בצה"ל מגלים: "חמאס מחליט איזה ציוד רפואי יילקח למחבלים שלו ואיזה יישלח לבתי החולים"

אל"מ אלעד גורן ממתפ"ש חושף בתדרוך לתקשורת הזרה את התנהלות ארגון הטרור, אך עם זאת אומר כי היקף הכנסת הסיוע ההומנטרי לרצועה יגדל • "חמאס רוצה שאתם תחשבו שיש משבר הומניטרי בעזה כדי לקבל הפסקת אש. אבל זה לא יקרה"

משאית עם סיוע הומניטרי נכנסת לרצועת עזה דרך מעבר רפיח (ארכיון). צילום: Getty Images

ישראל צפויה להעלות בימים הקרובים את היקף הסיוע ההומניטרי שייכנס לרצועת עזה, זאת על אף שלמערכת הביטחון ידוע כי אין משבר הומניטרי ברצועה וכי חמאס משתמש בסיוע לצרכיו. כך עולה מתדריך שנתן הבוקר (שלישי) לתקשורת הזרה, אל"מ אלעד גורן, ראש המחלקה האזרחית במנהלת התיאום והקישור של צה"ל. התדרוך נערך מטעם מערך ההסברה הלאומי.

אל"מ גורן הדגיש כי "אנחנו לא קרובים למינימום של המצב ההומניטרי, כפי שהוא מוגדר בחוק הבינלאומי. אנחנו בקשר עם ארגוני הסיוע הבינלאומיים". לדבריו, ברצועה יש מים, אוכל, חשמל וציוד רפואי בהיקפים מספקים בהחלט.

בנוגע לסיוע הרפואי שמוכנס לעזה, הקצין הישראלי גילה כי "חמאס מחליט איזה ציוד רפואי יילקח לטרוריסטים שלו ואיזה יישלח לבתי החולים, ומתי". עוד חשף גורן כי ברצועה נותרו רזרבות רבות של דלק, שגם בהן חמאס שולט.

מאות תושבי שכונת זייתון בעזה עזבו את בתיהם כשהם אוחזים בדגלים לבנים

"ביום פרוץ המלחמה, בתי החולים טענו שנשאר להם דלק ל-24 שעות בלבד. והנה, עבר חודש והם עדיין פעילים. מדוע? כי יש להם מספיק מקורות אנרגיה חלופיים. יש להם גנרטורים, ופאנלים סולאריים שמאפשרים את המשך הפעילות. בנוסף, יש מאגרי סולר רבים ברצועה. לאנשים פרטיים ולארגונים בינלאומיים יש מאגרים, וכן לחמאס יש הרבה מהם. חמאס מנהל את חלוקת הדלק על פי השיקולים שלו. חמאס מפעיל את בתי החולים מעל האדמה, עבור המפקדות שלו שמתחת לאדמה", אמר גורן.

בנוגע לאספקת המים, אמר כי ישראל מספקת מידי יום 28 מיליון קוב מים לרצועה בצינור שמגיע לדרום הרצועה. "תבינו את האבסורד פה", אמר הקצין הישראלית לעיתונאים הזרים, "הם ירו רקטה ופגעו בקו המים שמיועד אליהם. אנחנו שלחנו אנשים שלנו לקו האש, כדי לתקן את הצינור שמגיע לעזה".

הוא ציין כי מאז תחילת המלחמה נכנסו לרצועת עזה 500 משאיות סיוע הומניטרי וכן כי אזור המוואסי שבדרום מערב רצועת עזה, הוא "גם אזור בטוח (מפני התקפות צה"ל), וגם אזור הומניטרי לקבלת סיוע". עוד אמר כי חמאס עושה כל שביכולתו כדי למנוע מהאוכלוסייה העזתית לנוע לאזור המוגן.

"חמאס רוצה שאתם תחשבו שיש משבר הומניטרי בעזה כדי לקבל הפסקת אש. אבל זה לא יקרה. ישראל תמשיך בפעילות הצבאית תוך מאמץ לפגוע בכמה שפחות אזרחים בלתי מעורבים. יחד עם זאת, ראוי לזכור כי אלפי עזתים לקחו חלק בטבח ב-7 באוקטובר ולא רק אנשי חמאס", הדגיש הקצין הישראלי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר