מבוכה מול חיזבאללה? חמאס נסוגים מהכרזתם על התארגנות טרור חדשה

נציג הארגון בלבנון התעקש כי לא מדובר ב"פתחלנד 2" אלא ב"מסגרת עממית" • דיווח לבנוני: לא התקיים תיאום מול חיזבאללה לפני ההצהרה

פעילי חמאס בלבנון . צילום: רשתות ערביות

יום אחד בלבד לאחר ההכרזה על התארגנות טרור חדשה בלבנון, הסניף של חמאס במדינה לוקח צעד אחורה ומבהיר: "לא מדובר בחמאסלנד".

תקיפות צה"ל בדרום לבנון // צילום: דובר צה"ל

"לא מדובר בהקמת התארגנות צבאית של ההתנגדות והיא לא תבצע פעולה צבאית מתוך לבנון", הצהיר נציג חמאס בלבנון, אחמד עבד אל-האדי. לדבריו, מדובר ב"מסגרת עממית" שהוקמה כדי לאפשר לצעירים פלשתינים להצטרף לארגון. זאת לאור הרצון הגובר שלהם לאור מתקפת 7 באוקטובר. עוד טען כי המונח "התנגדות" מכיל גם משמעויות אחרות כמו קמפיין בתקשורת ועוד, מלבד פעולה צבאית. אל-האדי גם התעקש כי "לא מדובר בפתחלנד ולא בחמאסלנד".

בהצהרה ביום שני קרא חמאס לאנשים בלבנון להתגייס לשורות ההתארגנות החדשה, זאת כדי "ליצור את העתיד של העם שלכם, ולשחרר את ירושלים ואת מסגד אל־אקצא". על פניו, הקמת התארגנות טרור חדשה. ואולם, אחרי שגורמים בכירים בלבנון, לרבות מנהיג מפלגת הפטריוטים החופשיים הנוצרית, ג'ובראן באסיל, יצאו נגד היוזמה והזהירו מ"פתחלנד" 2, בחמאס טוענים כעת שמדובר בכלל בטעות.

תקיפות יעדי חיזבאללה בלבנון, צילום: אי.פי

אף על פי כן, אין מדובר רק בתרעומת הכללית אלא גם בחוסר תיאום עם חיזבאללה. על פי מידע שהגיע לערוץ הלבנוני LBCI, חמאס לא תיאם את ההכרזה על הקמת "חלוצי מבול אל-אקצא". יתר על כן, נרשמו חילופי מסרים בין בכירי ארגוני הטרור אחרי פרסום ההצהרה.

המבוכה הזאת נרשמת באחד הימים המתוחים ביותר בגזרה הצפונית. מוקדם יותר, מקור בחיזבאללה מסר כי גבול לבנון היה עד להסלמה הצבאית הנרחבת ביותר מאז כניסת ארגון הטרור למלחמה. לדבריו, "כל הפרה ישראלית והתקפה שפוגעת בבתי מגורים, באזרחים, בעיתונאים ובצבא הלבנוני, תיענה בתגובה הולמת. כל הסלמה מצד ישראל תיענה בהסלמה מצד חיזבאללה".

בחמאס-לבנון לקחו אחריות על כמה שיגורי רקטות לעבר ישראל מאז פרוץ המלחמה. למרות זאת, הניסוי שלהם להקים מסגרת נרחבת יותר נתקל בהתנגדות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר