לוחם מצא פיר בדרום הר חברון וטען: "נראה כמו תשתיות חמאס בעזה"

בתיעוד שפרסם לוחם הגמ"ר נראה פיר ארוך שנחפר בכפר לא חוקי באזור תלם ואדורה • בצה"ל סוברים כי מדובר בחפירת בור לספיגת מי גשמים, אך בוחנים את הנושא: "אם יש מעורבות טרור בעניין – נעשה מה שצריך"

לוחם מצא פיר בדרום הר חברון וטען: "נראה כמו תשתיות חמאס בעזה" . צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סרטון שפרסם לוחם הגמ"ר באזור הר חברון שבו חשף פיר באחד הכפרים באזור מסעיר את הרשת בשעות האחרונות. הלוחם מספר כי מצא את הפיר בסיור שערכו לאחר תלונות על חפירות במרחב. בסרטון נראה פיר ארוך שבנוי באופן לא מקצועי ולא ברור מה מטרתו.

לוחם מצא פיר בדרום הר חברון וטען: "נראה כמו תשתיות חמאס בעזה" // 27א'

"אחרי חודשים שבהם שומעים תושבי תלם ואדורה רעשי חפירות, יצאנו לטהר פה את הבתים במרחב, בתים שהרש"פ שולחת את תושבי תרקומיה להתיישב בהם על אדמות מדינה בשטח C", מתאר הלוחם בסרטון. "להפתעתנו מצאנו מנהרה שנראית ממש כמו תשתיות החמאס שאנחנו מכירים מרצועת עזה".

אין אינדיקציה שמדובר בפיר טרור

בצה"ל מבקשים להרגיע את הרוחות ומבהירים כי אין שום אינדיקציה שמדובר בפיר לצורך טרור, אף שכל הכיוונים נבדקים כרגע. בצה"ל סוברים כי מדובר בבור לספיגת מי גשמים.

לוחם מצא פיר בדרום הר חברון וטען: "נראה כמו תשתיות חמאס בעזה", צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עם קבלת הסרטון נשלחו למקום גורמי מקצוע, ואלו כרגע מנסים לשלול מעורבות של טרור. "אם יש מעורבות טרור בעניין נעשה מה שצריך. עוסקים בזה בכובד ראש", אומרים גורמים בצה"ל.

יצויין כי מחבלים עשו לאורך השנים שימוש בפירים כאלו ואחרים לצורך החבאת אמל"ח והסתרת מחבלים.

במהלך מבצע שובו אחים, לאחר חטיפת ורציחת שלושת הנערים, סרקו כוחות צה"ל מאות פירים ברחבי יו"ש במטרה למצוא את הנערים. לבסוף המחבלים שרצחו את השלושה אותרו במרתף של נגריה בחברון וחוסלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר