בעקבות האיום החות'י: ספינת הסטי"ל של חיל הים הגיעה למרחב ים סוף

מערכת הביטחון מנסה להפוך את החות'ים לבעיה בינלאומית על מנת שתפתר ע"י כוח לאומי • יחד עם זאת, כוחות חיל הים פועלים גם במרחב ים סוף • במרחב עזה חיסלו הכוחות פעילים ומפקדים במערך הימי של חמאס ובנוסף סיכלו מספר כלי צוללים בלתי מאויישים שנועדו לפגוע ביעדים אסטרטגים

ספינת 'סער 6' לראשונה מפלגה במרחב ים סוף // דובר צה"ל

בישראל ממשיכים לנסות למסגר את הפגיעה בכלי שיט באיזור מפרץ אל חודיידה כבעיה עולמית, גם לאחר שהלילה פגעו המורדים החות'ים בכלי שיט נורווגי, שאמור היה לעגון בהמשך גם בחופי ישראל.

פעילי הכוח הימי של חמאס שחוסלו, צילום: דובר צה"ל

למרות שהחות'ים שיגרו כבר מספר פעמים טילי קרקע-קרקע במשקל מאות ק"ג לעבר ישראל, וחרף העובדה שהם ממשיכים לאיים כי יפגעו בכל כלי שיט שיגיע לישראל, במערכת הביטחון הישראלית מעדיפים כי מי שיפתור את הבעיה יהיה כוח רב לאומי, המוקם בימים אלה, שכן הטענה היא שלא רק ישראל נפגעת כתוצאה מהטרור החות'י, אלא מדינות רבות נוספות, ולמעשה הסחר העולמי כולו.

במערכת הביטחון הישראלית מזכירים כי בעבר פעלו באיזור פיראטים שאיימו על חופש השיט, ומציינים כי מי שפתר את הבעיה היה כוח דומה, גם אם זה לקח זמן. ניתן להבין את הגישה הישראלית, שלא רוצה לפתוח חזית נוספת ומעדיפה להשאיר את הטיפול בעניין לזירה הבינלאומית, אך נראה כי אם החות'ים יחריפו את פעולתם כלפי ישראל ספציפית, לא בטוח כי ישראל תוכל להמשיך לנסות להרחיק את עצמה מהאירוע.

סיום מבצוע של ספינות הסטי"ל "סער 6", צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, צה"ל הודיע היום כי זרוע הים סיימה את הליך מבצוע של ארבע ספינות המלחמה החדישות מדגם 'סער 6', ולראשונה ספינת טילים מדגם זה הפליגה למרחב ים סוף. מתחילת הלחימה ברצועת עזה, תוקפות שייטת ספינות הטילים ופלגות הביטחון השוטף מאות מטרות סיוע לכוחות המתמרנים. כוחות החיל חיסלו מחבלים, בהם עשרות פעילים במערך הימי של חמאס וכן את מרבית מראשי הפיקוד של המערך המתמחה בהוצאת פיגועים במתווה הימי.

בצה"ל מדווחים כי זרוע הים הצליחה לסכל מספר כלים צוללים בלתי מאוישים. דובר בכלים שיכולים להיות מנוהגים מרחוק או מוכוונים על בסיס GPS, ושנושאים עשרות ק"ג של חומר נפץ, כאשר כידוע, מתחת למים עוצמת הפיצוץ היא פי שבע מפיצוץ מחוץ למים.

כלי צלילה בלתי מאויש של החמאס, צילום: דובר צה"ל

בצה"ל מציינים כי ברשות חמאס הייתה כמות של כלים צוללים בלתי מאוישים שנמצאו על-ידי הכוחות ביבשה. אולם למרות הסיכול ותפיסת הכלים, האיום עדיין קיים, ונקודת ההנחה היא שחמאס עדיין מחזיר כלים מסוג זה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר