בניגוד לערכי צה"ל: חיילים תועדו בקריאת שמע ישראל במסגד בג'נין - והורחקו מפעילות מבצעית

בצה"ל תחקרו את האירוע ומסרו כי "התנהגות הלוחמים בסרטונים חמורה, הם יטופלו משמעתית בהתאם" • בנוסף, דובר צה"ל בערבית פרסם הודעת הבהרה בחשבון ה-X הרשמי שלו • השר בן גביר: "אין מקום לדין משמעתי נגד לוחמים שכל חטאם הוא אמירת שמע ישראל במקום טרור מרכזי"

חיילי מילואים בקריאת שמע ישראל במסגד בג'נין; צה"ל: בניגוד לפקודות

בסרטון שהופץ הלילה (בין רביעי חמישי) תועדו לוחמי צה"ל כשהם שרים את קריאת "שמע ישראל" במסגד בג'נין במהלך פעילות. לאחר שהסרטון פורסם, בצה"ל החליטו להרחיק את החיילים מפעילות מבצעית.

החייל ששר במסגד בג'נין, צילום: ללא קרדיט

מצה"ל נמסרה תגובה: "לאחר קבלת הסרטונים ובדיקה ראשונית של האירוע על ידי המפקדים, התנהגות הלוחמים בסרטונים חמורה ועומדת בניגוד מוחלט לערכי צה״ל, החיילים יטופלו משמעתית בהתאם".

דובר צה"ל בערבית פרסם הודעת הבהרה בחשבון ה-X הרשמי (לשעבר טוויטר): "הלוחמים הוצאו מפעילות מבצעית באופן מיידי, ישר עם קבלת קטעי הווידאו המדוברים, והמפקדים ערכו חקירה ראשונית לנסיבות האירוע".

עוד הוסיף כי "התנהגות הלוחמים המופיעים בסרטונים מסוכנת ומנוגדת לחלוטין לערכי צה"ל. בהתאם לכך, יינקטו אמצעי משמעת נגד החיילים".

בעקבות ההודעה של צה" על הכוונה לטפל משמעתית בחיילים, השר בר גביר הגיב: "אין מקום לדין משמעתי נגד לוחמים שמוסרים נפשם למען עם ישראל בלב התופת בג'נין, וכל חטאם הוא אמירת שמע ישראל במקום שהפך לאחד ממוקדי הטרור המרכזיים נגד ישראל. צריך להעניק ללוחמים הנפלאים שלנו גיבוי מלא ולא להתעסק בדין משמעתי בעניינים שאינם אמורים להעסיק את צה"ל בוודאי לא בזמן מלחמה"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר