"איש אמת ובעל מידות טובות": רס״ר (מיל׳) אלישע לוינשטרן נפל בקרב בדרום הרצועה

לוינשטרן בן 38, מחריש, לוחם שיריון בגדוד 8104 • הוא הנופל השביעי מישיבת ההסדר ירוחם • חברו כתב עליו בכאב: "אתה גיבור ישראל, רבות עוד יסופר על דמותך המיוחדת" • בתקרית בה נפל נפצע באורח אנוש לוחם נוסף, כתוצאה מפגיעת נ"ט בטנק בו הם שהו

רס"ר (מיל) אלישע לוינשטרן ז"ל. צילום: ללא קרדיט

צה"ל התיר לפרסום הבוקר (חמישי) את שמו של חלל צה"ל נוסף אשר ההודעה נמסרה למשפחתו. רס״ר (מיל׳) אלישע לוינשטרן בן 38, מחריש, לוחם שיריון בגדוד 8104, עוצבת ראם (179), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה כתוצאה מפגיעת נ"ט בטנק בו שהה.

לאלישע תושב חריש, שישה ילדים, מה שפטר אותו משירות מילואים קרבי. למרות זאת הוא החליט להתנדב למילואים. הוא הנופל השביעי מישיבת ההסדר בירוחם. 

ראש ישיבת ההסדר הרב חיים וולפסון  סיפר עליו: "אלישע היה מאוד אהוב על כולם. אדם מאיר פנים, ישר, וצדיק. אוהב תורה ואנשים והיה אהוב על כולם. הוא אומנם סיים את הלימודים, אבל לא עזב את הישיבה לעולם. הגיע עם המשפחה אשתו והילדים, בראש השנה, יום כיפור ופורים. תמיד שמר על קשר עם כל רבני הישיבה והכאב גדול".

הודעת הישיבה על נפילתו של אלישע לוינשטרן, צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ישיבת ההסדר ירוחם

ראש עיריית חריש יצחק קשת: ״חריש אבלה וכואבת את נפילתו של רס"ר (במיל') הרב אלישע לוינשטרן, תושב העיר בן 38, לוחם שריון בגדוד 8104, שנהרג אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. אנו משתתפים בצערה של אשתו הדס וששת ילדיהם. העירייה תלווה את בני המשפחה ותסייע בכל מה שניתן. צה"ל טרם מסר את מועד ההלוויה. יהי זכרו ברוך״.

חברו מוטי וייס כתב עליו: "הרב אלישע- תלמיד חכם מלא בתורה, ירא שמיים, ראשון לכל דבר שבקדושה, מחנך את ששת ילדיו לגרסא דינקותא, איש אמת שפעל כל חייו אך ורק לפי מה שהתורה אומרת, בעל מידות טובות, שקול, צנוע. כעת, יקירי, אתה גם גיבור ישראל, שנפל על הגנת המולדת. רבות עוד יסופר על דמותך המיוחדת ומידותיך".

אורי אוחיון, תלמיד ישיבה נוסף פרסם גם הוא: "אלישע לוינשטרן הוא מיתוס הלמדן שלי. זה שלעולם לא הייתי יכול להיות, אבל גם לא יכולתי להסיר ממנו את המבט. יכולת הריכוז האינסופית, חיים של אפס ביטול תורה. ועקבתי אחריו. הייתי איתו בחדר, ראיתי אותו מזנק מוקדם בבוקר והולך לישון מאוחר. ישבתי לידו בבית המדרש. הוא שמע את כל שיחות החולין המיותרות שלי אבל לעולם לא הגיב להן, ואני שמעתי אותו לומד תורה פשוט כל הזמן. רק כשהייתי שואל שאלה בלימוד הוא היה עונה בנחת, והייתי מרגיש כבוד שאני זוכה ליחס, אבל לא היתה שום התנשאות מצידו".

יחד עם אלישע נפצע באורח קשה לוחם שיריון מגדוד 8104, עוצבת ראם (179). הפצוע פונה לבית החולים ומשפחתו עודכנה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר