המטרה - לשחרר גברים וחיילים: ראש המוסד ייפגש עם ראש ה-CIA בקטאר

דדי ברנע הגיע לקטאר לשיחות עם מתווכים בכירים, ובהם ראש ה-CIA ביל ברנס, על מנת לקדם עסקת שחרור חטופים נוספת של ישראלים השבויים בידי החמאס

ראש המוסד דדי ברנע. צילום: גדעון מרקוביץ'

ראש המוסד דדי ברנע וראש ה-CIA ביל ברנס הגיעו היום (שלישי) לקטאר וייפגשו עם גורמים נוספים ומתווכים בכירים על מנת לקדם עסקת חטופים "נרחבת" בין ישראל לחמאס.

על פי פרטים שהגיעו לידי "ישראל היום", ברנע נחת במדינה כדי לדון בתנאי הארכת הפסקת האש הנוכחית למשך היומיים הקרובים וכן לדון בתנאים להארכתה בימים נוספים - והפעם בתמורה לשחרור גברים מהשבי. בישראל מפקפקים בדיווחי חמאס שלפיהם ילדים המוחזקים בשבי ברצועה אינם בידיהם, אך הגיעו לשיחות עם מי שנחשב לדמות המובילה את השיחות להפסקת אש ראש ה-CIA ברנס לבקשת ארה"ב. בצד הישראלי ינסו בכל זאת למקסם את האפשרות להוביל לשחרור נוסף של חטופים, עשרה בתמורה לכל יום של הפוגה בלחימה.

בנוסף, נודע כי ראש המוסד צפוי להעמיד מחדש לבחינה את תנאי ההסכם שחמאס הפר במשך כל ימי הלחימה במטרה לשוב ולחדד את הנהלים כדי שלא לאפשר משחק נוסף של הארגון ברשימות החטופים שישוחררו. בניגוד להצהרות בישראל על מחויבות לחידוש הלחימה, קטאר שמארחת את השיחות הביעה בימים האחרונים פעם אחר פעם את רצונה להאריך את ההפוגה עד שתהפוך לקבועה ואז להיכנס ולשקם את עזה.

בישראל, חרף הידיעה שקטאר היא מממנת רשמית של ארגון הטרור הרצחני ובכיריו, לא העמידו כל יעד לסיום הפסקת האש ושרים בכירים הביעו חשש מכך שהארגון ישתמש בחטופים כדי לסחוט מישראל הפסקת אש ארוכה עד קבועה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר