מצמרר: הקצין שנפל ניבא את אפשרות הטבח בנתיב העשרה

רס"ן יששכר נתן, קצין בעוצבת הקומנדו, נהרג בקרב בצפון הרצועה • בסרטון שהוכן בעבר בצה"ל הוא תועד אומר: "אם לא אהיה שם - התושבים יחטפו את זה"

צילום: דובר צה"ל

צה"ל התיר לפרסום הבוקר (שני), כי לוחמי עוצבת הקומנדו, רס"ן יששכר נתן וסמ"ר איתי שהם, נפלו בקרב בצפון הרצועה.

בעבר הצטלם נתן, בן 28 מקריית מלאכי, לסרטון של צה"ל שבו הוא סיפר על חוויותיו כמ"פ בגדוד 202 בצנחנים. למרבה התדהמה, נתן דיבר בסרטון על אפשרות של טבח בעוטף עזה.

"אם אני לא שם, מחבלים ייכנסו ויבצעו טבח"

לדבריו, "באחד הסבבים האחרונים שהחטיבה תפסה באוגדת עזה אז היינו במוצב ארז. שכבנו שם על הסוללות ברגע שהתחיל הסבב וירו מרגמות. 100 מטר מאחוריי, כשאני מסתכל אחורה, אני רואה את היישוב נתיב העשרה. בסוף בתחושה שלי, אם אני לא שוכב שם ונמצא שם - התושבים שנמצאים 150-100 מטר מאחורינו יחטפו את הדבר הזה ו[מחבלים] ייכנסו פנימה ובסוף יבצעו טבח אצלם".

רס"ן יששכר נתן, צילום: דובר צה"ל

בעיריית קריית מלאכי ציינו כי נתן "בין היתר פיקד על הכוח שאיתר את המחבלים בפיגוע באלעד לפני כשנה וחצי. בערב חג שמחת תורה האחרון השתתף בהקפות עד השעות הקטנות של הלילה ובבוקר כששמע על פריצת המחבלים נסע במהירות לעוטף והציל משפחות רבות באומץ לב".

בסרטון המופיע בראשית הכתבה ציין נתן: "בחרתי להיות לוחם כי הדבר הזה באמת מאתגר וזאת שליחות בשבילי ורצון לתרום. אבא שלי לחם במלחמת יום כיפור. להיות לוחם בחטיבת הצנחנים זה להיות במשפחה אחת גדולה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר