מטח לילי לעוטף; דיווח בעזה: צה''ל תוקף בסביבת ביה"ח שיפא'

לראשונה: "חץ 3" יירטה מטרה שנורתה לעבר ישראל בשמי הערבה • הגרי על אות החיים משני החטופים: "זה טרור פסיכולוגי" • הרמטכ"ל וראש השב"כ נכנסו ללב עזה • גלנט: "המחבלים בשיפא שומעים היטב את הטנקים והדחפורים - ורועדים מפחד" • ביידן: החל מהיום יהיו שני מסדרונות הומניטריים

חיילי צה"ל בשטח הרצועה. צילום: דובר צה"ל

מלחמת חרבות ברזל - היום ה-34: צה"ל ממשיך בכיתורה של העיר עזה ובתקיפות מאסיביות מהאוויר, מהים ומהיבשה. 

עדכונים שוטפים

04:55: צה"ל תקף בסוריה בתגובה לשיגור כלי טיס בלתי מאויש לאילת. התקיפה כוונה נגד הארגון שביצע אתמול את שיגור כלי הטיס הבלתי מאויש לעבר אילת, אשר פגע בבית ספר בעיר.

02:43: ירי רקטות וטילים לעבר העוטף. אזעקות נשמעו בעלומים, נחל עוז, 
כפר עזה וסעד.

02:30: נתניהו בריאיון לפורס ניוז מתייחס לעתיד השלטוני בעזה ואמר כי ישראל ״לא שואפת לשלוט בעזה״. ראש הממשלה הוסיף כי ״אנחנו רוצים עתיד טוב יותר וזה דורש להביס את חמאס. לא קבעתי לוח זמנים כי זה יכול לקחת יותר זמן. הלוואי שזה ייקח מעט זמן״.

הנוגע לתנאים ההומניטאריים, אמר נתניהו כי ״אנחנו מנסים לצמצם ולמזער את הפגיעה באזרחים ולהתמקד בטרוריסטים של החמאס".

01:10: דיווח בעזה: צה''ל תקף מבנה בסביבת ביה"ח שיפאא'.

דיווח בעזה: צה"ל תקף מבנה סמוך לביה"ח שיפא' // רשתות ערביות

00:30: למרות שאגף התקציבים הציע קיצוץ של 2.5 מיליארד שקל בכספים הקואליציוניים, השר סמוטריץ' אישר קיצוץ בסך של 1.6 מיליארד שקל בלבד.

00:15: נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן: "החל מהיום יהיו שני מסדרונות הומניטריים שיאפשרו לאזרחים לברוח מאזורים עוינים בעזה". כמו כן, הוא עדכן בסיכומים אליהם הגיע עם נתניהו והדגיש את החשיבות של ההפוגות ההומניטריות להן הסכימה ישראל, שיאפשרו שחרור חטופים ויסייעו בהכנת סחורות לרצועה. 

00:08: משפחתו של אורן גולדין, תושב ניר יצחק, עודכנה כי הוא נרצח ב-7 באוקטובר.

23:29: מערכת "חץ 3" ביצעה יירוט מבצעי ראשון הערב לעבר מטרה במרחב ים סוף. זאת לאחר שמערכת "חץ 2" ביצעה יירוט מבצעי ראשון בשבוע שעבר.

23:19: מחבלים שיגרו נ"ט לגבול הצפון, אין נפגעים. צה"ל תקף בארטילריה את מקור הירי. בנוסף, תשתיות טרור ואמצעים של חיזבאללה הותקפו.

צילום: דובר צה"ל

23:03: כלי רכב שחנה ליד ביה"ח שיפא הותקף.

22:23: בצה"ל מאשרים שיורטה מטרה חשודה במרחב הערבה באמצעות מערכת פטריוט.

כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

21:53: חשד ליירוט נוסף באילת. המיליציה החות'ית טוענת כי ישראל יירטה הערב מטח של טילים בליסטיים מתימן.

21:25: תושב תל אביב שהיה במטוס ארקיע שעמד להמריא משדה התעופה רמון ונקלע ליירוט טיל הקרקע-קרקע סיפר ל"ישראל היום": "ישבנו במטוס בדרכנו להמראה, ואז הטייס אמר שלא ניתן להמריא. לא שמענו אזעקה, אבל קיבלנו התרעות בטלפון ודיווחים על אזעקה באילת ובערבה. כעבור 10 דקות הטייס קיבל אישור המראה ורץ במהירות על המסלול. כשהמראנו והגענו לערבה הטייס הודיע לנוסעים שיש ירי בדרום ולא נוכל להמשיך בטיסה צפונה. חגנו במשך דקות ארוכות מעל הערבה ואז המשכנו לנתב"ג. רק כשנחתנו הטייס אמר שהוא לא רצה להדאיג אותנו אבל ירו טיל, זו היתה חוויה לא נעימה".

21:15: ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לחלקו השני של המפגש של רעייתו שרה עם משפחות החטופים, ואמר כי הוא אינו שוכח לרגע שיש 239 חטופים ומעגלים-מעגלים של בני משפחות עם סבל מתמשך. ראש הממשלה הדגיש כי הוא עושה הכל על מנת להביא לשחרורם והבטיח כי משימה זו נמצאת בראש מעייניו.

המפגש, היום, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

21:14: לאחר פגישה עם ראש המוסד וראש ה-CIA, שר החוץ של קטאר שוחח בטלפון עם שר החוץ האיראני עבדאללהיאן. ‏שר החוץ של איראן אמר לעמיתו הקטארי: "עם ההסלמה של המלחמה נגד אזרחים ברצועת עזה, הרחבתה כעת היא בלתי נמנעת".

21:05: משרד הבריאות הפלשתיני הודיע הערב כי מספר ההרוגים הפלשתינים בפעולות שביצע צה"ל במהלך היום בג'נין עלה ל-14. מקורות פלשתינים דיווחו כי שלושה מהחמושים שנהרגו היו מקרב אנשי מנגנוני הביטחון הפלשתיניים.

20:55: משטרת קנדה חוקרת אירועי ירי לעבר שתי ישיבות חרדיות במונטריאול. לא היו נפגעים בתקריות. מוקדם יותר הושלכו בקבוקי תבערה לעבר בית ספר ובניין של הקהילה היהודית בעיר.

20:47: התרעה מפני ירי רקטות וטילים נשמעה בפטיש, ברנן, במסלול ובפדויים שבמערב הנגב.

20:31: נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל מבקרים בכיכר החטופים שברחבת מוזיאון תל אביב.

20:15: הצהרת שר הביטחון יואב גלנט: "הלוחמים נמצאים בלב העיר עזה, בפאתי שאטי, ליד בית החולים שיפא". עוד אמר גלנט: "בשעה זו נמצאים ברצועת עזה עשרות ילדים. חיות האדם חטפו אותם. לא נעצור את הלחימה עד שנשיב את הילדים שלנו הביתה. איזה אב מפסיק לחפש אחר ילדיו? אני רואה את הילדים האלה כילדים שלי - אנחנו נגיע לכל מי שפעל נגד אזרחי ישראל, כל מי שפגע או חטף מישהו מאזרחי ישראל. גם אם זה יקח שנים״. עוד אמר גלנט כי חמאס "מוכה מכות קשות. הלוחמים שלנו והלכים ומתקדמים. המחבלים במרתפים מתחת לשיפא שומעים היטב את רעם שרשראות הטנקים - ורועדים מפחד". לסיכום אמר גלנט כי "כל הדרכים מובילות למקום אחד - לטהרן".

גלנט: "המחבלים בשיפא שומעים את הדחפורים והחיילים - ורועדים מפחד" // לע"מ

19:52: לוחמי צה"ל ומג"ב פעלו במבצע לסיכול טרור בהכוונת שב"כ במחנה הפליטים ג'נין, חיסלו יותר מ-12 מחבלים, עצרו לפחות 20 מבוקשים והחרימו נשקים, אקדחים, תחמושת וציוד צבאי רב. במהלך הפעילות, הכוחות השמידו פיר תת-קרקעי שבו היו מטעני חבלה מוכנים לשימוש, והשמידו רכב שבו נמצא אמל"ח נוסף. בנוסף, כלי טיס מאוישים מרחוק חיסלו חוליית מחבלים חמושה שסיכנה את הכוחות.

לוחמי סיירת חרוב איתרו והשמידו פיר תת קרקעי בג'נין // דובר צה"ל

19:45: דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר הערב שמערכת חץ יירטה טיל ששוגר מרחוק לאילת הערב. בנוסף, אמר הגרי, כי צה"ל חוקר מהיכן הגיע כלי הטיס הלא מאוייש שפגע בבית הספר באילת מוקדם יותר היום, ומדוע לא הופעלה התרעה. עוד אמר הדובר ביחס לחטופים שחמאס פרסם סרטון שלהם, שצה"ל לא החמיץ כל הזדמנות לשחרר חטופים. "לצד זה שזה אות חיים, זה טרור פסיכולוגי".

דובר צה"ל: טיל חץ יירט את האיום מאילת // דובר צה"ל

19:32: דיוויד סאתרפילד, השליח ההומניטרי של הממשל האמריקני, מגלה כי הארגונים הבינלאומיים בעזה קיבלו דלק. לדבריו, ״לפני שלושה שבועות לא היה דלק לאו״ם ולארגונים שלו בתוך עזה, אך היום יש כזה בדרום הרצועה״. הוא לא פירט כיצד נכנס הדלק. לדברי סאתרפילד, ״אנו פועלים שיהיה עוד דלק לארגונים של האו״ם ולסוכנויות הסיוע״.

19:29: אזעקות באילת ובחבל אילות. התרעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה באילת, בקיבוץ אילות ובאזור תעשייה שחורת. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר כי "זוהה טיל ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף על ידי לוחמי ההגנה האווירית, באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק 'חץ'. המטרה לא חצתה לשטח ישראל".

יירוט טיל ששוגר לישראל מעל שמי אילת // קרדיט לב אשכנזי

19:20: הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר נכנסו יחד עם הכוחות הלוחמים לעומק רצועת עזה וקיימו הערכת מצב בשטח. הלוי: ״נקודת החוזק המרכזית במלחמה הזו היא השותפיות. אני מסתובב ורואה את צה״ל, בכל הפינות, כולם עושים הכל רק כדי שאתם תהיו הכי חזקים שאפשר. אין דבר שלא יעשו כדי שתעבדו טוב. תמשיכו חזק קדימה, באופן יסודי, תגבירו את הקצב. אנחנו מאחוריכם!״. בר: ״יש אליכם הערכה מטורפת וחסרת תקדים גם בציבור, גם בדרג המדיני וגם בחמאס - זה הולך ומשתפר. כנציג השב״כ, אנחנו במלחמה עובדים בשביל צה״ל״.

הרמטכ״ל וראש השב״כ בהערכת מצב בעומק רצועת עזה // דובר צה"ל

הרמטכ״ל וראש השב״כ בהערכת מצב בתוך רצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

19:05: לפי דיווח ערבי, כלי הטיס שהתרסק על בית הספר באילת הוא שאהד 136, מל"ט מתאבד איראני.

19:00: שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב אופרטיבית בפיקוד הדרום. שר הביטחון עמד על התקדמות הכוחות בתוך העיר עזה ובשטחי הלחימה בצפון הרצועה.

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב אופרטיבית בפיקוד הדרום, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

18:42: בצה"ל מאשרים: ישראל עורכת הפוגות הומניטריות בשכונות מסוימות בעזה

18:15: דיווח פלשתיני על שחרור קרב של שני חטופים ״מסיבות הומניטריות ורפואיות״. הדובר הצבאי של הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון שבו נראים החטופים הישראלים חנה קציר בת ה-76 ויגיל יעקב בן ה-12, שניהם מקיבוץ ניר עוז. לטענת ארגון הטרור, הוא "מוכן לשחרר אותם מסיבות הומניטריות". עם זאת, לא צוין מה הם התנאים שבהם ישוחררו ומתי.

החטופים חנה קציר ויגיל יעקב השבויים בידי הג'יהאד האסלאמי, צילום: ללא קרדיט

18:06: רס״ר במילואים דב משה (דובי) כוגן, בן 32, מנוב, לוחם ביחידת שלדג, נפל היום בקרב בעומק רצועת עזה. בנוסף, נמצאה גופתה של סמל רוני אשל, בת 19, מצור יצחק, תצפיתנית בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות שהוגדרה כנעדרת.

18:05: הפריסה הגדולה ביותר של סוללות הגנה אווירית אי פעם; לוחמי מערך ההגנה האווירית ירטו אלפי רקטות בכל שכבות ההגנה. מתחילת המלחמה, שוגרו כ-9,500 רקטות ועשרות כלי טיס לעבר שטח ישראל. לוחמי מערך ההגנה האווירית יירטו אלפי רקטות באזורי ההגנה ועם כניסת הכוחות הקרקעיים לרצועה ניכרת ירידה משמעותית בכמות השיגורים.

צפו: מערך ההגנה האווירית של ישראל בפעולה// דובר צה"ל

17:56: פעילי חד״ש ואחרים מקיימים כעת מחאה חוקית נגד המלחמה בעזה ונגד רדיפת פעילים ואישי ציבור ערבים, בעקבות מעצרם הבלתי חוקי של יו״ר ועדת מעקב חכ״ל מוחמד ברכה ואחרים. נכון לרגע זה, נעצרו כ-15 מפגינים.

פעילי חד״ש ואחרים קיימו הפגנה נגד מעצר חברי הכנסת לשעבר. 15 נעצרו, צילום: אבי כהן

17:54: בהמשך למעצר חברי הכנסת לשעבר, המשטרה מעדכנת כי מוחמד ברכה, סמי אבו שחאדה, אמטאס שחאדה וחנין זועבי שוחררו.

לאחר כמה שעות במעצר - שוחררה חנין זועבי // 27 א'

17:49: לשכת ראש הממשלה: "הלחימה נמשכת ולא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו. ישראל מאפשרת מסדרונות מעבר בטוחים מצפון הרצועה לדרומה, כפי שעשו 50,000 עזתים רק אתמול. אנו קוראים שוב לאוכלוסייה האזרחית בעזה להתפנות דרומה".

17:41: דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, הודיע כי במסגרת סיכום בין ארה"ב לישראל מהיום ישראל תאפשר הפוגות של ארבע שעות מדי יום בצפון רצועת עזה, וההכרזה עליהן תהיה שלוש שעות לפני תחילת ההפסקה הזמנית. "נאמר לנו שלא יהיו מבצעים באזורים האלה בזמן ההפוגות וזה יתחיל החל מהיום", אמר קירבי בתדרוך לכתבים.

17:35: רה"מ נתניהו דחה הצעה להפסקת אש של חמישה ימים בתמורה לשחרור של כמה מהחטופים מעזה, כך מדווח ה"גרדיאן" הבריטי על סמך גורמים המעורים בשיחות. לדברי הגורמים, רה"מ דחה מיד הצעה כזו בשיחות המוקדמות לאחר הטבח שביצע חמאס. השיחות התחדשו לאחר תחילת התמרון הקרקעי ב-27 באוקטובר, אולם נתניהו נוקט באותו הקו ודוחה הצעות להפסקת האש.

נתניהו בביקור בבסיס צאלים, צילום: חיים צח, לע"מ

17:10: מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה הגיע למצרים. על פי הפרסום ברשת שיהאב, הנייה עומד בראש משלחת של ארגון הטרור שקיימה פגישות עם ראש המודיעין המצרי. הצדדים דנו במצב הנוכחי ברצועת עזה.

17:05: על פי דיווח בניו יורק טיימס: הרשות הפלשתינית מוכנה להסכים לשלוט ברצועת עזה, בתמורה לתמיכה מלאה של ארצות הברית בפתרון 2 המדינות כדי לסיים את הסכסוך. על פי הדיווח, מזכ״ל הוועד הפועל של אש״ף חוסיין א שייח, אמר למזכיר המדינה האמריקני בלינקן כי הרשות מבקשת מבקשת מארצות הברית התחייבות מלאה לקידום פתרון שיכלול את רצועת עזה, הגדה המערבית ואת מזרח ירושלים.

16:42: תיעוד שמפרסמת רשת אל-ערביה: מאות הנמלטים מצפון הרצועה לדרומה

16:39: דיווח ראשוני על לניסיון פיגוע דקירה במחסום קלנדיה בצפון ירושלים. מחבלת נוטרלה

16:26: צה"ל הודיע כי הפיצוץ באילת התרחש בעקבות כלי טיס בלתי מאויש שפגע בבית הספר בעיר. "זהות הכלי ופרטי האירוע בבדיקה", נמסר. במד"א מעדכנים כי בפיצוץ נפגע באורח קל צעיר כבן 20 משאיפת עשן.חמישה בני אדם לקו בחרדה.

הנזק לבית הספר בעקבות פגיעת הכטב"מ באילת // תיעוד מבצעי מדע, 27 א'

תיעוד: רגע התקיפה של מסגד חאלד בן אל-וואליד, מזרחית לחאן יונס // רשתות ערביות

15:46: מטח רקטות לעבר יישובי העוטף ונתיבות.

15:36: אזעקות בצפון.

15:32: דובר צה"ל בערבית פרסם מספר טלפון וערוץ טלגרם עבור שליחת הודעות של תושבי עזה - שחמאס מונע מהם לנוע דרומה: "הכוח שלכם חזק מכפי שאתם חושבים! שתפו אותנו אם חמאס מונע מכם לנוע דרומה בחשבון הטלגרם ובמספר המצורף"

15:30: הנשיא הרצוג בראיון לNBC: ״אין בשלב זה הצעה ממשית לעסקה מצד חמאס להחזרת החטופים".

15:26: ירי של כשני נ"טים בדקות האחרונות לעבר מטולה

15:16: דיווח: ראשי המוסד וה-CIA ביקרו בקטאר ועבדו על תוכנית להפסקה הומניטרית פוטנציאלית שתאפשר שחרור של עד 20 חטופים. כך מדווח ה"פייננשל טיימס". על פי הדיווח, השיחות בין דדי ברנע, ביל ברנס ובכירים קטאריים מתמקדות בהפסקת אש בת שלושה ימים. לדברי גורם רשמי, המעורה בשיחות, הדיון הוא על שחרור של 10 עד 20 חטופים משבי חמאס.

14:58: דיווח ראשוני: פיצוץ עז נשמע באילת - הנסיבות בבדיקה. 

תיעוד: רגע הפיצוץ באילת | 27א

14:54: הפלשתינים מדווחים על שמונה הרוגים לפחות בפעילות כוחות צה"ל בג'נין

14:46: כוחות צה״ל זיהו ותקפו שתי חוליות נ״ט שזוהו בשטח לבנון, במרחב בירנית ובמרחב יפתח. מחבלים ירו לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל במרחב הר דב. כלי טיס של צה״ל תקף את מקור הירי וכוחות צה״ל תקפו בארטילריה. כמו כן, מחבלים ירו טילי נ"ט לעבר מצפה עדי וכוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקור הירי.

דובר צה"ל

14:02: אזעקות ביישובי העוטף, בגן יבנה ובאשדוד

14:01:שר הפנים משה ארבל קיים היום יחד עם מנכ"ל משרדו רונן פרץ ישיבת עדכון והערכת מצב עם יו״ר השלטון המקומי חיים ביבס, ראשי הרשויות, יו״ר מרכז המועצות האזוריות שי חג׳ג׳, וראשי המועצות האזורית. בישיבה ביקש השר לשמוע מראשי הרשויות עדכון שוטף על הצרכים המידיים איתם הם מתמודדים והסיוע הדרוש לטובת התושבים המפונים. בדיון אף נערכה חשיבה משותפת במטרה למצוא פתרונות בהסרת חסמים, צמצום פערים בין הרשויות לאוצר וקידום תיקוני חקיקה נדרשים עבור הרשויות.

פגישת שר הפנים עם ראשי רשויות ומרכז השלטון המקומי, צילום: דוברות שר הפנים

13:18: שר הביטחון,יואב גלנט, כינס הבוקר את הועדה העליונה למשק לשעת חירום וסקר את שלבי המלחמה ועמד על המחויבות של משרדי הממשלה לממש את אחריותו כלפי האזרחים על מנת לאפשר את המשך תפקודו של המשק ורציפות מתן השירותים החיוניים. ״אנו צריכים לפתור דברים באופן מהיר, גם אם לא באופן מושלם. נהיה חייבים לנהוג במדיניות תקציבית מרחיבה ולקצר עבודות מטה ממושכות״. אמר גלנט והוסיף: "הפעולה של כוחות צה״ל בתוך עזה מדכאת חלק ניכר מהאיום על העורף, הירי של החמאס בימים אלה נועד בעיקר כדי להפריע לשגרת החיים באופן תודעתי. אנו צריכים לדאוג שלאזרחים יוקנה ביטחון ויכולת לנהל שגרה רצופה״.

שר הביטחון יואב גלנט, בדיון עם מנכ"לי משרדי הממשלה, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

12:54: מבקר המדינה, אנגלמן, דורש  משרי הממשלה למשוך לקופת המדינה דיבידנד מהחברות הממשלתיות בסך 2 מיליארד ש"ח ולהעבירם לצורך הוצאות המלמה והטיפול בעורף. "זה לא הזמן למאבקי כוחות - הקפיאו חילופי בכירים בחברות ממשלתיות ומנו דירקטורים לחברות הביטחוניות ויו"ר לחברת החשמל - בהתאם לכללי מנהל תקין. בחנו הארכת כהונת הדירקטורים עד לתום המלחמה".

12:11: לאחר ביצוע תחקיר האירוע שבמהלכו נרצחה לוחמת מג״ב סמ״ש רוז לובין ז״ל סמוך לתחנת ׳שלם׳ בירושלים ע״י מחבל תושב מזרח העיר, עולה כי בהתנהלותו של אחד מלוחמי הצוות נמצא כשל משמעתי ומבצעי חמור שכלל נטישת העמדה וזאת בניגוד מוחלט לפקודות וההנחיות. בהתאם לכך, הוחלט על ידי מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק על הדחתו של הלוחם הנ״ל מתפקידו והעברתו להמשך שירות בצה״ל.

לוחמת מג"ב שנרצחה, סמל-שני רוס אידה לובין, צילום: דוברות המשטרה

12:04: חילופי אש כבדים בג'נין - משרד הבריאות הפלשתיני: חמישה הרוגים בפעילות צה"ל

11:41: ברשתות ערביות פורסם סירטון של עיתונאי CNN וAP בדרך לטבח עם רימון ביד.

עיתונאי CNN וAP בדרך לטבח עם רימון ביד | רשתות ערביות

11:23: כלי טיס של צה"ל חיסל חוליה חמושה שירתה לעבר כוחותינו. יחידות של  חטיבת כפיר פועלות שם כעת. על פי הדיווחים ישנם מחבלים הרוגים מהתקיפה האווירית.

10:57: צה״ל בהכוונה מודיענית של שב"כ ואמ"ן, חיסל את איבראהים אבו-מע׳ציב, ראש מערך טילי הנ"ט של חטיבת מחנות המרכז בארגון הטרור חמאס באמצעות מטוס קרב. במסגרת תפקידו הכווין והוציא לפועל פיגועי נ״ט רבים לעבר אזרחי ישראל וכוחות צה״ל.

ראש מערך הנ"ט במחנות המרכז שחוסל, צילום: דובר צה"ל

חיסולו של איבראהים אבו-מע׳ציב | דובר צה"ל

10:29: המשטרה עצרה את יו״ר ועדת המעקב של ערבי ישראל, חבר הכנסת לשעבר, מוחמד ברכה, בגין התארגנות לעצרת נגד המלחמה בכיכר המעיין בנצרת.

9:57: אזעקות באשדוד - לא דווח על נפילות

09:18: במהלך הלילה כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים 9 מבוקשים. בפעילות לסיכול תשתיות טרור במחנה הפליטים ג'נין שבחטיבת במנשה, כלי הנדסה חשפו והשמידו עשרות מטענים מאולתרים. בנוסף כלי טיס של צה"ל תקף מהאוויר חמושים שסיכנו את כוחותינו.

אמצעי לחימה שהוחרמו בג'נין, צילום: דובר צה"ל

08:19: בתום קרב שנמשך 10 שעות, השלימו לוחמי חטיבת הנח"ל מבצע השתלטות על מוצב 17, מעוז צבאי של ארגון הטרור חמאס במערב ג'באליה שבצפון הרצועה. במהלך הקרב חיסלו מחבלים, תפסו אמצעי לחימה רבים, חשפו פירי מנהרות טרור לרבות פיר שנמצא סמוך לגן ילדים ומוביל לתוואי תת-קרקעי נרחב.כמו כן, איתרו ואספו חומרים אופרטיביים משמעותיים אודות התוכניות המבצעיות של האויב.

דובר צה"ל

07:15: צבע אדום בעוטף עזה.

6:00: החלל ה-35 מתחילת המערכה הקרקעית: אליהו בנימין אלמקייס, לוחם הנדסה בן 29 מירושלים, נפל בקרבות בעזה

3:30: צבא ארה"ב: תקפנו מתקן של משמרטת המהפכה האיראניות במזרח סוריה

1:15: דיווח על תקיפת כטב"מים נגד בסיס אמריקני במזרח סוריה.

1:10: ארה"ב תקפה במזרח סוריה מתקנים השייכים למיליציות הפרו-איראניות.

00:30: דיווחים בעזה על תקיפות נרחבות בצפון הרצועה ובמזרח ח'אן יונס שבדרום הרצועה.

בהכנת הידיעה השתתפו: אריאל כהנא, יואב לימור, חנן גרינווד, שירית אביטן כהן, נטעאל בנדל, לילך שובל, רן רזניק, איליה יגורוב, עידן אבני, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, שחר קליימן, דנה בן שמעון, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר