"גם תחת אש סיכנת את עצמך למען חבריך": נפתלי יונה גורדון הובא למנוחות

גורדון, לוחם בשריון, נהרג בקרבות בצפון רצועת עזה ביום חמישי • רעייתו ספדה לו: ״היית מושלם. הנחמה שלי היא שחיית חיים טובים. האמנו שנינו שאין ברירה. אין לנו ארץ אחרת ומישהו חייב להגן על הבית״

נפתלי יונה גורדון ז"ל. צילום: דובר צה"ל

מאות בני אדם ליוו היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל את רס״ר (במיל') נפתלי יונה גורדון, בן 32 מירושלים, לוחם שריון בגדוד 53 שבעוצבת 'ברק' (188), שנפל בקרב ברצועת עזה ביום חמישי האחרון.

נפתלי, בנם של דניאל יגאל וביאטריס מרים, עבד בשנים האחרונות כפיזיותרפיסט בקופת חולים בירושלים. הותיר אחריו אישה ושתי בנות.

הלווייתו של נפתלי יונה גורדון ז"ל, צילום: אורן בן חקון

דודו, נתן אופיר, כתב בפייסבוק: "בצער ובלב כבד מאוד, בעת נר ראשון של חג החנוכה, קיבלנו את הידיעה והבשורה המרה מכל, שאחייני נפתלי יונה גורדון הי"ד, נפל בקרבות עזה".

// יוני ריקנר

סא״ל משה כץ ספד לו בשם צה״ל: ״נפתלי, אני עומד כאן עם משפחתך המומים וכואבים את נפילתך. בחרת להתגייס ולשרת כלוחם בחיל השריון, השרית על סובביך רוח ציונית. חבריך מספרים שהיית להם כמו אח. בשירותך הצבאי ובעבודתך כפיזיותרפיסט היית נכון לעזור לכל אדם. היית אהוב על הבריות. ביצעת כל משימה בצורה מופתית. גם תחת אש היו מצבים שסיכנת את עצמך למען חבריך. קשה לתאר את גודל החלל שהותרת בלכתך. תודה לך על פועלך ועל האיש שהיית״.

פסי, רעייתו של נפתלי: ״היית מושלם. מאז שאתה שלי ובחודשיים האלה של המלחמה, היית בעל ואבא ונכד מושלם. הנחמה שלי היא שחיית חיים טובים. היית חיובי ולמדת תחום שאהבת. היינו מאושרים. היית כייפי, קליל, זורם. קם בבוקר עם שובבות. אני הכי אתגעגע לאיך שאתה בבקרים. היית כל כולך איש משפחה. פינקת אותנו בכל דרך. נשמה שלי, השארת את האוצרות שלנו.

"תודה נפתול שלי על כל יום לצדך. הערכתי בזמן אמת שאתה המזל הטוב שלי. מאז שנכנסת לחיים שלי הם היו מוארים. כל כך רציתי להזדקן איתך יחד. תמיד אהיה שלך ואתה שלי. בעזרת השם, אגדל את הבנות שלנו בשמחה, אהוב שלי. הלוואי שטוב לנשמה הטובה שלך. נפלת הכי על קידוש השם. האמנו שנינו שאין ברירה. אין לנו ארץ אחרת ומישהו חייב להגן על הבית. אני מקווה שהשם יפנק אותך בלי סוף בעולם הבא. שלך לעולמים״.

בני המשפחה והחברים הכואבים בהלוויה, צילום: אורן בן חקון

האם ביטי ספדה לבנה בדמעות: ״נפתלי, זה קשה להספיד בן נפלא כל-כך. היית אח נפלא, בעל יוצא מהכלל, בן פנטסטי. היית שחיין מצוין. אהבת לרוץ והפכת למאמן. תמיד רצית לעזור לאחרים. תמיד באת להציל. עזרת לסבתא. תמיד דאגת לנו. היית כל-כך מיוחד. תמיד היית כאן עבורי. בן נפלא, אני אוהבת אותך מאוד. אתגעגע אליך לנצח. אני מבטיחה לך שנעשה הכל לטפל במשפחה שלך. אני מקווה שננצח את חמאס ושהמוות שלך יהפוך את ישראל למקום בטוח יותר״.

האחות שירה ספדה לו בצער עמוק: ״כל-כך הרבה אנשים מלווים אותך. תמיד היית חבר אמיתי ואהוב. תמיד היית שם בשביל המשפחה. היית אחי הקטן, בשקט שלך יצרת חיבור איכותי עם כל אחד מאיתנו. צלחת את הלימודים, הגשמת את החלום הגדול להקים משפחה לתפארת. זכיתי גם לעבוד לצדך בחינוך המיוחד. היית עובד מסור. כמה הייתי גאה לשמוע את השבחים שחלקו לך.

"אתה איש של מעשים. תמיד היית מוכן לעזור לכולם. אנצור בלבי את השיחות הארוכות שהיו לנו. אתה איש של אמת וצדק, מלא בחיוניות, שמחה והומור. תמיד תהיה חלק מאיתנו. הקרבת בשביל המדינה כדי שנוכל להמשיך לחיות כאן. נפלת גיבור כדי שנוכל לחיות בארץ ישראל שכל-כך אהבת.

"נתגעגע אליך, לשבתות אצל אמא ואבא ולמשחקים שתמיד היית מנצח אותנו. הבנות שלך העריצו אותך וכל דבר שעשיתם יחד. תחסר לנו בשמחות ובאירועים המשפחתיים. נפתלי, הבאת הרבה לעולם הרבה אור שמחה ואהבה. האור שלך לא יכבה. נמשיך להפיץ את האור שלך לעד. תמיד תהיה חלק מאיתנו״.

האחות דבש: ״כמה אהבנו לעשות שטויות ביחד. לבי נשבר שלא תהיה איתנו בשמחות, שלא תלווה אותי בחופה שלי. היית אב למופת והבנות העריצו אותך. נפלת על הגנת המולדת. אתה גיבור של ישראל, לא רק שלנו. אני אוהבת אותך כל-כך״.

 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר