בשיתוף פעולה יוצא דופן: עשרות מיליוני שקלים הוחרמו במבצע של צה"ל ושב"כ ביהודה ושומרון

לאחר חקירה משותפת של להב 433, צה"ל, שב"כ וגופים נוספים נעצרו חשודים במימון ארגון חמאס • במהלך המבצע תקפו הכוחות חוליית מחבלים שביצעו ירי לעברם • גורם ביטחוני: "המבצע הוא חלק ממערכה רחבה נגד חמאס" • שר הביטחון הכריז על משרדי החשודים כארגוני טרור

לוחמי צה"ל בפעילות להחרמת כספי חמאס // דובר צה"ל

בשיתוף פעולה יוצא דופן של גורמי צבא, משטרה וגופים נוספים, נעצרו אתמול (רביעי) כ-21 ברחבי איו"ש בחשד למוערבות במימון חמאס בעזרת כספים מזומנים ודיגיטליים. החשודים עשו זאת במסגרת עבודתם בתחום הפיננסי. בין העוצורים מנהלי משרדים המשויכים לחמאס.

הכספים שהוחרמו במבצע של צה"ל, צילום: דובר צה"ל

המבצע, "חרבות זהב" התחיל לאחר חקירה משותפת של להב 433, צה"ל, שב"כ, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ועוד גופים נוספים. כוחות צה"ל הגיעו בשעות הלילה, עצרו את החשודים והחרימו עשרות מיליוני שקלים. בנוסף אותרו מסמכים, מערכות הקלטה, טלפונים וכספות.

במהלך המבצע כלי טיס של חיל האוויר תקף את חוליית מחבלים בג'נין שירתה לעבר הכוחות. במספר מוקדים נוספים בוצע ירי לעבר מחבלים שביצעו ירי לעבר הכוחות והשליכו בקבוקי תבערה ואבנים.

פעילות צה"ל - החרמת כספי מימון חמאס, צילום: דובר צה"ל

גורם ביטחוני אמר כי :״המבצע הלילה הוא כחלק מהמערכה הרחבה בפיקוד המרכז נגד ארגון הטרור חמאס. אוגדת איו״ש הובילה את המבצע בשיתוף פעולה בין ארגוני יוצא דופן בין צה״ל, שב"כ, יחידת להב 433 וגופים נוספים. הפגיעה הכלכלית בארגון הטרור חמאס היא משמעותית ביותר ומשפיעה באופן ישיר על היכולת שלו לייצר טרור ביהודה ושומרון".

בעקבות המבצע, חתם שר הביטחון על צווים בהם הכריז על משרדי החלפנות של החשודים בתור ארגוני טרור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר