ספינה בבעלות ישראלית הותקפה באוקיינוס ההודי (ארכיון). צילום: AP

דיווח: ניסיון פשיטה על אוניית משא בריטית בבעלות אייל עופר בים סוף

על פי כמה כלי תקשורת, טרוריסטים חות'ים השתלטו על אוניית המשא "סנטרל פארק" בים סוף • ספינת מלחמה של הצי האמריקני ניסתה להתערב ולמנוע מצוות האונייה לשוט לחופי תימן

חשש לתקרית נוספת במעורבות אוניה בריטית בים האדום. הצי האמריקני התערב בתקרית שבמהלכה ניסו להשתלט מורדים חות'ים על אוניית המשא "סנטרל פארק" שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר בים סוף. על פי דיווח של חברת מודיעין ואבטחת השייט "אוברי", ספינת מלחמה של הצי האמריקני הנחתה את צוות ה"סנטרל פארק" שלא להיענות לדרישות החות'ים, בטרם עלו המורדים על הספינה.

מזודיאק מריטיים נמסר: "ישנו חשד שמכלית Central Park (IMO: 9725823) היתה מעורבת בתקרית פיראטית בזמן שעברה את מסדרון המעבר הבינלאומי המומלץ (IRTC), בערך 54 מייל ימי מול חופי סומליה, אפריקה. מדובר במכלית כימיקלים שנבנתה ב-2015, תחת דגל ליבריה, בבעלות Clumvez Shipping Inc, שמנוהלת על ידי Zodiac Maritime שבסיסה בבריטניה.

כינסנו צוות ניהול אירועים במטה החברה בלונדון. בטיחות 22 אנשי הצוות שלנו על הסיפון היא בראש סדר העדיפויות שלנו. בראש הספינה עומד רב חובל טורקי ועמו צוות רב לאומי המורכב מאזרחים רוסים, וייטנאמים, בולגרים, הודים, גאורגים ופיליפינים. הספינה נושאת מטען מלא של חומצה זרחתית. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם קואליציה של נכסים ימיים באזור".

התקרית האחרונה במפרץ עדן היא האחרונה, נכון לעכשיו, בשורה של התקפות או ניסיונות התקפה על מיכליות ואוניות בנתיבי השיט האסטרטגיים בים האדום, שהחלו ומתגברות מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל". במקביל לנסיונות ההתקפה, החות'ים ממשיכים לאיים כי כלי שיט ישראליים, או כאלו שנמצאים בבעלות ישראלית, נמצאים "על הכוונת". 

בהכנת הידיעה השתתף נטע בר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו