לראשונה: גדוד מעורב של לוחמות ולוחמים נלחם ברצועת עזה

כוח מעורב מגדוד "שחר" בחטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף, הצטרף לפעילות הכוחות הקרקעיים ברצועת עזה • הלוחמות והלוחמים הצטרפו ללוחמי צוות קרב חטיבתי 460, ויחד איתם פעלו במרחב מחנה "שאטי"

צפו בתיעוד: לראשונה - כוח מעורב של לוחמים ולוחמות נלחם בשטח הרצועה// דובר צה"ל

לראשונה מאז פתיחת מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר, כוח מעורב של לוחמים ולוחמות, מגדוד "שחר", בחטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף, הצטרף לפעילות הכוחות הקרקעיים בשטח רצועת עזה.

לוחמות ולוחמי הגדוד, בהובלת מפקדת הגדוד, סגן-אלוף ירדן, הצטרפו לצוותי קרב חטיבתיים באוגדה 162 למשימות מגוונות בהתאם למומחיותיהם, וביניהן משימות סריקת מבנים ואיתור אמצעי לחימה.

בשונה מ'עופרת יצוקה' ו'צוק איתן', שבהם חטיבת החילוץ הופעלה בצורה יחסית מוגבלת ובחוליות קטנות, במלחמה הזו הוטל על פיקוד העורף להיכנס בצורה מאוד רחבה לתמרון, בהיקף של עשרות רבות של לוחמות ולוחמים שנמצאים בתוך הרצועה.

בלב מחנה "שאטי" ברצועה. גדוד שחר, צילום: דובר צה"ל
מפקדת גדוד שחר, סגן אלוף ירדן, צילום: דובר צה"ל

הלוחמות והלוחמים הצטרפו ללוחמי צוות קרב חטיבתי 460, ויחד איתם פעלו במרחב מחנה "שאטי" - אחד מהמעוזים המרכזיים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

במהלך פעילות של כוחות חטיבת הקומנדו בבית מלון בעזה, בוצעה פריצה קרה על ידי כוח מחטיבת החילוץ שהיה חבור אליהם. לאחר עבודת כוחות החילוץ, התגלתה קומה תת קרקעית נוספת, בה אותרו אמל"ח וחומרים מודיעיניים של חמאס.

 בהתאם לדרישות המבצעיות, מכניסת הכוחות לרצועה, חטיבת והחילוץ וההדרכה מובילים את מאמץ החילוץ והפינוי ממבנים ואתרי הרס.

מתחילת הלחימה - 14 הרוגים לפיקוד העורף

אלוף-משנה אלעד אדרי, מח"ט חילוץ וההדרכה ציין כי אנשי פיקוד העורף נלחמנו בזיקים ב-7 באוקטובר, "בקרב שהסתיים עם 9 פצועים ו-7 הרוגים, ובמקביל התנהל קרב באורים שנפלו בו 7 ממשרתנו ונפצעו מספר משרתים".

כמו כן, "החטיבה סייעה בפינוי יישובים בדרום ובצפון, וסיוע לתמרון, וכן נערכה להשתלב באוגדות המערכה לסיוע בתוך התמרון. המיומנויות הייחודיות המרכזיות הן חילוץ וסיוע במידה וקורס מבנה על כוחותינו, ועולם הפריצה הקרה. כלי החילוץ שלנו משרתים את הכוחות המתמרנים, בוודאי בשטחים בנויים וצפופים.

שני שליש מהמשרתים בחטיבת פיקוד העורף הן נשים. "בתוך הרצועה עצמה כרגע, מטעם כוחות פיקוד העורף - 40% הן נשים, שחולקות את נטל המשימות עם הגברים שלצידן", מסביר אל"מ אדרי.

כוחות צה"ל במחנה שאטי, צילום: דובר צה"ל
אוגדה 162 בפעילות במחנה שאטי, צילום: דובר צה"ל
מחנה שאטי בצפון הרצועה, צילום: רשתות ערביות

החטיבה כוללת מג"דית, מ"פיות ופועלת בעזה בשת"פ משמעותי עם כלבי החילוץ של יחידת עוקץ, שמאומנים לאתר חיים וגופות מתחת להריסות. בנוסף, בשורות פיקוד העורף נמצאים גם מהנדסי חילוץ - אנשים שבשירותם הסדיר היו לוחמים ובמהלך החיים האזרחיים שלהם נהיו מהנדסים.

"בלחימה בשאטי", מספר אל"מ אדרי, "היה לנו צוות שנלחם בקו ראשון עם גדוד 50 , בהסתערויות ובשבירת קירות, בשיטה זהה להתקדמות בקסבה של שכם, במקרה אחר, צוות שלנו נדרש לפרוץ לחניון תת קרקעי, חניון שנמצאו בו אמצעי לחימה משמעותיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר