלות בכירות. 

פעילות חיל הרפואה ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

לראשונה בשדה הקרב המודרני, הרופאים המלווים את הכוחות בתוך הרצועה מצויידים במנות ״דם מלא״, במטרה לאפשר מתן שלהן לפצועים סמוך ככל הניתן לזמן הפציעה, בעיתוי הכי משמעותי עבורם. דם מלא הוא נוזל ההחייאה הטוב ביותר שקיים כיום, והשימוש בו במלחמה הוא תוצאה של שיתוף פעולה שקיים חיל הרפואה עם בנק הדם.

כוחות חיל הרפואה פועלים ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

מאז תחילת התמרון כמאה מנות “דם מלא” ניתנו בשטח, כ-470 חוסמי עורקים הונחו וכמאה פצועים קיבלו מנת פלזמה. בסך הכל, 60,150 מנות דם הותרמו ע”י גדוד שירותי הדם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר