דיווח: החות'ים תקפו כלי שייט בים האדום; דובר צה"ל: חיסלנו את מפקד מערך הכטב"מים של חיזבאללה בדרום לבנון

ההערכה: התלקחות חומר הנפץ שגרמה למות הלוחמים - כתוצאה מירי טנק • בלינקן: "נתניהו הבהיר כי ישראל לא מתכוונת לגרש פלשתינים מעזה" • היועמ"שית ופרקליט המדינה הודיעו כי קריאות לפגיעה באזרחים במסגרת הלחימה נחקרות • במהלך היום: מספר חדירות של כלי טייס עוינים לשמי ישראל - אחד מהם פגע בבסיס פיקוד צפון

דובר צה"ל: חיסלנו את מפקד מערך הכטב"מים של חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

היום ה-95 למלחמה: שמותיהם של תשעה נופלים הותרו לפרסום ביממה האחרונה, שישה מהם נהרגו מפיצוץ חומר נפץ. הערכה - ירי טנק באזור הוביל להתלקחות חומר נפץ שנשאה משאית.

כוונת על חמאס: הבכירים שמאחורי מתקפת 7 באוקטובר

פרויקט "כוונת על חמאס", צילום: ללא קרדיט

עדכונים שוטפים

00:10: התקיפה של צה"ל ברפיח: מניין ההרוגים בעזה עלה לתשעה. 

23:47: רשת אל ג'זירה מדווחת על תקיפה נוספת של כלי שיט בים האדום על ידי החות'ים, כך מפי מקור צבאי בתימן.

23:38: דיווחים פלשתיניים: לפחות שמונה הרוגים בתקיפה של צה"ל על בית ששייך למשפחת נופל ברפיח. לפי דיווחים בעזה, נהרגו בתקיפה שישה מבני משפחת נופל ועוד שני הרוגים "לא מזוהים". במקביל, הרוגים ופצועים פלשתיניים בעקבות תקיפה של דירה בג'בליה. (שחר קליימן)

דיווחים פלשתיניים: שמונה הרוגים לפחות בתקיפה של צה"ל על בית ששייך למשפחת נופל ברפיח // רשתות ערביות

23:05: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בעקבות הדרישה האמריקנית להעברת כספי המיסים לרשות הפלשתינית וההתנגדות להוצאת פלשתינים מרצועת עזה: "לא נעביר שקל לרש״פ שיגיע למשפחות הנאצים בעזה ונפעל כדי לאפשר את פתיחת שערי עזה להגירה מרצון של פליטים כפי שהקהילה הבינלאומית נהגה כלפי הפליטים מסוריה ואוקראינה".

22:15: דוברות חיזבאללה פרסמה הודעה שבה הם מכחישים באופן מוחלט את הצהרת דובר צה"ל שלפיה חוסל בכיר בכוח האווירי של הארגון. עוד נטען כי בכיר היחידה האווירית בחיזבאללה לא היה נתון לניסיון חיסול כלשהו. (שחר קליימן)

20:49: דובר צה"ל הודיע על חיסול האחראי על שיגור כטבמ"ים לשטח ישראל מוקדם יותר היום. "הוא חוסל שלוש לאחר שפיקד על שיגור הכטב"מים לישראל", אמר תא"ל דניאל הגרי.

20:21: מזכיר המדינה בלינקן נשא הערב דברים בתום ביקורו בישראל. בלינקן חזר על קריאתו לשחרור החטופים, על תמיכתו במטרות המלחמה ובישראל לאור ההתקפות עליה מצד המשטר האיראן והקבוצות הנתמכות על ידו באזור.

לצד זאת בלינקן חזר על כך שכמות הנפגעים האזרחיים ברצועה היא גבוהה מידי וכי יש להגביר את הסיוע לאזור. בלינקן הוסיף כי אין תחליף לעבודת האו"ם ברצועה, וכי על ישראל לשתף פעולה עם סוכנויות הארגון. בלינקן הוסיף כי משלחת של האו"ם תגיע לצפון הרצועה על מנת לבחון את התנאים במקום.

אנתוני בלינקן במהלך הצהרתו, צילום: אי.אף.פי

בלינקן אמר כי יש להבטיח את חזרתם של פלשתינים לבתיהם בצפון הרצועה, וכי הממשל מתנגד לקריאות לגירוש פלשתינים מהרצועה. עוד הוסיף מזכיר המדינה כי רה"מ נתניהו הבהיר בפניו כי זו לא המדיניות הישראלית.

בלינקן אמר כי יש לחתור לשלום בר קיימא בין ישראל לשכנותיה ובמסגרת זאת לפעול להקמת מדינה פלשתינית. "אם ישראל רוצה שמנהיגים ערבים יקבלו החלטות קשות, מנהיגיה צריכים לקבל החלטות קשות".

בלינקן התייחס לסוגיית העברת כספי המיסים לרשות הפלשתינית, זאת לאור סירובו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעביר כספים אלה, ואמר כי "אלה כספים פלשתיניים ויש להעביר להם אותם".

לגבי המצב בצפון, אמר בלינקן כי ארה"ב תומכת בדרישתה של ישראל להבטחת ביטחונם של תושבי הצפון וכי הממשל פועל להשגת פתרון דיפלומטי למצב ולמנוע את התרחבות העימות. (אריאל כהנא ושירית אביטן כהן, לידיעה המלאה).

20:20: התרעות על חדירת כלי טייס עויין בדישון, יפתח, מלכיה ורמות נפתלי.

20:08:  לשכת ראש הממשלה: "כדי למנוע הישנות אירועים כפי שקרה היום בגוש עציון, ראש הממשלה נתניהו הנחה שכל עוד נמשכת המלחמה יש לעצור פינוי והריסת בתי לוחמים ומשרתי מילואים של מתיישבים ביהודה ושומרון".

20:00: תיעוד: לוחמי חטיבת הצנחנים נלחמים בחאן יונס ונתקלים במחבלים חמושים שנמצאים בחדר הסמוך, ומחסלים אותם. (לילך שובל, לידיעה המלאה)

תוקף מהחדר הסמוך: תיעוד לוחמי חטיבת הצנחנים מחסלים מחבל בקרב פנים אל פנים // דובר צה"ל

19:58: מלך ירדן יארח מחר את נשיא מצרים א-סיסי ואת נשיא הרשות הפלשתינית אבו-מאזן לדיון במצב בעזה וביהודה ושומרון, כך על פי סוכנות הידיעות הירדנית.

19:52: היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה הודיעו כי נחקרות קריאות מכוונת באזרחים בלתי מעורבים במסגרת הלחימה ברצועת עזה. "מדינת ישראל, ובכלל זאת גופי הביטחון, מחויבים לפעול לפי עקרונות הדין הבין-לאומי ודיני הלחימה", נכתב בהודעה, "בימים אלה מצויים מספר מקרים בבחינה של גורמי אכיפת החוק". (נטעאל בנדל, לידיעה המלאה).

19:40:  תחקיר ראשוני של התקרית שבה נהרגו אתמול ששת לוחמי ההנדסה באל-בורייג': הפיצוץ התרחש לאחר שמרבית הכוחות יצאו מהמרחב, כחצי שעה לפני שעת הפיצוץ המיועדת, ומי שנותר במקום אלו לוחמי ההנדסה שהכינו את השטח לקראת הפיצוץ עצמו. בשלב זה, אחד מהטנקים במרחב זיהה איום, שיפר את מיקומו כדי שלא לסכן את הכוחות, וביצע ירי לעבר היעד לאחר שקיבל אישור לכך.

במהלך הירי השני של הטנק, הפגז ככל הנראה פגע בעמוד, שהביא את הפתיל הרועם של מערכת החבלה לפעול, וכתוצאה מכך לפיצוץ. בצה"ל מסבירים כי כעת מתקיימות בדיקות נוספות של אנשי המקצוע להבנת האירוע, והוא עודנו מתוחקר. (לילך שובל, לידיעה המלאה)

19:00: אתר "דיר א-זור 24" המזוהה עם האופוזיציה הסורית דיווח על משאיות שהגיעו לאזור בוכמאל במזרח סוריה עם תחמושת ונשק מעיראק. לפי הדיווח, המשאיות הגיעו לאחד ממטות המיליציות הפרו-איראניות בעיירת הגבול אל-חרי באזור בוכמאל. המטות נמצאות ליד מסגד ותחת שמירה של מיליציה פרו-איראנית.

18:28: דוברות עיריית שדרות בנוגע למטח האחרון אל העיר: "5 רקטות נורו לעבר שדרות, 3 יורטו מעל העיר, האחרות נפלו ויורטו מחוץ לעיר".

18:21: דובר הג'יהאד האסלאמי טוען כי הארגון הצליח להפיל כלי טיס מודיעין של צה"ל במרחב ח'אן יונס ולדלות ממנו מידע.

18:16: אזעקות במטווח ניר עם, שדרות, איבים, ניר עם.

18:14: ״אני מאחל לך מכאן כפיר, שבשנה הבאה תחגוג את יום הולדתך עם משפחתך״, השגריר ארדן מציין את יום הולדתו של התינוק כפיר ביבס על בימת עצרת האו"ם.

״אני מאחל לך מכאן כפיר, שבשנה הבאה תחגוג את יום הולדתך עם משפחתך״, השגריר ארדן מציין את יום הולדתו של התינוק כפיר ביבס על בימת עצרת האו"ם // UNTV

באולם העצרת הכללית נכחו בני משפחתם של אלמוג מאיר ואביתר דוד המוחזקים בשבי חמאס.

18:03: חיזבאללה הודיע על מותו של מפקד המערך האווירי של הארגון בגזרת דרום לבנון, עלי חוסיין ברג'י.

מפקד המערך האווירי של חיזבאללה בגזרת דרום לבנון, עלי חוסיין ברג'י, צילום: רשתות ערביות

17:51: כלי טייס צה"ל תקפו תשתיות טרור בכפרים כילא ויארון שבדרום לבנון, זאת לצד ירי ארטילרי שבוצע לעבר מרחבים שונים באזור.

צה״ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה בכפרים יארון וכילא // דובר צה"ל

17:37: לאחר פגישת מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן עם רה"מ נתניהו וקבינט המלחמה, נמסר ממזכירות המדינה כי בלינקן "חזר ואישר את תמיכתה של ארה"ב בזכותה של ישראל למנוע את הישנותה של מתקפת טרור כמו זו שהתרחשה בשבעה באוקטובר", וזאת לצד החשיבות שבהימנעות מפגיעה באזרחים ותשתיות ברצועת עזה.

רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה בלינקן, צילום: אי.פי.אי

בהודעה נכתב כי בלינקן שוחח על המאמצים להבטיח את שיחרור החטופים והשבויים שבידי חמאס וארגוני הטרור. בלינקן חזר על החשיבות בהבטחת שלום בר קיימא עבור ישראל והאזור, ובתוך כך הקמתה של מדינה פלשתינית. (שירית אביטן כהן)

17:06: מתחזקת ההערכה שהתלקחות חומר הנפץ שהביאה למות חיילי ההנדסה נגרמה מירי טנק לעבר מטרה באזור (לילך שובל, לידיעה המלאה).

17:02: גלנט אמר לבלינקן בפגישתו כי ״הגברת הלחץ על איראן חיונית ועשויה למנוע הסלמה אזורית בגזרות נוספות״ (לילך שובל).

גלנט ובלינקן, צילום: שחר יורמן

16:42: מחרתיים, ביום ה-100 להימצאותם בשבי של החטופים, ארגון המורים יעצור את הלימודים למשך 100 דקות (נועם (דבול) דביר).

16:05: מקורות מסרו לערוץ אל-חדת' כי בתקיפה השנייה היום בלבנון חוסל בכיר יחידת ההתערבות החשאית של חיזבאללה. לצד זאת, לפי דיווחים ערביים, עלי חוסיין בראג', מפקד מערך הכטב"מים בדרום לבנון, חוסל בתקיפה ליד חרבת סלם היום (שחר קליימן).

16:02: יורט כטב"מ במרחב עלמה (עידן אבני).

16:00: פגישת נתניהו עם בלינקן הייתה ארוכה מהרגיל. גם הפגישה בין בלינקן לכלל חברי קבינט המלחמה נמשכה קרוב לשלוש שעות (שירית אביטן כהן).

15:53: מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה חוסל מוקדם יותר היום. ארגון הטרור קיבל אחריות על שבע תקריות בגבול הצפון עד כה, בהן תקיפת בסיס פיקוד הצפון.

15:52: הושלמה הריסת בתי המחבלים אברהים ומוראד נמר, תושבי צור באהר שבמזרח ירושלים שביצעו את פיגוע הירי בכניסה לעיר לפני חודש וחצי. בפיגוע נרצחו אלימלך וסרמן (73), חנה איפרגן (67) וליביה דיקמן (24). יובל קסטלמן נורה למוות על פי החשד בידי סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה.

נהרסו בתי המחבלים שרצחו 3 בפיגוע בירושלים לפני חודש וחצי, צילום: רשתות ערביות

15:25: אחרי חיסול בכיר חיזבאללה נוסף: חשש לחדירת כלי טיס עוין גם בק"ש ומטולה. התרעות נוספות הופעלו בקריית שמונה.

15:10: התרעות בצפון בעקבות חשד לחדירת כלי טיס עוין במרחב.

תקיפות צה"ל בדרום לבנון // רשתות ערביות

14:57: התרעות נוספות על חדירת כלי טיס עוין נשמעו ביישובים בגליל העליון, בהם דישון, מרכז אזורי מבואות חרמון, יפתח, רמות נפתלי ומלכיה.

14:48: התרעה על חדירת כלי טיס עוין נשמעה בשורת יישובים בגליל העליון.

14:19: "סקיי ניוז" בערבית דיווח על הרוג ופצועים בתקיפת הרכב סמוך לביתו של טוויל, רגעים לפני הלווייתו (שחר קליימן).

13:50: ניסיון פיגוע דקירה אירע לפני זמן קצר לעבר כוח צה"ל במילואים בעת שפעלו לבידוק שגרתי סמוך לעיר רמאללה שבמרחב חטיבת בנימין. אין נפגעים לכוחותינו. האירוע קרה בסמוך למקום פיגוע הירי השבוע שבו נרצח תושב בית חנינא, עמאר מנסור, בצומת חלמיש על כביש 465 חוצה בנימין, בין צומת ביר זית לצומת המשטרה הבריטית. (חנן גרינווד).

זירת הפיגוע, צילום: TPS

13:39: דובר צה"ל מעדכן כי ההתרעה האחרונה בצפון - בעקבות זיהוי שווא.

13:34: חיזבאללה הודיע על מות פעיל נוסף בארגון הטרור. חיזבאללה הודיע עד כה על 155 הרוגים מפרוץ המלחמה, אולם במערכת הביטחון מעריכים שהמספר האמיתי גבוה יותר (שחר קליימן).

13:26: אזעקות נוספות בצפון בעקבות חשד לחדירת כלי טיס עוין.

תקיפה בפאתי נקורה בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

13:19: בתיעוד נוסף מהזירה בח'רבת סלם, הותקף רכב שנשרף לחלוטין (שחר קליימן).

רגע לפני הלוויית בכיר כוח רדואן א-טוויל - עוד תקיפה ממוקדת בלבנון: תיעוד מהזירה // רשתות ערביות

13:02: בלבנון מדווחים על שתי תקיפות בכפר ח'רבת סלם, ליד בית אחיו של בכיר חיזבאללה שחוסל אתמול, וויסאם א-טוויל. התקיפות התרחשו לפני התחלת טקס ההלוויה. בלבנון מדווחים על אמבולנס שבדרכו למקום אז כנראה יש הרוגים/נפגעים אבל אין מספר ספציפי (שחר קליימן).

דיווח ערבי: תקיפות בח'רבת סלם, סמוך לבית אחיו של הבכיר בכוח רדואן שחוסל, וויסאם א-טוויל // רשתות ערביות

12:56: עם דגלי ישראל ובשירה שקטה: מאות מתושבי בית שמש התייצבו ללוות את בני משפחת בלום עם צאת מסע הלוויה של בנם, רס"ל (מיל) גבריאל בלום למנוחת עולמים בהר הרצל.

עם דגלי ישראל ובשירה: מאות תושבי בית שמש מלווים את רס"ל (מיל) גבריאל בלום בדרכו האחרונה // דוברות בית שמש

12:50: דובר צה"ל עדכן כי כוחות הביטחון עצרו 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון במבצע לילה, השמידו מטענים שהוטמנו מתחת לכבישים על מנת לפגוע בכוחותינו. במהלך הפעילות, כלי טיס של צה״ל תקף חוליית מחבלים שירתה לעבר הכוחות. בנוסף, נעצרו מבוקשים בכפר יעבד שבגזרת החטיבה. בנוסף, לוחמי דובדבן במילואים פעלו הבוקר בשכם, עצרו מבוקש והשמידו מטענים מוכנים לשימוש שאותרו בתוך בית המבוקש. בכפרים עטרה וחבלה בשומרון, הכוחות איתרו והחרימו הכוחות מספר נשקים. במבצע בכפר סוריף הכוחות עצרו שני מבוקשים ותחקרו חשודים רבים. בכפר עין מסבאח נעצר פעיל כותלה, תא הסטודנטים של חמאס. המבוקשים שנעצרו והנשקים שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו (לילך שובל).

אמצעי הלחימה שהוחרמו במבצע הלילה ביו"ש, צילום: דובר צה"ל

12:15: דובר צה"ל התיר לפרסם את שמותיה של חמישה לוחמים נוספים שנפלו אתמול ברצועה, כתוצאה מפיצוץ חומר נפץ. רס״ר (מיל׳) עמית שחר, בן 25 מרמת יוחנן, לוחם ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית. סרן (מיל׳) דניס קרוחמלוב וקסלר, בן 32 מבאר שבע, קצין הנדסה קרבית ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית. סרן (מיל׳) רון אפרימי, בן 26 מהוד השרון, קצין הנדסה קרבית ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית. רס״ר (מיל׳) רועי אברהם מימון, בן 24 מעפולה, פראמדיק לוחם ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית. רס״ם (מיל׳) עקיבא יסינסקי, בן 35 מרמת גן, לוחם בגדוד ההנדסה 8173, חטיבת ׳עציוני׳ (6). לידיעה המלאה

חמשת הלוחמים ששמם הותר לפרסום, צילום: דובר צה"ל

12:11: דיווח בכלי תקשורת בסעודיה: איראן עיכבה ספינה עם דגל טנזניה במים הבינלאומיים של עיראק, במפרץ הפרסי. בנוסף, הערוץ הסעודי א-שרק מדווח מפי מקורות פלשתיניים על פסגה של מצרים, ירדן והפלשתינים שתיערך מחר בעקבה בירדן. (שחר קליימן).

12:07: מקורות מסרו לערוץ הסעודי אל-חדת' כי חיזבאללה ניסה לתקוף את אסדת הגז הישראלית כריש באמצעות כטב"מים. לפרסום אין אישור מכל מקור אחר (שחר קליימן).

11:57: חיזבאללה פגע בבסיס בצפון הארץ וגרם לנזק קל. בתוך כך, סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם אמר: "אנחנו לא רוצים בהרחבת המלחמה אבל אם ישראל תעשה זאת, התגובה והעימות יהיו בלתי נמנעים".

נזק קל לבסיס בצפון הארץ מפגיעת כטב"מ // השימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

11:37: צה״ל תקף חוליית שיגור של כלי טיס בלתי מאוישים בדרום לבנון. בנוסף, בהמשך להתרעות בצפון הארץ, צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי. (לילך שובל ועידן אבני).

תיעוד מתקיפת חוליית השיגור בלבנון // דובר צה"ל

11:07: חיזבאללה הודיע כי תקף יעד בצפת בתגובה לחיסול בכיר חמאס סאלח עארורי ובכיר חיזבאללה וויסאם א-טוויל (שחר קליימן).

11:00: דיווח ערבי: כוחות הביטחון נכנסו לשכונת צור באהר במזרח ירושלים לקראת הריסת בית המחבלים מהפיגוע בכניסה לעיר ירושלים לפני כחודש.

כוחות צה"ל מקיפים את ביתו של המחבל מהפיגוע בכניסה לירושלים // רשתות ערביות

10:54: דיווחים פלשתיניים: טנדר במחנה נוסריאת שבמרכז רצועת עזה הותקף מהאוויר. הרוגים במקום (שחר קליימן).

10:21: לפי דיווחים ברשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" מפי התקשורת בלבנון, שלושה חוסלו ברכב בזמן "תקיפה ישראלית עם כטב"מ". מדובר באזור שמרוחק יחסית מהגבול עם ישראלית, כ-30 קילומטרים מערבית למטולה. בסוכנות רויטרס מדווחים כי שלושת המחוסלים בלבנון הם אנשי חיזבאללה (שחר קליימן). לידיעה המלאה

10:05: אזעקות נוספות בשורת יישובים בצפון בעקבות חשד לחדירת כלי טיס עוין.

ההתרעות ביישובי הצפון, צילום: ללא

10:00: תושבים מדווחים על פיצוצים באזור המרכז.

09:58: כלי תקשורת בולטים בסוריה ולבנון דיווחו הבוקר על תקיפה של כלי רכב סמוך לכפר ר'ענדוריה בדרום המדינה. על פי כל הדיווחים, כמה בני אדם נפגעו בתקיפה אך זהות המותקפים לא ידועה בשלב זה (נטע בר)

תיעוד מאזור התקיפה בדרום לבנון // רשתות ערביות

09:56: לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים מלבנון לעבר הגליל העליון ואצבע הגליל - אותרו נפילות באזור רמות נפתלי וצומת גומא. לא ידוע על נפגעים או גרימת נזק. במקביל, שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה שככל הנראה חצתה מלבנון ומסתמן שזו הסיבה שהופעלו התרעות בצפת והסביבה (עידן אבני).

09:54: דיווחים פלשתיניים על פעילות כוחות צה"ל בשכם.

דיווח ערבי: כוחות צה"ל פועלים בלב שכם // רשתות ערביות

09:47: חשד לחדירת כלי טיס עוין גם בצפת ובביריה.

09:35: במקביל לחדירת כלי טיס בצפון, זוהו מספר שיגורים למרחבים יפתח ומנרה.

09:30: אזעקות הופעלו ביישובי הגליל העליון בעקבות חדירת כלי טיס עוין.

09:26: ביממה האחרונה צוותי הקרב החטיבתיים שנלחמים תחת אוגדה 98 הרחיבו את התמרון בעומק חאן יונס וביצעו התקפות במהלכן חוסלו כ-40 מחבלים, אותרו מגוון רחב של אמצעי לחימה ופירים. לוחמי חטיבת כפיר פשטו על מבנה מופלל וחיסלו מחבל שנמצא במקום. בנוסף, במהלך פעילות של חטיבת גולני במרחב אל מע'אזי שבמרכז הרצועה, זוהו מחבלים מחטיבת מחנות המרכז. הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את החולייה. כמו כן, כוחות זרוע הים תקפו ביממה האחרונה מוצבים צבאיים, מחסנים וכלי שיט ששימשו את חמאס ברצועה (לילך שובל).

צפו בתיעוד: צה"ל מרחיב את התמרון בחאן יונס - 40 מחבלים חוסלו, חיל הים השמיד יעדי חמאס // דובר צה"ל

08:53: חברת הכנסת מיכל וולדיגר מהציונות הדתית, בהפגנת משפחות החטופים בצומת חבל שלום, מסרה: "הכנסת דלק היא הוצאת האוויר של העם. לא הגיוני שנכניס להם סחורות וציוד כשהחטופים שלנו עדיין שם, כשאין סימן חיים. הומניטרי רק תחת הומניטרי. ככה לא נביא אותם, ככה לא נייצר מציאות אחרת. כרגע זה עוד מאותי דבר".

משפחות החטופים בניסיון לחסום את מעבר כרם שלום למשאיות הומטריות, צילום: ללא קרדיט

08:42: המשטרה מונעת ממשפחות החטופים להיכנס למעבר כרם שלום בטענה שמדובר בשטח צבאי סגור. כלתו של החטוף יורם מצגר בן ה-80, איילה, מסרה: "כמה זמן הוא עוד ישרוד? הממוצע באושוויץ היה 3-4 חודשים!"

המשטרה עצרה את שיירת משפחות החטופים למעבר כרם שלום // קרדיט: אופיר דיין

08:12: בפעילות הלילית באיו"ש, כוחות הביטחון הרסו הלילה קיר הנצחה למחבלים ב-אל פוואר גזרת חברון.

08:02: ברשתות הערביות מתפרסמים הבוקר תיעודים מההרס הרב ברצועה.

תיעוד ההרס בחאן יונס // רשתות ערביות

07:50: עשרות משפחות חטופים עושות את דרכן בשיירה למעבר כרם שלום במטרה לחסום את כניסתן של משאיות הסיוע ההומניטרי שנכנסות מדי יום לרצועה. "לא נאפשר הכנסת ציוד הומניטרי לעזה בזמן שהחולים והפצועים נמצאים בשבי החמאס", אמרו המשפחות.

משפחות חטופים ואזרחים בדרכם למעבר כרם שלום במטרה למנוע מעבר של משאיות סיוע הומניטרי // אופיר דיין

07:36: צה"ל תקף בכפר כילא שבדרום לבנון. על פי הדיווח, יעד התקיפה בכפר כילא היה מבנה בן שלוש קומות, שנהרס כליל. טרם דווח על נפגעים בזירה. (עידן אבני).

תקיפות צה"ל בכפר כילא בדרום לבנון

05:58: הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חיילי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה: סמל רועי טל, בן 19 מכפר יהושע, לוחם בגדוד 94, חטיבת כפיר. רס״ל (מיל׳) דוד שורץ, בן 26 מאלעזר, לוחם בגדוד ההנדסה 8219, עוצבת "חצי האש" (551). רס״ל (מיל׳) יקיר הכסטר, בן 26 מירושלים, לוחם בגדוד ההנדסה 8291, עוצבת "חצי האש" (551). רס״ל (מיל׳) גבריאל בלום, בן 27 מבית שמש, לוחם בצוות ההנדסה האוגדתי של אוגדה 36. (לילך שובל). לידיעה המלאה

ארבעת הלוחמים ששמם הותר לפרסום, צילום: דובר צה"ל

03:00: בהמשך לדיווחים על פעילות ערה באזור טולכרם, ערוצים פלשתיניים מדווחים על פעילות של כוחות הביטחון הישראליים באזורים רבים ביו"ש. בחלק מהמקומות מתעמתים צעירים פלשתיניים עם הכוחות.

במהלך הלילה: צה"ל השמיד מטענים שהוטמנו בטול כרם ובמחנה נור א-שמס // רשתות ערביות

02:45: כוחות צה"ל פעלו הלילה עם יחידות מילואים וכלי הנדסה לפעילות התקפית במחנה הפליטים טול כרם ובמחנה הפליטים נור א-שמס הסמוך, וחשפו מטענים שהוטמנו מתחת לצירים. בנוסף, נעצרו שני מבוקשים. כלי טיס תקף מחבלים חמושים שירו וסיכנו את הכוחות. בסוכנות הידיעות הפלשתינית "וופא" דווח כי נפצעו תשעה מחבלים.

תיעוד: חיסול שלושה מחבלים בטולכרם

01:00: ערוצים פלשתיניים מדווחים כי לאחר מות שלושת המחבלים בטולכרם כוחות צה"ל פועלים בכוחות גדולים באזור העיר הפלשתינית.

דחפורים של צה"ל בטול כרם // רשתות ערביות

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, דנה בן שמעון, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר