ביידן לנתניהו: "יש להרחיב את הסיוע ההומניטרי לעזה"; בצפון - מטוסי ומסוקי קרב תקפו בדרום לבנון

אייל אוזן, תושב גשר הזיו, בן 54 ואב לשלושה נהרג מירי נ"ט של חיזבאללה • הותר לפרסום: רס"ל גל איזנקוט ורס״ם יונתן דוד דיטש נפלו בקרבות ברצועת עזה, פרמדיקית נפצעה באורח קשה • צה"ל ושב״כ חיסלו שני בכירים במערך המודיעין של חמאס • ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל קיימו הערכת מצב בצפון

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "רבים מהמחבלים מסגירים את עצמם לידנו" // דובר צה"ל

היום ה-62 למלחמת חרבות הברזל: הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הגדלה של קצבת הדלק הנכנסת הרצועה וזאת על מנת למנוע "קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה". בוושינגטון פוסט מדווחים: כך הצליח חמאס "להרדים" את ישראל לפני המתקפה האכזרית: טען כי הוא מעוניין יותר בבניית עזה מבחינה כלכלית מאשר חידוש הסכסוך עם ישראל. בנוסף, סיפק מידע מודיעיני על הג'יהאד האיסלאמי.

תקיפות צה"ל בדרום הרצועה // רשתות ערביות

עדכונים שוטפים:

01:15: על פי דיווח ברויטרס, ישראל הסכימה לפתוח את מעבר כרם שלום על מנת לבדוק את המשאיות הסיוע ההומניטרי שאמורות להיכנס מחר לשטח הרצועה. 

00:51: דיווחים פלשתיניים על תקיפות בסג'עיה שהובילו להרוגים ולפצועים.

00:24: שר החוץ הירדני: "המלחמה הזו שישראל התחילה אחרי 7 באוקטובר... כולנו מגנים את מה שקרה ב-7 באוקטובר, דבר שהוא בלתי מתקבל על הדעת, אבל מה שישראל עושה עכשיו הוא גם בלתי מתקבל על הדעת". השר איימן א-ספדי גם שיקר כי ישראל מונעת מים ואוכל מאזרחים, מה שמהווה פשע מלחמה.

00:01: על פי דיווח ברויטרס, מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן התבטא באופן חריף כלפי ישראל ואמר כי "יש פער בין הכוונה של ישראל להגן על אזרחים והתוצאות בשטח". את הדברים אמר בלינקן במסיבת עיתונאים שערך יחד עם שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון בוושינגטון.

בלינקן: "ישראל לא יכולה לנהל את רצועת עזה" // צילום: רויטרס

23:50: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך ירדן עבדאללה, ואמר כי יש צורך בסיוע נוסף לאזרחים בעזה. כך מסר הבית הלבן. "ביידן הדגיש את הצורך הקריטי להגן על אזרחים ולהפריד בין האוכלוסייה האזרחית לחמאס, בין היתר באמצעות מסדרונות המאפשרים לנוע בבטחה מאזורים שבהם מתקיימת לחימה", נמסר מטעם הבית הלבן.

כמו כן, הנשיא והמלך עבדאללה אישרו את מחויבותם לעבוד יחד ועם שותפים אזוריים אחרים כדי לקבוע את התנאים לשלום בר-קיימא במזרח התיכון שיכלול הקמת מדינה פלשתינית (הודעת הבית הלבן המלאה).

23:46: בארגון הטרור חיזבאללה הודיעו כי תקפו הערב באזור מאלכיה שבגבול הצפון. לפי הארגון מדובר בתקיפה ה-12 מהבוקר.

23:43: מטוסי קרב ומסוקי קרב תקפו שורת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, עמדה ממנה בוצעו שיגורים לשטח הארץ, אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון ועמדת תצפית. כמו כן, מוקדם יותר היום שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל מפגיעת טיל נ"ט סמוך למרחב שתולה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו.

23:30: מפקד גדוד 932 של הנח"ל סא"ל דותן מציג כרטיס אשראי שנושא את שמו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה

מפקד גדוד 932 של הנח"ל סא"ל דותן מציג כרטיס אשראי שנושא את שמו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה // 27א

23:27: הודעת קיבוץ בארי: ״בצער רב ובלב שבור אנו מודיעים על פטירתו של דרור קפלון, שנרצח במתקפה האכזרית על קיבוץ בארי בשבת 7.10.23. אשתו, ד"ר מרסל פרייליך קפלון נרצחה גם בטבח״.

23:03: ההסלמה בצפון נמשכת. אחרי שורה של תקיפות חיזבאללה בגבול, כלי תקשורת לבנוניים דיווחו על שורת תקיפות בדרום המדינה. באחד המקרים דווח כי הותקף בית בעיירה הלבנונית מג'דל זון, ואמבולנסים הוזעקו למקום כדי לטפל בנפגעים.

22:46: מקורות מסרו לרשת אל־חדת' הסעודית כי "כמה מבכירי חיזבאללה הביעו את חוסר שביעות רצונם מהביצועים של כוח רדואן בדרום לבנון". לפי המקורות - בעקבות כך חיזבאללה עשוי להטיל את האחריות לכישלון בהשגת המטרות בדרום לבנון על מפקד יחידת רדואן.

22:40: דיווחים לבנוניים: צה"ל תוקף בסדרת נקודות בדרום לבנון הסמוכות לכפרים, לרבות א-ד'הירה, יארין, אל-ג'בין, יארון ועיתא א-שעב

22:13: ירי פצמ"רים למלכיה.

22:09: הבית הלבן לא הציב דדליין לסיום הפעולות הצבאיות נגד חמאס בעזה, כך אומר הערב סגן היועץ לביטחון לאומי, ג'ונתן פיינר. לדבריו, אילו הסתיימה המלחמה כעת, חמאס היה עדיין מהווה איום. בנאומו בפני פורום אספן לביטחון, אמר פיינר כי ארה"ב מאמינה שיעדים ביטחוניים רבים של ישראל נמצאים בדרום הרצועה.

22:06: לחימה וירי רצוף באזורים שונים ברצועה הן באזור חאן יונס והן בג'באלייה ויתר השכונות הצפוניות לפי דיווחים פלשתיניים.

תיעוד: כך נראית רצועת עזה אחרי התקפות חיל האוויר // רשתות ערביות

21:43: האופוזיציה הסורית מדווחת כי באזור קוניטרה הופגזו אתרים של למיליציות הפרו-איראניות. במקביל, מקורות פלשתיניים מדווחים על חילופי אש בין כוחותינו לארגוני הטרור באזור עבסאן אל-כביר שבמזרח ח'אן יונס.

21:38: נירי "ט בשותולה. כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי.

21:34: שני מחבלים של הג'יהאד האסלאמי מהגדוד הסורי נהרגו היום בדרום לבנון בתקיפות צה"ל, כך הודיע ארגון הטרור.

21:32: מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, הדליק היום נר ראשון של חג החנוכה עם לוחמי המילואים של חטיבה 551, שנלחמים כעת בג'באליה. "זאת מלחמה ארוכה, חשובה וקשה, וזה רגע סמלי של הדלקת נרות חנוכה," אמר. "בזמן הזה שאנחנו פה בג'אבליה, המשפחות שלנו שרות ומדליקות נרות, וסומכות עלינו וגאות בכם. אתם המכבים של ימינו, אתם המפקדים שמובילים את הלוחמים, המכבים של ימינו, ואנחנו נמשיך הלאה קדימה עד הניצחון".

"אתם המכבים של ימינו": מפקד פיקוד הדרום הדליק נרות עם הלוחמים ברצועת עזה // דובר צה"ל

20:55: דיווח ערבי: הדי פיצוצים באזור דמשק

20:44: האזעקות בצפון ובגולן: בזרעית - שיגור בודד מלבנון. בצפון הגולן - שתי נפילות בשטח פתוח בבוקעתא ללא נפגעים.

20:30: דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "הערב אנחנו מציינים חודשים לתחילת המלחמה ומדליקים נר ראשון של חנוכה. הלוחמים שלנו נלחמים עכשיו בגבורה ובאומץ לב. איבדנו בלחימה הזאת מטובי בנינו, מחיר המלחמה כבד. גם בשעה זאת כוחות צה"ל מגבירים את הלחימה בעזה, אנחנו מתקדמים בשלבי הלחימה, מחסלים מחבלים מעל ומתחת לאדמה. לוחמי צהל ושב"כ עצרו ותחקרו מאות חשודים בפעילות טרור רבים מהם מסגירים את עצמם לידנו". 

"בצפון תקפנו היום תשתיות של חיזבאללה, התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור נט שכתוצאה מפגיעתו נהרג אזרח ישראלי אנחנו במוכנות גבוהה ונגיב באופן חמור לכל אירוע טרור נגד ישראל.  ליבנו ומחשבותינו עם 137 חטופים וחטופות שעוד מוחזקים בעזה.
הערב הודענו על שני חיילי מילואים שנפלו בקרבות, בשם הרמטכ"ל  ומפקדי צהל כולם אני מוסר תנחומים למשפחות חללי הנופלים.
באחד מתפקידי הייתי עוזרו של גדי אייזנקוט, והכרתי את גל באופן אישי. גל התנדב למילואים והיה נחוש להילחם במחבלים יחד עם חבריו הלוחמים. יהי זכרו ברוך".

תא"ל דניאל הגרי על נפילתו של בנו של גדי איזנקוט: "גל התנדב למילואים והיה נחוש להילחם" // דובר צה"ל

20:02: אזעקות בגליל המערבי.

19:56: אזעקות ברמת הגולן.

19:33: ראש הממשלה משוחח כעת עם נשיא ארה״ב.

19:31: צה"ל תקף תשתית טרור ומפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום תשתית טרור ומפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל במהלך היום. בנוסף זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום, צה"ל תקף באש את מקורות הירי. (עידן אבני)

19:17: אייל אוזן, תושב גשר הזיו. בן 54 ואב לשלושה, הוא החקלאי שנהרג מירי הנ"ט של חיזבאללה היום. הוא היה במטעי התפוחים שבבעלותו. רוית אטיאס שעבדה עם אייל: הוא נולד בנטועה ומושבניק במלוא הוויתו. יש לו שלושה ילדים גדולים, ושושי אשתו היא יד ימינו בעסק. 'חקלאי מושב נטועה לא מוכנים לעזוב את המשק', ככה הוא אמר. הוא חקלאי כזה שלא היה מוכן לוותר". (עידן אבני)

19:12: צבע אדום בעוטף עזה. 

18:09: הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: 

רס״ר (מיל׳) גל מאיר איזנקוט, בנו של השר גדי איזנקוט, בן 25, מהרצליה, לוחם בגדוד 699, עוצבת 'חצי האש', נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

גדי איזנקוט עם בנו גל (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

רס״ם (מיל׳) יונתן דוד דיטש, (Jonathan David Deitch), בן 34, מחריש, לוחם בגדוד הסיור 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
רס״ם (מיל׳) יונתן דוד דיטש, צילום: דובר צה"ל
 
בנוסף, שני לוחמים במילואים, לוחם ופרמדיקית מגדוד 53, עוצבת 'ברק', קצין לוחם מסיירת הנח"ל נפצעו באורח קשה. (לילך שובל)

17:40: קנצלר גרמניה אולף שולץ הדליק נר ראשון בחנוכייה הגדולה באירופה בשער ברנדנבורג בברלין. לידיעה המלאה

קנצלר גרמניה הדליק נר ראשון בחנוכייה הגדולה באירופה בשער ברנדנבורג בברלין // רשתות חברתיות

17:39: נשיא המדינה יצחק הרצוג הדליק הערב, יום חמישי, כ״ה בכסלו, 7 בדצמבר, את הנר הראשון של חג החנוכה עם תושבות ותושבי הדרום. בעת הדלקת הנר, הצטרפו אל נשיא המדינה ראשי המועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב ונציגי הערים נתיבות, אשקלון ואופקים. יחד עם נציגי התושבים, הדליקו שמונה חנוכיות המספרות את סיפורם הייחודי של יישובי וקיבוצי הדרום. (יורי ילון)

17:21: צוותי לוחמים של גדוד 636 מחיל הגנת הגבולות, זיהו חוליית מחבלים אשר התקרבה לעבר כוח של לוחמים מצוות הקרב של חטיבת גולני, כשהם חמושים במספר טילי נ"ט מסוג RPG ומבצעים ירי לעבר הלוחמים. במסגרת פעילותם במרחב בצפון רצועת עזה, זיהו לוחמי האיסוף את חוליית המחבלים, והכווינו אש מדויקת מהאוויר. כלל המחבלים חוסלו בהכוונה וסגירת מעגלי אש מהירה.

זיהוי חוליית מחבלים עם טילי נ"ט והשמדתם – תיעוד מפעילות יחידת האיסוף 'ניצן' ברצועת עזה // דובר צה"ל

16:48: צה"ל ושב״כ חיסלו שני בכירים במערך המודיעין של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה - מטוסי קרב בהכוונת מודיעינית של אמ"ן ושב״כ חיסלו לפני מספר ימים את עבד אלעזיז רנתיסי, בכיר במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. רנתיסי היה אחראי על כלל התצפיות של החמאס ולקח חלק בתכנון הטבח האכזרי של ה-7.10. הוא חוסל בתקיפת חמ״ל מרכזי של המודיעין של החמאס, ויחד איתו חוסל גם פעיל במערך התצפיות בגדוד ‘קרארה׳, אחמד עיוש.

בחמ״ל זה רוכזה תמונת התצפיות מכלל הרצועה, והוא שימש כנס אסטרטגי משמעותי לניהול הלחימה של ארגון הטרור חמאס, וביכולתו להוציא מתווי טרור נגד לוחמי צה״ל. (לילך שובל)

אחמד עיוש, חוסל, צילום: דובר צה"ל
עבד אלעזיז רנתיסי, צילום: דובר צה"ל

16:41: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיימו הערכת מצב בצפון. רה"מ נתניהו: "אם חיזבאללה יבחר לפתוח במלחמה כוללת, אז הוא במו ידיו יהפוך את ביירות ודרום לבנון, לא רחוק מכאן, לעזה ולח'אן יונס". (שירית אביטן כהן, לילך שובל)

הערכת המצב שקיים היום שר הביטחון גלנט, יחד עם ראש הממשלה והרמטכ״ל בפיקוד הצפון, צילום: תקשורת שר הביטחון

16:23: פצועה קל בירי לעבר מרחב עראמשה. (עידן אבני)

16:07: בתמונות שמופצות בשעות האחרונות נראים עשרות מחבלים מסגירים עצמם לידי כוחות צה"ל ברצועת עזה. 

צפו בתיעוד יוצא הדופן: עשרות עצורים בחשד למעורבות בטרור בלב הרצועה

בתמונות שמופצות בשעות האחרונות נראים עשרות מחבלים מסגירים עצמם לידי כוחות צה"ל ברצועת עזה, צילום: ללא
בתמונות שמופצות בשעות האחרונות נראים עשרות מחבלים מסגירים עצמם לידי כוחות צה"ל ברצועת עזה, צילום: רשתות ערביות
בתמונות שמופצות בשעות האחרונות נראים עשרות מחבלים מסגירים עצמם לידי כוחות צה"ל ברצועת עזה, צילום: ללא

15:35: אזעקה נוספת באזור עראב אל עראמשה. 

תקיפות צה"ל בדרום לבנון 07.12.23 // רשתות חברתיות

14:50: טיל נ"ט נורה לעבר חקלאי שהיה ברכב במטע ליד מתת, בגליל העליון. כתוצאה מהירי נפצע אזרח מרסיסים ובהמשך מת מפצעיו. לידיעה המלאה

14:31: אזעקת צבע אדום בבארי.

13:46: דובר צה"ל: 21 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון; במבצע במחנה הפליטים נור א-שמס שבחטיבת מנשה נחשפו מטענים ונעצרו מבוקשים, בבית אומר נאטמו משרדי אגודת צדקה שעל פי החשד מימנו פעילים מארגון הטרור חמאס.

12:31: הותר לפרסום כי מוחמד אלאטרש, שנחשב לנעדר מאז אירועי 7 באוקטובר, חטוף בעזה.

12:07: דובר צה"ל התיר לפרסום את שמו של חלל נוסף שנהרג אתמול בעזה כתוצאה מפגיעת ירי אר.פי.ג'י על די-9: רס״ל (מיל׳) מאור גרשוני, בן 24, מיקנעם עילית, מפקד לוחם בגדוד 8173, חטיבת 'עציוני'.

מאור גרשוני, צילום: ללא

12:00: במהלך הלחימה הופעלו לוחמי הכשרת חי״ר בשלב האימון המתקדם של בסיס האימונים של חטיבת הצנחנים לפעולה קרקעית כצוות קרב גדודי בעזה. מתחילת הלחימה לוחמי ומפקדי הבא״ח חיסלו מחבלים, איתרו והשמידו פירי מנהרות ואיתרו אמצעי לחימה. בימים האחרונים חזרו המפקדים לבסיס האימונים החטיבתי על מנת לקלוט את הלוחמים המתגייסים היום.

בלחימה במרחבי עיסא, רימאל ושיח עג׳לין, הלוחמים חיסלו מחבלים, השמידו תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה ואתרים לייצור אמצעי לחימה וסיכלו עשרות פירים.

פעילות לוחמי בסיס האימונים החטיבתי של הצנחנים בעזה | דובר צה"ל

11:48: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, עמדות משגר, עמדות צבאיות ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

11:13: צה״ל חשף בתקשורת הזרה: חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל. אתמול, בשעה 15:59, שיגרו מחבלי חמאס 12 רקטות לעבר באר-שבע. הרקטות שוגרו בסמוך לאוהלים של אזרחים עזתים שפונו לדרום הרצועה לשם הגנתם וסמוך למתקני האו"ם. צפו בתיעוד: 

דובר צה"ל

11:08: החזית הצפונית: ירי נ"ט על מוצב סמוך למעיין ברוך.

10:31: הרב ניצן ברגר ראש ישיבת "אמית" כפר גנים, הספיד בראיון לטלי ליפקין שחק בגלי צה"ל את עמית בונצל שנפל אמש בעזה. "הוא למד אצלנו 6 שנים , החל מכיתה ז' עד סוף י"ב, ככל שהתקדמו השנים זכיתי להכיר אותו וללמד אותו בעצמי, ולהכיר אותו יותר יותר לעומק, נער מתוק עם חיוך שובה לב, שובבות שיש בה הרבה אנרגיות וכוחות חיים, מה שבעיקר בלט אצלו היה "אפס וויתור עצמי", בלימודים, בעשיה התנדבותית ,חברתית ובהמשך בשירות הצבאי, אפס ויתור עצמי, המושג לא נכנס ללקסיקון שלו, הוא לא ראה שום מחסום" "יש לו אח גדול שגם למד אצלנו בישיבה והתגייס לפניו לשירות קרבי משמעתי".

"רוצה לומר באמת יש כאן אובדן עצום שהוא ממש קורע לב, מורה שכול, רב שכול, מושג שטבע הרב שי פירון, זה אתגר לא פשוט, אנחנו לא מוצאים את עצמנו".

10:01: צבע אדום בשדרות, איבים וניר עם.

10:00: דובר צה"ל בערבית: "השבתה טקטית מקומית וזמנית תתקיים בשל פעילות צבאית למטרות הומניטריות בשכונת אלסלאם ברפיח מהשעה 10:00 עד 14:00, לצורך אספקה".

9:45: תיעוד: כלי טיס זיהה וחיסל חוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה בחאן יונס.

כלי טיס חיסל חוליית מחבלים שיצאה ממנהרה בחאן יונס \\ צילום: דובר צה"ל

8:25: אוגדה 98 בחאן יונס חיסלו מחבלים בסיוע חיל האוויר. כוח של דובדבן מצוות הקרב של עוצבת הקומנדו נתקל בחוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה, וחיסל בהיתקלות שני מחבלים והשמיד את הפיר.

חיילי צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

7:05: שתי נפילות זוהו ליד מושב מרגליות שבגליל העליון.

06:52: אזעקות נשמעו במושב מרגליות שבגליל העליון.

05:56: הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם:
סמ"ר עמית בונצל, בן 22, משוהם, לוחם וסמל מחלקה בסיירת צנחנים, חטיבת הצנחנים (35), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

עמית בונצל שנפל בקרבות ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

סמ״ר עלמנאו עמנואל פלקה, בן 22, מקריית גת, לוחם ביחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו (89), נפטר אתמול מפצעיו לאחר שנפצע בקרב ב-5.12.23 בדרום רצועת עזה.

עלמנאו עמנואל פלקה שנפל בקרבות ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

בנוסף, בקרב בו נפל סמ"ר עמית בונצל ז״ל, נפצעו שלושה לוחמים במילואים מסיירת צנחנים באורח קשה. לוחם נוסף במילואים מגדוד 7008 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לטיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו. (לילך שובל)

01:16: העברת הסיוע האמריקני לישראל ואוקראינה נתקל בקשיים בעקבות מאבק בסנאט בין הרפובליקנים לדמוקרטים. בלילה שבין רביעי לחמישי (שעון ישראל) חסמו הרפובליקנים את ההצבעה על אישור הסיוע לאור המחלוקת בין הצדדים בנוגע למדיניות אבטחת הגבול בארה״ב. (דור מלול, ארה"ב)

01:00: בוושינגטון פוסט מדווחים - כך חמאס "הרדים" את ישראל לפני המתקפה האכזרית. גורם ביטחוני ששוחח עם העיתון האמריקני באופן אנונימי הסביר כי במשך שנים חמאס טען כי הוא מעוניין יותר בבניית עזה מבחינה כלכלית מאשר חידוש הסכסוך עם ישראל. בנוסף, פקידי חמאס אף סיפקו מידע מודיעיני על הג'יהאד האיסלאמי כדי ליצור את הרושם המוטעה שהם מעוניינים בשיתוף פעולה. 

00:55: דיווח: סעודיה ביקשה מארה"ב לגלות איפוק בתגובה להתקפות של ארגון הטרור החות'י נגד ספינות בים האדום, כך מסרו שני מקורות לסוכנות הידיעות "רויטרס". (שחר קליימן)

23:33: הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הגדלה של קצבת הדלק הנכנסת הרצועה וזאת על מנת למנוע "קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה", לשון ההודעה.

בהכנת הידיעה השתתפו: אריאל כהנא, יואב לימור, חנן גרינווד, שירית אביטן כהן, נטעאל בנדל, לילך שובל, רן רזניק, איליה יגורוב, עידן אבני, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, שחר קליימן, דנה בן שמעון, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר