אלוף פיקוד צפון לתושבי מטולה: "נהדוף את חיזבאללה - אנחנו מוכנים לצאת גם להתקפה"

אלוף אורי גורדין השתתף בהדלקת נר שלישי עם המפונים בטבריה • "הכוחות מתאמנים ומתארגנים, המטרה של כל המהלכים – להחזיר אתכם בבטחה"

אלוף פיקוד צפון בהדלקת נרות: "בשנה הבאה במטולה הבנויה" // צילום: עידן אבני

"לא נסכים לרדואן וחיזבאללה ונהדוף אותם. אנחנו מוכנים לצאת גם להתקפה", כך אמר הערב (שבת) אלוף פיקוד צפון אורי גורדין בטקס הדלקת נר שלישי של חנוכה עם תושבי מטולה המפונים, שנערך בטבריה. גורדין הבטיח כי בשנה הבאה הוא ידליק עם התושבים נרות במטולה.

"מצד אחד אני אומר חג שמח, מצד שני יש הרבה קושי בערב הזה בזה שאנחנו מדליקים את הנר הזה פה בטבריה ולא במטולה", אמר לתושבים שפונו עוד בתחילת אוקטובר. 

"לפני חודשיים התעוררנו לבוקר של מתקפה רצחנית, נפשעת בלתי אנושית התחלנו אותה בשבר גדול ויצאנו למלחמה על הבית באופן מאוד מאוד חזק. צריך לומר, באותו יום קשה גם היו הרבה גילויי גבורה, חלקם הגדול נמשך עד היום וחלק לא קטן מאלה שגילו את הגבורה הם גם אזרחים, גם חיילים גם קצינים - וגם שוטרים. חלק לא קטן שילם בחייו כדי לעשות את מעשי הגבורה האלה ולהגן על עם ישראל ועל התושבים, אז בעיקר בישובי עוטף עזה".

האלוף הוסיף: "אנחנו מנהלים מלחמה רחבה, עזה רב זירתית מעזה בדרום, דרך יהודה ושומרון -וכמובן אתם מכירים היטב את הגבול עם לבנון וגבול סוריה - וגם בים האדום ובמקומות רחוקים יותר. ובכל המקומות האלה אנחנו כולנו ביחד נלחמים ואני חושב שאין ביטוי נכון יותר במאמר הדברים של חנוכה ממלחמת האור בחושך, וזה ממש מה שאנחנו רואים בימים האלה. עוד ידובר הרבה על מעשי הגבורה, ואני לא רוצה לדבר על גבורת הקרב אלה על הגבורה שלכם הגבורה של העורף".

עוד צייין אלוף גורודין כי "פיקוד הצפון וצה"ל מוכנים לכל עניין כל הזמן כשהמצב ישתנה ונצטרך לצאת להתקפה באופן חזק ונמרץ כדי להלום ולהרוג את האויב מוכנים לזה כל הזמן הכוחות מתאמנים ומתארגנים עם תוכניות להוצאה לפועל. המטרה של כל המהלכים האלה היא להחזיר אתכם הביתה בביטחון לבתיכם, ושגם תהיה תחושת ביטחון.

"בחנוכה מדברים על גבורת המכבים וכן זה היה אז בימים האלה ובזמן הזה. זה אתם ואנחנו יחד נלחמים על הבית שלנו ביחד ואין לי ספק שהאור יגבר על החושך. והדרך להגיע לשם היא כל אחד בחלקת האלוהים הקטנה שלו לעשות את הדבר במקום הנכון וביחד בשותפות בעבודה משותפת ולחימה משותפת להביא אור גדול".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר